• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122886
+
-

کوتاه از سیاست / محیط‌زیست سالم حق شهروندی است


رئیس‌جمهور دیروز در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه حیات ما وابسته به محیط‌زیست است و حفاظت از آن باید با جدیت و قاطعیت انجام شود، گفت: اگر محیط‌زیست دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسائل اجتماعی و حتی امنیت اجتماعی در خطر می‌افتد. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور همچنین حق حیات و زندگی مناسب در محیط‌زیست سالم را جزو حقوق اجتماعی و از اصول اساسی حقوق شهروندی دانست و افزود: حفظ محیط‌زیست نه یک امر ترجیحی بلکه امری قطعی و از واجبات به شمار می‌آید، لذا حفاظت از این امر مهم، مستلزم مشارکت نخبگان، مردم و دستگاه‌ها در قالب برنامه‌های بلندمدت است.
 
  رأی نیاوردن اصلاح‌طلبان، توهم است
مهدی چمران، از چهره‌های سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه جریان مقابل به‌دنبال دوقطبی‌سازی‌ است و کسانی که فکر می‌کنند در این دوره گروه‌های اصلاح‌طلب رأی نمی‌آورند، دچار یک توهم هستند، به فارس گفت: چنین چیزی درست نیست و ممکن است که با همین دو‌قطبی‌‌سازی‌‌ها و کمک‌های تبلیغاتی که از کشورهای دیگر می‌شود، به موفقیتی دست پیدا کنند. عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر روز برای ایجاد دو‌قطبی‌سازی یک چیز را مطرح می‌کنند، افزود: چند روز پیش بحث واکسن را مطرح کردند درحالی‌که کسی نگفته بود که واکسن نزنید و فقط گفته بودند که از پول ملت واکسنی نخرید که مشکوک است و در آمریکا و اروپا تعداد زیادی تلفات داشته است. ولی این دو‌قطبی را ساختند و بعد مشخص شد که آن واکسن‌ها قابل اعتماد نیستند.

   وعده مدینه فاضله می‌دهند!
یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت‌ها و به‌خصوص نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نوعا در کلام مدینه فاضله را برای مردم ترسیم می‌کنند، گفت: درحالی‌که به‌صورت بسیار بدیهی، قابلیت انجام آن وعده‌ها و کلمات ادا‌شده ممکن نیست و به همین دلیل برنامه‌های پنج‌‌ساله که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند، هرگز عملی نمی‌شود. مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دولت‌ها نمی‌توانند در شرایط دشوار مدینه فاضله بسازند، البته حکمرانانی معمولا این مدینه فاضله را در کلام و سخنان برای اقناع کوتاه‌مدت مردم به تصویر می‌کشند. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری‌۹۶ همچنین افزود: اشکال کار اینجاست که مسئولان و ازجمله دولت‌ها می‌‌خواهند همه کارها با هم انجام بشود مثلا در عین حال که از استکبار ستیزی و مقاومت گفته می‌شود، رفاه و آسایش و زندگی بهتر را به مردم وعده می‌دهند. البته اگر هم تا حدودی این کار شده است، از ثروت کشور هزینه می‌شود؛ بنابراین، این نگرش طبیعی است که دولت‌ها ناکارآمد جلوه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید