• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12713
+
-

استاندارد مثل وریا

درباره ستاره‌ای که استقلال شفر را با او به یاد خواهیم آورد

استاندارد مثل وریا

رامین رضاییان در بهترین روزهای دوران فوتبالش، به‌عنوان مدافعی شناخته می‌شد که با مشارکت در حملات، جذابیت و هیجان زیادی به هر مسابقه اضافه می‌کرد. وریا غفوری اما حالا تعریف یک مدافع کناری را در فوتبال ایران تغییر داده است. او تنها به مشارکت در بازی هجومی تیم اکتفا نمی‌کند و خودش، بخش مهمی از این حملات است. غفوری در سطح فوق‌العاده‌ای فوتبال بازی می‌کند. او هم خوب شوت می‌زند، هم دقیق سانتر می‌کند، هم به خوبی پاس می‌دهد و هم چارچوب دروازه حریف را به خوبی می‌شناسد. استقلالی‌ها در زمان امضای قرارداد با این بازیکن، باور داشتند که صاحب یک ستاره هیجان‌انگیز شده‌اند اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد غفوری تبدیل به کلیدی‌ترین بازیکن در ترکیب آبی‌های پایتخت شود. کیفیت نه چندان درخشان این بازیکن در فصل گذشته، ذهنیت‌ها را در‌مورد او کمی منفی کرده بود اما بازیکنی که زیر نظر علیرضا منصوریان مدام مصدوم می‌شد و بیشتر از بازی کردن برای استقلال در اردوهای تیم‌ملی حضور پیدا می‌کرد، در تیم شفر به بهترین شکل ممکن احیا شده و بخش زیادی از بار استقلال را به دوش می‌کشد. وریا حتی نسبت به جام ملت‌های2015 آسیا و حضور ثابت در تیم کی‌روش نیز پیشرفت قابل‌توجهی کرده و حالا همه تعقیب‌کنندگان فوتبال در ایران به این باور عمومی رسیده‌اند که ستاره استقلال، با اختلاف زیادی شانس اول حضور در جناح راست خط دفاعی تیم‌ملی در روسیه خواهد بود.
استقلال شفر بدون وریا غفوری به‌مصاف گسترش فولاد رفت و روند بردهای متوالی‌اش در همین مسابقه قطع شد. وریا اما به بازی با الهلال رسید و درست مثل بسیاری از بازی‌های فصل، نقش اصلی را در پیروزی استقلال بازی کرد. ضربه او به طرف دروازه حریف عربستانی در کویت، تنها گل مسابقه را رقم زد تا صدر جدول گروه در تسخیر آبی‌پوشان باقی بماند. ستاره شماره21 با گل‌های و نمایش‌های جادویی‌اش، سهمی انکار نشدنی در بازگشت، تثبیت و اقتدار استقلال در این فصل داشته است. در روزهایی که خیلی‌ها در انتظار فروپاشی نتایج خوب استقلال با سرمربی آلمانی‌اش بودند، وریا با درخشش و گلزنی در دو مسابقه متوالی برابر صنعت‌نفت و استقلال خوزستان، ثابت کرد که فرم خوب آبی‌ها تصادفی نیست. هم‌تیمی‌ها قدر گل دیدنی این بازیکن به ذوب‌آهن در اصفهان را ندانستند اما گلی که در داربی برگشت به پرسپولیس زد با هیچ پاسخی همراه نشد تا این برد به نام وریا سند بخورد. پنالتی مطمئن غفوری در نبرد با الریان صعود استقلال از گروه مرگ لیگ قهرمانان را مسجل کرد و سرانجام ضربه دقیق به طرف دروازه الهلال، موجب شد که آبی‌ها در صدر جدول گروه بمانند. ردپای وریا غفوری به سادگی در همه موفقیت‌های فصل استقلال
دیده می‌شود.
در وابستگی استقلال به سرور جپاروف در خط میانی تردیدی وجود ندارد اما اگر قرار باشد این تیم بعدها فقط با یک بازیکن به یاد آورده شود، این بازیکن وریا غفوری خواهد بود. مدافع خستگی‌ناپذیری که مدام در طول بازی نفوذ می‌کند و در جریان هر جدال بارها در محوطه جریمه تیم حریف دیده می‌شود. ستاره‌ای که در هر لحظه از هر جدال آماده است تا برای تیمش گل بزند و تیم روبه‌رو را به دردسر بیاندازد. مدافعی که تا قبل از شروع این فصل، در سایه رامین رضاییان قرار داشت و هواداران استقلال امیدوار بودند جایش را به رامین بدهد اما حالا همه هم‌تیمی‌ها در استقلال و هم‌پست‌ها در تیم‌ملی را به سایه هدایت کرده است. وریا غفوری، بهترین نماد برای استقلال شفر است. پسری با سیمای یک مرد جنگجو. اگر در تمام فصل تنها یک قاب را برای آبی‌ها انتخاب کنیم، بدون شک این قاب با تصویری از وریا در حال نشان دادن رگ‌هایش به سکوهای آبی ساخته می‌شود.

وریا: ما بردگان فوتبالی هستیم
استقلال از نظر نتیجه‌گیری بهترین روزهایش را سپری می‌کند اما انگار شرایط مالی در این باشگاه چندان هم روبه‌راه نیست. دیروز تقریبا همه بازیکنان استقلال بعد از بردن الهلال پست‌های شادی برای شکرگزاری منتشر کردند اما پست وریا غفوری متفاوت‌تر از بقیه بود. ستاره این روزهای استقلال که ظاهرا از شرایط مالی خیلی ناراضی است در این پست نوشت: «خدا رو شکر که تونستیم به‌عنوان تیم اول بریم بالا و دل هواداران عزیزمون رو شاد کنیم. ولی اینو بدونید که ما بازیکنان مثل بردگان فوتبالی هستیم. از هیچ جایی حمایت نمی‌شیم و تنها به عشق شماها می‌دویم توی زمین فوتبال. یا حق.» تا دیروز صدای اعتراض هیچ‌یک از استقلالی‌ها به گوش نرسیده بود اما با نوشته تندی که وریا منتشر کرده شاید روی بقیه هم باز شود و حاشیه جدیدی در انتظار آبی‌ها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید