• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12192
+
-

قرعه از پیش تعیین‌ شده؟

قرعه‌کشی دور نیمه‌پایانی لیگ قهرمانان اروپا به‌گونه‌ای پیش رفت که رئال مادرید یک قرعه مرگ دیگر را پیش‌روی خود دید. رئالی‌ها که تا این مرحله به تور پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس مدعی خورده بودند، از میان 3حریف نیمه‌نهایی بدترین قرعه را گیر آوردند. یوپ هاینکس که یک‌بار با رئال و یک‌بار با بایرن قهرمان اروپا شده بود پیش از قرعه‌کشی گفته بود ترجیح می‌دهد به‌جای فینال در همین مرحله با رئال روبه‌رو شود و این تیم را حذف کند چون به قول او رئالی‌ها بلدند چگونه در تک‌بازی فینال حریف خود را ببرند و قهرمان شوند. او آرزو کرد که بار دیگر با کلوپ در فینال روبه‌رو شود. رئال البته هر 5بازی قبلی خود را مقابل بایرن برده است و این بازی پرتکرارترین بازی تاریخ لیگ است؛ رئال مادرید ١١برد، بایرن مونیخ ١١برد، دو تساوی، 37گل زده برای رئال، 36گل زده برای بایرن که 9گل از گل‌های رئال را کریستیانو در 6بازی به این تیم زده و لواندوفسکی هم با تیم‌های بایرن و دورتموند 6گل در 6بازی به رئال زده که 4گل آن در یک بازی برای دورتموند بوده است. درحالی‌که ورزشگاه آلیانس‌آره‌نای بایرن مونیخ 70,000 نفر ظرفیت دارد، 250,000 نفر برای تماشا دیدار رئال مادرید و این تیم درخواست بلیت کرده‌اند. قیمت بلیت بازی برگشت در برنابئو بین 90 تا 360 یورو تعیین شده است. رونالدو در نیمه‌نهایی تاکنون 13گل زده یعنی یک گل بیشتر از مجموع گل‌های مسی، نیمار و لواندوفسکی روی هم در این مرحله. از 6بار قبلی که بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده، هر 6بار به تیم های اسپانیایی رئال، بارسا و اتلتیکو برخورد کرده است. 3بار آخر باواریایی‌ها در این مرحله حذف شده‌اند.
درباره این قرعه‌کشی هم حرف‌وحدیث‌هایی به‌وجود آمد از جمله این‌که رمی‌ها که به لیورپول خورده‌اند پیش از قرعه‌کشی بلیت مرحله بعدی را چاپ کرده‌اند، بلیتی که نشان می‌دهد حریف آنها لیورپول است. قرعه‌کشى دقیقا مطابق با بلیت فروشى وبسایت رسمى رم پیش رفت و حتى ترتیب بازى‌ها همان‌طور که در این وبسایت آمده بود، به شکلى است که رم در بازى برگشت مقابل لیورپول میزبان خواهد بود و حتی تاریخ بازی برگشت نیز درست پیش‌بینی شده است!
نکته جالب درباره این دو بازی این است که خامس که با نامهربانی زیدان از رئال به بایرن قرض داده شد بلافاصله باید مقابل تیم سابق خود بازی کند مثل کروس که به مصاف تیم سابقش بایرن می‌رود و محمد صلاح هم که همین فصل گذشته در رم بازی می‌کرد، روبه‌روی تیم سابق خودش بازی خواهد کرد. صلاح در 83بازی 34گل برای رم زده بود و در 44بازی 39گل برای لیورپول. رمی‌ها مقابل امرسون و رودیگر که این تیم را ترک کرده و به چلسی پیوسته بودند یک‌بار 3برصفر برنده شدند؛ شاید حالا نوبت صلاح باشد که با چنین استقبال بی‌رحمانه‌ای روبه‌رو شود. از 5رویارویی اخیر لیورپول و رم، طرف انگلیسی فقط یک باخت داشته است. آنها توانستند با شکست رم در ضربات پنالتی، قهرمان جام باشگاه‌های اروپا در 1983-84هم بشوند. آخرین بار که ٤تیم نیمه‌نهایى لیگ قهرمانان از کشورهاى ایتالیا، انگلیس، آلمان و اسپانیا بودند (اینتر، لیورپول، بایرن مونیخ، رئال مادرید)، به سال١٩٨١ بر مى‌گردد. در آن سال لیورپول قهرمان شد.
    برنامه دور رفت:
سه‌شنبه، 4 اردیبهشت، ساعت 23:15
لیورپول  آاس‌رم
چهارشنبه، 5 اردیبهشت، ساعت 23:15
بایرن مونیخ  رئال مادرید
    برنامه دور برگشت:
سه‌شنبه، 11 اردیبهشت، ساعت 23:15
رئال مادرید  بایرن مونیخ
چهارشنبه، 12 اردیبهشت، ساعت 23:15
آاس‌رم لیورپول

 

این خبر را به اشتراک بگذارید