• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12921
+
-

انتقاد سپاه از اظهارات تفرقه‌انگیزانه

گزارش
انتقاد سپاه از اظهارات تفرقه‌انگیزانه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی فرماندهان این نیرو از اظهاراتی که در روزهای گذشته در داخل کشور با کنایه علیه این نیرو بیان شده، انتقاد کردند.

مقامات سپاه پاسداران اشاره مشخصی به اظهارات شخصی نکرده‌اند اما در بیانیه‌ای که این نیرو یک روز بعد از مراسم رژه نیروهای مسلح منتشر کرد، نوشته است: در ماه‌ها و روزهای اخیر در فضای عمومی کشور اقدامات وحدت‌شکن و اختلاف‌برانگیزی توسط برخی اشخاص و رسانه‌ها صورت پذیرفته که منجر به صدور این بیانیه برای تنویر افکار عمومی و ثبت در تاریخ شده است.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: ما از ملامت و ملامت‌کنندگان نمی‌هراسیم، اما این زیبنده برخی‌ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.

به گزارش فارس،  سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم با حضور در مسجد امیر المومنین شهرک محلاتی تهران گفت: اعلام برخی صحبت‌ها از بلندگوهای رسمی کشور قطعا نمی‌تواند جایگاه سپاه را تضعیف کند چرا که جامعه پاسداری پای انقلاب و رهبری ایستاده است.

سپاه پاسداران همچنین در بیانیه پنجشنبه‌خود که به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار منتشر شد،  با نکوهش اقدامات و اظهارات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز و قدرناشناسی برخی عناصر داخلی،  پایدار‌سازی‌ امنیت ملی و نهادینه‌سازی‌ قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از پیامدهای پاسداری غیرمحافظه‌کارانه سپاه از انقلاب اسلامی تحت منویات فرماندهی معظم کل قوا و به پشتوانه حمایت ملت ایران دانست.

 این بیانیه با یادآوری سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود،  کشور هم نبود» و «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» آن را واقعیتی همیشه جاری در تاریخ انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرده است: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دستاوردهای داخلی،  به اقتضای آرمان‌های انقلاب و الزامات فراروی جمهوری اسلامی ایران در شرایط پرخطر و پرتهدید معاصر،  به یک بازیگر مهم و مؤثر در معادلات امنیتی غرب آسیا تبدیل شده است و با ارتقای قدرت هوشمند خود و بازنگری اندیشه مقاومت در فرهنگ سیاسی منطقه،  پتانسیل و قدرتی را تولید کرده است که ملت‌های مورد تهاجم و تهدید جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری،  برای همیشه خود را مدیون آن خواهند دانست.

این بیانیه همچنین با انتقاد از «کنایه‌ها و طعنه‌های ناصواب» برخی عناصر و چهره‌ها برای تضعیف سپاه و سرداران آن آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌جاری نیز به‌شدت مورد هجمه سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم قرار گرفته است،  به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهور جنایتکار و بی‌خرد آمریکا در پیام به‌اصطلاح تبریک نوروزی خود به ملت ایران،  بخش عمده‌ای از خزعبلات خود را معطوف به سپاه و سرداران سرافراز آن داشته است و در کمال تأسف در داخل نیز شاهد هستیم برخی دانسته یا نادانسته برای نصیحت!؟ و یا سرزنش!؟ همنوایی با آنها را در دستور کار قرار داده و دستاویز لازم برای تهاجم سازمان‌یافته رسانه‌های بیگانه و ضد‌انقلاب و مزدوران داخلی آنان را فراهم می‌سازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید