• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12310
+
-

انتشار مجموعه شعر دوزبانه از ضیاء موحد

ضیاء موحد مجموعه‌شعر دوزبانه خود را آماده می‌کند. این شاعر درباره کتاب جدیدش به ایسنا، گفت: «یک مجموعه‌شعر جدید دارم که شامل شعرهای تازه من است، البته چند شعر آن قبلا در برخی از مجلات چاپ شده است؛ این کتاب ۷۰صفحه‌ای حداقل ۴۰قطعه شعر را شامل می‌شود و ممکن است بعدا تعدادی شعر به آن اضافه کنم.»

 او با اشاره به دوزبانه بودن این کتاب، بیان کرد:«۴۰ شعر را به‌نحوی انتخاب کرده‌ام که قابلیت ترجمه داشته باشند، زیرا برخی از قالب‌های شعری را نمی‌توان ترجمه کرد. تجربه مجموعه دوزبانه ‌«آوازهای‌ آبی» تجربه خوبی برای من بود و باعث شد کسانی که انگلیسی می‌خوانند یا با این زبان آشنا هستند، بتوانند با این شعرها ارتباط برقرار کنند.»

او همچنین گفت: «دو کتابی که در سال ۹۶ منتشر کردم با نام‌های «پنهان در آیینه» و «تأملاتی در منطق ابن‌سینا و سهروردی» در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد. سال‌های زیادی طول کشیده است که این کارها آماده شود. بهترین زمان برای من وقتی است که در حال نوشتن کتاب هستم اما زمانی که شروع به چاپ می‌شود شروع گرفتاری من است و باید خون دل بخورم. فکر می‌کنم مجموعه جدیدم تا آخر پاییز کار دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :