• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 25 دی 1399
کد مطلب : 121955
+
-

جزئیات جدید از تصمیم ستاد کرونا برای فعالیت مدارس

دبیرستان‌های کم‌جمعیت هم بازگشایی می‌شوند

فهیمه طباطبایی- خبرنگار

4روز پس از اینکه اعلام شد ستاد ملی مبارزه با کرونا قواعد جدیدی را برای فعالیت مدارس مصوب کرده، دیروز جزئیات بیشتری از این تصمیم به رسانه‌ها اعلام شد. از آن جمله اینکه مدیرکل دفتر دوره دوم نظری وزارت آموزش اعلام کرد، دبیرستان های کمتر از 50دانش‌آموز در مناطق آبی از اول بهمن حضوری خواهد شد. مناطق آبی کرونایی، از هفته جاری وارد ارزیابی‌های وزارت بهداشت از وضع شیوع کرونا در شهرهای کشور شده و به‌گفته رئیس‌جمهور، به مناطقی اطلاق می‌شود که در آنها میزان شیوع کرونا 2 در صدهزار نفر و روند ابتلا نزولی باشد.
مدیرکل دفتر دوره دوم نظری آموزش و پرورش گفته بیش از 2841دبیرستان در سطح کشور، کمتر از 50دانش‌آموز دارند و از این تعداد مدارسی که در مناطق آبی کشور قرار دارند، از ابتدای بهمن‌ماه شاهد حضور دانش‌آموزان و برقراری آموزش حضوری خواهند بود. از این تعداد ۱۲۹۲دبیرستان درحوزه شهری و ۱۵۴۹دبیرستان در مناطق روستایی هستند. از تعداد ۲۸۴۱دبیرستان، ۱۸۸۰دبیرستان دولتی و ۹۶۱دبیرستان غیردولتی است.
با توجه به اینکه عباس سلطانیان تعداد کل دبیرستان‌های کشور را حدود 12هزار مورد اعلام کرده، می‌توان نتیجه گرفت که با بخشنامه جدید مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، حدود 23درصد از دبیرستان‌های کشور، درصورت قرار داشتن در مناطق آبی کرونایی، می‌توانند نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری اقدام کنند.
سلطانیان همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت و مدیریت نحوه فعالیت مدارس در شرایط کرونا خبر داده و گفته الگوی آموزشی غیرحضوری، حضوری و الگوی ترکیبی ازجمله الگوهایی هستند که برای دبیرستان‌های مختلف در این سامانه ثبت شده و هم‌اکنون آموزش در این مدارس، براساس این الگوها پی گرفته می‌شود. به‌گفته سلطانیان و براساس اطلاعات این سامانه، اکثر دبیرستان‌های کشور هم‌اکنون الگوی آموزشی کاملا غیرحضوری را اجرا می‌کنند.
تأکید بر بازگشایی دبیرستان‌هایی که کمتر از 50دانش‌آموز دارند در حالی از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح شد که پیش از این تصور می‌شد صرفا دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی به‌دلیل اهمیتی که آموزش حضوری در این پایه‌های تحصیلی دارد، به مدرسه خواهند رفت.
وزیر آموزش و پرورش، پس از جلسه ستاد ملی کرونا در روز شنبه هفته جاری، از 3تصمیم مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مدارس خبر داده و گفته بود از روز اول بهمن، کادر اداری و اجرایی مدارس در تمام مدارس کشور به استثنای مناطق قرمز، در مدارس حضور خواهند داشت.
تصمیم دوم به دو پایه اول و دوم ابتدایی مربوط بود. حاجی‌میرزایی در این‌باره گفته بود: با توجه به اینکه در پایه‌های اول و دوم دبستان که امکان آموزش از طریق فضای مجازی به نحو مناسب فراهم نیست و به آموزش حضوری دانش‌آموزان نیاز است، مقرر شد در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر باشند. وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم سوم هم گفته بود  در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از 50نفر است، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها، حضوری خواهد بود.
با توضیحاتی که مدیرکل دفتر دوره دوم نظری آموزش و پرورش دیروز به رسانه‌ها داده، معلوم شد که بازگشایی مدارس زیر 50 دانش‌آموز، صرفا در مناطق آبی اتفاق خواهد افتاد. مسئولان آموزش و پرورش همچنین تأکید کرده‌اند که در هیچ‌یک از مدارسی که آموزش حضوری خواهند داشت، کلاسی با جمعیت بیش از 10نفر برگزار نخواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید