• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12870
+
-

کاکی و دشتی آماده‌اند

نیروهای مدیریت بحران استان بوشهر تا عادی شدن شرایط در آماده باش هستند

رویداد
کاکی و دشتی آماده‌اند




مریم نظری‌| ایلام - خبرنگار:

زلزله 5/9 ریشتری پنجشنبه هفته گذشته در استان بوشهر که در حوالی کوه نمک شهرستان دشتی رخ داد نیروهای امدادی را در آماده باش قرار داد.فرماندار دشتی از شهرهای استان بوشهر به ایرنا گفت: همه نیروهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی تا عادی شدن شرایط در حال آماده باش کامل قرار دارند.عبدالله نادری ادامه داد: در پی وقوع زمین لرزه در بخش کاکی بوشهر و به منظور جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی، ورود به اثر ملی -طبیعی کوه نمک تا دوم اردیبهشت ممنوع شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه مدیریت بحران این شهرستان گردشگران و عموم مردم تا اطلاع ثانوی از حضور در کوه نمک بعنوان کانون زلزله خودداری کنند.  این مسئول تاکید کرد: با وجود شدت زلزله ولی به دلیل اینکه کانون آن در کوه نمک واقع در شرق شهر کاکی بود این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است. نادری اضافه کرد: در زمان حاضر تمام نیروهای امدادی هلال احمر، نیروی انتظامی، مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان بوشهر درآماده باش کامل قرار دارند. وی تصریح کرد: تاکنون 7 تیم امدادی هلال احمر، نیروهای محلی، بخشداری و دهیاری های بخش‌های کاکی، شنبه و طسوج برای بررسی خسارت‌های احتماعی به روستاها اعزام شدند. 


اعزام تیم ارزیاب هلال احمر 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم گفت: 4 تیم ارزیاب به همراه 3 تیم واکنش سریع استان به منطقه اعزام شدند.
حسین درویشی افزود: با توجه به وقوع زلزله های پی درپی در شهر کاکی شهرستان دشتی همه تیم های عملیاتی استان بوشهر به حالت آماده باش کامل قرار دارند.


وقوع زلزله در منطقه غیرمسکونی

استانداربوشهرنیزگفت: کانون زلزله شهرکاکی از توابع شهرستان دشتی این استان مناطق کوهستانی و خالی از سکنه بوده است.عبدالکریم گراوند افزود: کانون این زلزله کوه نمک جاشک در 3 کیلومتری شهر کاکی و 50 کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است. وی یادآورشد: براساس گزارش فرمانداری دشتی زلزله کاکی خسارت جانی و مالی نداشته است.استاندار بوشهرگفت: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برای امدادرسانی احتمالی در صورت نیاز درآماده باش کامل هستند.وی اظهارکرد: آب وبرق مناطق زلزله زده وصل است و تیم های مدیریت ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز برای بررسی خسارت احتمالی به منطقه اعزام شده اند.


آماده باش مدیریت بحران 

از سوی دیگر مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان پس از زلزله تشکیل شد و همه نیروها تا عادی شدن شرایط درحال آماده باش قرار دارند.
قاسم قائدی افزود: با توجه به وسعت این زمین لرزه بخشداری های کاکی و مرکزی شهرستان دشتی در حال انجام کارکارشناسی هستند.


ادامه فعالیت نیروگاه اتمی 

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر هم گفت: زمین لرزه بوشهر تاثیری در روند کار نیروگاه اتمی بوشهر نداشته و این نیروگاه به صورت عادی در مدار تولید قرار دارد.
محمود جعفری افزود: فعالیت نیروگاه مطابق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.


پارس جنوبی در مدار است

رئیس حراست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز بیان کرد: همه پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و تاسیسات منطقه عسلویه به طور عادی در مدار تولید و کار قرار دارند.
مجید محمودی گفت: اگرچه زمین لرزه در منطقه عسلویه احساس شده است اما تاثیری در روند کار تاسیسات این منطقه نداشته است و همه نیروها در آماده باش کامل قرار دارند.


گردشگران در کانون زلزله نبودند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم  در مورد حضورگردشگران درمحل کوه نمک در زمان وقوع این زمین‌لرزه بیان کرد: در ارتباط‌هایی که با دفاتر گردشگری داشتیم،‌ اعلام شده که گردشگری در زمان وقوع این زمین‌لرزه در محل کوه نمک حضور نداشته است.
ناصر امیرزاده خاطرنشان کرد: آثار باستانی و تاریخی این منطه نیز بر اثر زمین‌لرزه آسیبی ندیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید