• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12717
+
-

مدعیان شمشیر به دست

مدعیان شمشیر به دست

پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی به همشهری ورزشی می‌گوید: آماده روزهای سخت بودیم.

محسن محمودصفری
شمشیربازان ایران حالا جزو مدعیان اصلی مسابقات جهانی محسوب می‌شوند. کسب افتخارات متعدد در مسابقات اخیر سبب شده تا حساب ویژه‌ای روی تیم شمشیربازی ایران در بازی‌های آسیایی باز شود ولی شمشیربازان پیش از بازی‌های آسیایی مسابقات جایزه بزرگ را در پیش دارند.
    سال پر ترافیک شمشیربازی
شمشیربازان در حال‌حاضر تمریناتشان را در «آکادمی ملی المپیک» زیر نظر پیمان فخری پیگیری می‌کنند آنها در دو نوبت صبح و بعد‌ازظهر تمرینات فشرده‌ای را انجام می‌دهند تا برای شرکت در مسابقات پیش‌رویشان آماده شوند. پیمان فخری مربی تیم‌ملی شمشیربازی ایران که باید گفت این رشته را به کل دگرگون کرده تا حالا، تیم ایران در رنک 6دنیا حضور داشته باشد در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی گفت: «به‌دلیل اینکه تیم ایران در حال حاضر رنک 6دنیا را در اختیار دارد باید علاوه بر مسابقات آسیایی و جهانی در ورلد‌کاپ‌ها هم شرکت کند تا در مسابقات جهانی رنکینگش پایین نیاید به همین دلیل ما تمرینات فشرده خودمان را از هفته گذشته آغاز کردیم. بچه‌های ملی‌پوش 20اردیبهشت به مسابقات جایزه بزرگ مسکو و 30اردیبهشت به جایزه بزرگ مادرید اعزام می‌شوند. مسابقات جایزه بزرگ مسکو به‌صورت انفرادی برگزار می‌شود و مسابقات مادرید به صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد. همچنین خرداد مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند برگزار خواهد شد و مسابقات جهانی تیر در کشور چین پیش‌روی شمشیربازان خواهد بود. مسابقات بازی‌های آسیایی هم که در مرداد برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است. همان‌طور که گفتم سال97 برای شمشیربازی ایران سال پر ترافیکی خواهد بود ولی پیش‌بینی این شرایط را از قبل کرده‌ایم و برای مسابقات مختلف هدف‌گذاری‌های لازم را انجام داده‌ایم.»
    پیمان فخری: جاکارتا نقطه اوج شمشیربازان خواهد بود
پیمان فخری سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی ایران درباره حضور شمشیربازان در بازی‌های آسیایی جاکارتا و شانس آنها برای کسب مدال در این مسابقات گفت: «تمرینات شمشیربازان را طوری طراحی کردیم که برای مسابقات جهانی و آسیایی در اوج باشند در اینچئون یک مدال نقره کسب کردیم و در جاکارتا تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا در جایگاه بهتری قرار گیریم. بدون شک کسب مدال طلا برای ایران دور از دسترس نخواهد بود.» فخری در ادامه با اشاره به اینکه فاصله تیم‌های اول تا هشتم جهان بسیار کم است گفت: «بارها و بارها جایگاه 8تیم برتر دنیا با یکدیگر عوض شده است و این نشان از اختلاف نزدیک تیم‌ها با یکدیگر دارد پیش‌تر هم گفتم ما پا جای پای بزرگان این رشته گذاشته‌ایم و سخت است که بزرگان شمشیربازی ما را قبول کنند ولی ما تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا در مسابقات مختلف برای ایران افتخار آفرینی کنیم.»
    علی پاکدامن: مدال جاکارتا را از دست نخواهم داد
علی پاکدامن ملی‌پوش شمشیربازی ایران که این روزها تمرینات فشرده‌ای را پشت‌سر می‌گذارد در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی گفت: «برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد و ما هم هدفمان بزرگ است و بدون شک باید فشار بالای تمرینات را تحمل کنیم. تمام تلاشم را خواهم کرد که در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی بهترین عنوان را کسب کنم.» پاکدامن درباره حریفان اصلی‌اش در بازی‌های آسیایی گفت: «می‌دانم  در بازی‌های آسیایی کار سختی را در پیش خواهیم داشت چینی‌ها دوباره خوب شده‌اند و کره‌ای‌ها هم که قهرمان جهان هستند ولی ما هم تیم دست‌و‌پا بسته‌ای نیستیم و برای کسب مدال مبارزه خواهیم کرد. متاسفانه در اینچئون کسب مدال انفرادی را از دست دادم ولی این‌‌بار بیشتر قدر فرصتی که نصیبم شده است را خواهم دانست.» علی پاکدامن ملی‌پوش ایران درباره حمایت‌های انجام شده از او در این مدت گفت: «شرایط بدی نداریم اسپانسر شخصی من کیاگالری است که در این مدت حمات‌هایی خوبی از من داشته است که از آنها ممنونم و امیدوارم همه حمایت‌هایی که از ورزش کشور می‌شود منجر به کسب نتیجه در مسابقات مختلف شود تا دل مردم هم شاد شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید