• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12776
+
-

افرادی که نمی‌توانند حق بیمه پرداخت کنند در سایت کمیته امداد ثبت‌نام کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری سازمان بیمه سلامت درباره برگزاری آزمون وسع، گفت: هم‌اکنون ۳۴میلیون نفر به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند و باید آزمون وسع برگزار شود. اگر کشور پول کافی داشت تمام ملت ایران را رایگان بیمه می‌کردیم؛ هر چند کشورهایی هم که از نظر منابع مشکلی ندارند، این اقدام را انجام نمی‌دهند؛ چراکه تقاضای القایی ایجاد می‌شود. این در حالی است که ما محدودیت منابع هم داریم. بنابراین فقط کسانی که توان پرداخت حق بیمه ندارند، باید به‌صورت رایگان بیمه شوند.

به گزارش همشهری، طاهر موهبتی در ادامه افزود: جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و پیشنهاد دادیم اگر به هر دلیلی امکان دسترسی وزارت رفاه به اطلاعات مردم فراهم نیست، روش‌هایی را برای ارزیابی وسع به‌صورت غیرمستقیم فراهم کنیم. به‌عنوان مثال افرادی که نمی‌توانند حق بیمه پرداخت کنند در سایت کمیته امداد ثبت‌نام کنند.

وی همچنین به استقرار سازمان الکترونیک اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در ۱۲۸بیمارستان حذف دفترچه انجام شده است. همچنین تا 6‌ماهه نخست سال۹۷ دفترچه از تمامی بیمارستان‌های دولتی حذف شده و تمامی خدمات درمانی در مراکز براساس ارائه کد ملی انجام می‌شود؛ ضمن اینکه با اجرای فاز اول اعتباربخشی در برنامه استقرارسنجی بحث همپوشانی هم رفع می‌شود. البته در 2قسمت می‌توانیم همپوشانی را شناسایی و آن را حذف کنیم؛ یکی در زمان تمدید دفترچه که این کار از سال۹۶ آغاز شده و باید توجه کرد که ۹۵درصد جمعیت بیمه‌شدگان ما برای تمدید دفترچه بیمه خود مراجعه می‌کنند. بنابراین در این زمان می‌توان همپوشانی‌ها را شناسایی و آنها را حذف کرد. همچنین زمانی که افراد برای دریافت خدمت به مراکز ارائه‌دهنده خدمت اعم از مراکز دارویی، درمانی، تشخیصی و... مراجعه می‌کنند نیز می‌توان همپوشانی‌ها را شناسایی کرد که البته این کار با طرح استقرارسنجی که طی 6 ماه کامل می‌شود، اتفاق می‌افتد و می‌توانیم سال ۹۷ این همپوشانی‌ها را هم حذف کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید