• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12462
+
-

چه اجاق گازی بخریم؟

لوازم خانگی
چه اجاق گازی بخریم؟

برای خرید اجاق گاز طبیعتا نخستین چیزی که باید به آن توجه شود میزان فضای شما در آشپزخانه است در نتیجه اگر زوج جوانی هستید یا به تنهایی در خانه‌هایی با متراژ کوچک و متوسط زندگی می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قید خریدن اجاق گاز 5شعله را بزنید چون به هیچ عنوان منطقی نیست و ورای نیازهای شماست؛ هرچند روزبه‌روز در این بازار به تعداد مدل‌های مختلف 5شعله افزوده شده و تنوع 4شعله‌ای‌ها کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر اگر اجاره‌نشین هستید بسته به بودجه خود به این نکته نیز توجه کنید که منزلی که اجاره می‌کنید ممکن است روی سرویس کابینت خود اجاق گاز داشته باشد در نتیجه شاید بهتر باشد هزینه اجاق گاز را روی هزینه اجاره مسکن خود بگذارید.

اما با این همه در خرید اجاق گاز به یک نکته بیش از هر چیز اهمیت بدهید و آن هم داشتن تکنولوژی نه چندان جدید ولی حیاتی ترموکوبل است. شاید فکر کنید که بیشتر گازهای جدید این امکان را خودشان دارند ولی اینگونه نیست و بسیاری از برند‌های خارجی نیز بعضا چنین امکانی را ندارند. ترموکوبل از نظر ایمنی نقش بسیار مهمی دارد و در مواقعی که شعله بی‌جهت خاموش شده مانع از پخش گاز می‌شود. از طرف دیگر اجاق گازهای هوشمند نیز خود جالب توجه هستند. پیچ‌های اجاق گاز هوشمند قادر به تشخیص میزان آب موجود در ظرف یا پخته شدن خوراکی درون ظرف بوده و پس از بررسی آیتم‌های مختلف، درصورت تشخیص فراموش شدن زمان خاموش کردن شعله، زنگ هشدار را به صدا در آورده و آشپز را مطلع می‌کند. اگر پس از چند ثانیه‌ مشخص کسی برای خاموش کردن شعله اقدام نکرد، پیچ اجاق گاز به‌صورت خودکار شعله را خاموش می‌کند. این پیچ هوشمند قابل نصب روی همه‌ انواع اجاق گازهای جدید و قدیمی نیز هست.

خوشبختانه در این بازار برندهای ایرانی واقعا رقابت نزدیکی با مدل‌های مشابه خارجی دارند و از نظر قیمت نیز به صرفه هستند. پس با خیالی راحت و مطمئن برند‌های ایرانی را انتخاب کنید. درنهایت هم واقع بین باشید و ببینید که واقعا چقدر از امکاناتی چون فر یا جوجه گردان در گاز ممکن است استفاده کنید؟ چون بدون آنکه دقت کنید هزینه زیادی را اضافه بر نیاز بابت چنین امکاناتی پرداخت خواهید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید