• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12314
+
-

تابستان داغ پکن

سینما
تابستان داغ پکن

فیلم سینمایی «تابستان داغ» نماینده ایران در میان ۱۵ شرکت‌کننده بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن است که از دیروز کار خود را شروع کرده است.

به گزارش سایت جشنواره پکن، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در حالی کار خود را آغاز کرده که فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد یکی از فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی امسال این جشنواره است. در این بخش 2 فیلم از چین و ۱۳ فیلم از سراسر جهان برای دریافت جوایز تیان‌تان شرکت کردند که از میان۶۵۹ شرکت‌کننده از ۷۱ کشور انتخاب شده‌اند. 2فیلم چینی «دست‌هایت را بگیر» و «عملیات دریای سرخ» در کنار فیلم «باد سیاه» از هند، «مادر ترسان» از گرجستان- استونی، «پابرهنه» از چک، «سگ» از فرانسه، «اوکتاو» از رومانی، «وصیت‌نامه» از اتریش از دیگر شرکت‌کنندگان در این بخش هستند.

«تابستان داغ» که برمبنای فیلمنامه پیام کرمی ساخته شده و جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته، محصول سال ۱۳۹۵ است. علی مصفا، مینا ساداتی، صابر ابر و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی این فیلم هستند. دیگر نماینده ایران در این دوره فیلم «خانه» ساخته اصغر یوسفی‌نژاد است که در بخش مسابقه فیلم‌های اول با عنوان آینده به پیش، به نمایش درمی‌آید. هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن تا ٢٢ آوریل(٢ اردیبهشت) در پکن برپاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید