• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12365
+
-

ضرورت حفظ نسل طلایی تکواندو


حسین علی‌نعیمی سرمربی تیم‌ملی نونهالان

باتوجه به اینکه در سال 2004 و 2008 خودم به‌عنوان مربی در کنار تیم نوجوان در مسابقات جهانی بودم باید بگویم که این مسابقات همیشه در سطح بالایی قرار دارد. مگر می‌شود کشورهای از جمله کره‌جنوبی، روسیه، انگلیس، آمریکا و ایران در یک مسابقاتی حضور داشته باشند و سطح آن مسابقات پایین باشد؟ تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی در بخش پسران انصافا نتایج خوبی کسب کردند. به نظرم یکی از دلایل این موفقیت بزرگ این بود که تیم‌ملی نوجوان ما حاشیه نداشت و بچه‌ها فقط تمرکزشان روی تمرین بود. به علاوه اینکه این بچه همه به نوعی میدان دیده بودند و در تیم‌ملی نونهالان ملی‌پوش بودند که توانستند روند موفقیت‌شان را در رده سنی نوجوانان هم حفظ کنند.
همان‌طور که این بچه‌ها از رده سنی نونهالان رها نشدند و توانستند در نوجوانان موفق شوند باید این روند حفظ شود تا بار دیگر شاهد موفقیت تکواندو ایران باشیم. این بچه‌ها که موفق شدند در تونس عنوان قهرمانی را کسب کنند اکثرا سال آخر رده سنی نوجوانان قرار دارند.
به‌نظرم اگر این بچه‌ها بین سنین 17تا20 سال رها نشوند و برای آنها برنامه‌ریزی شود می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند می‌توانیم با همین بچه تیم امید را تشکیل بدهیم و آنها را به تورنمت‌ها و مسابقات مختلف اعزام کنیم تا در اوج جوانی با تجربه شوند.
 البته تیم بزرگسالان ما هم بسیار قدرتمند است و اگر هم عدم نتیجه‌گیری بوده به‌خاطر حاشیه‌هایی بوده که اطراف تیم ایجاد شده است ولی در حال‌حاضر تیم بزرگسالان با حضور آقای عسگری شرایط خوبی را پشت‌سر می‌گذارد همان‌طور که مرحله اول انتخابی تیم‌ملی را به‌خوبی برگزار کردند. اینکه سطح فنی تکواندو ایران بسیار بالاست شکی نیست بارها و
 بارها در مسابقات برون مرزی شاهد این بوده‌ام که آنالیزورهای تیم‌های دیگر از مسابقات و تکنیک‌هایی که بچه‌های ما اجرا کردند الگو برمی‌داشتند و این نشان از سطح بالای تکواندو ایران دارد.
خیلی به ندرت پیش می‌آید که بازیکنانی مثل عاشورزاده و باقری‌معتمد در سن 17سالگی به تیم‌ملی برسد ولی به‌نظرم اگر مجدد تیم امید تشکیل شود و این تیم به مسابقات مختلفی همچون قهرمانی آسیا و تورنمت‌های مختلف اعزام شوند در آینده پشتوانه‌های خوبی برای تیم بزرگسالان خواهیم داشت.  با ادامه این روند در المپیک2020 توکیو تکواندوکاران همانند گذشته می‌توانند مدال‌های خوش رنگی کسب کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید