• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12895
+
-

۵۰ خلبان زن در صف ورود به ایران‌ایر

حمل‌ونقل
۵۰ خلبان زن در صف ورود به ایران‌ایر

اواخر سال گذشته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در آگهی جذب خلبان، ‌ محدودیت جنسیتی را حذف کرده و زنان خلبان نیز برای آزمون استخدامی این شرکت پذیرفته خواهند شد. بر این اساس، مدیرعامل این ایرلاین دولتی در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام کرده است 50خلبان زن در نوبت استخدام این شرکت قرار دارند.

فرزانه شرفبافی در گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: متقاضیان خلبانی بسیاری از میان خانم‌ها داریم که برخی واجد شرایط هستند و برخی شرایط لازم را ندارند که از آنها هم در دور بعد مجددا امتحان گرفته خواهد شد. وی ادامه داد: آزمون استخدامی کسانی‌که واجد شرایط هستند 6یا 7اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و اکنون 50خلبان زن در نوبت استخدام ایران‌ایر قرار دارند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اضافه‌شدن هواپیماهای جدید به ناوگان ایران‌ایر در آینده نزدیک اظهار کرد: نهمین و دهمین هواپیمای ATR از خط تولید خارج شده و آماده تحویل به هماست. همکاران ما اکنون در فرانسه حضور دارند و در حال چک این هواپیماها هستند. فرزانه شرفبافی با بیان اینکه این دو فروند به‌زودی وارد ایران می‌شوند،  افزود: برای تأمین هزینه خرید هواپیماها از فاینانس داخلی استفاده شده و امیدواریم بعد از تحویل این دو فروند،  سایر هواپیماهایATR  را در سال‌جاری تحویل بگیریم. وی با اشاره به اینکه مسیر خرید هواپیمای بوئینگ دارای پیچیدگی‌های زیادی است گفت:  اما در مورد ایرباس مذاکرات در جریان است و چند فروند از این هواپیما در سال‌جاری به ناوگان ایران‌ایر افزوده خواهد شد. وی بیان کرد: ایران‌ایر به‌دنبال وارد کردن چند فروند هواپیمای اجاره‌ای به ناوگان خود است تا بتواند پیش از ورود هواپیماهای ملکی جدید،  مسیرهای جدید پروازی را ایجاد کرده و مسافران این مسیرها را نیز تأمین کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید