• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 دی 1399
کد مطلب : 121873
+
-

نویسندگان و عدد جادویى 20!

نویسندگان و عدد جادویى 20!

  نیلوفر شهسواریان

20 ،عددی رُند است؛ یک جورهایی رِند هم هست! این سن می‌گوید، جوانی تازه شروع شده اما عجله نکن و ببین چه اتفاق‌هایی قرار است بیفتد. 20 می‌گوید ممکن است موفقیت‌هایی برایت پیش بیاید، اما به آن‌ها بسنده نکن و به راهت ادامه بده. ممکن است خیلی از تجربه‌ها برای اولین‌بار در 20سالگی اتفاق بیفتد؛ مثل چاپ اولین مطلب در روزنامه یا چاپ اولین کتاب.
برایم سؤال شد تا ببینم نویسندگان معروف دنیا در 20سالگی چه کارهای مهمی کرده‌اند؟ به سراغ چهار نویسنده از چهار نقطه‌ی دنیا رفتم. بیش‌ترشان در این سن با نشریات و روزنامه‌ها کار کرده‌اند. چه کاری قشنگ‌تر از این؟ راستی اگر حساب کنیم من از این نویسندگان از نظر شروع کار در نشریه جلوترم! چون از هشت سال قبل از 20سالگی‌ام با هفته‌نامه‌ی دوچرخه کار می‌کردم و از این اتفاق واقعاً خوشحالم. تولد 20سالگی دوست قدیمی‌ام مبارک باشد.

او که پینوکیو را خلق کرد

 انگار که «پینوکیو» از خود «کارلو کلودی» معروف‌تر است!
کلودی را یک روزنامه نگار، منتقد ادبی و نویسنده‌ی کتاب‌های آموزشی می‌شناختند، اما پس از نوشتن «ماجرای پینوکیو» به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان جهان تبدیل شد.
این نویسنده‌ی ایتالیایی در ۲۰سالگی، مقاله‌ای را برای یک انتشارات بزرگ به‌نام «فلورنتینی» نوشت و از همین‌جا به‌دنیای نویسندگی حرفه‌ای وارد شد. شما هم حتماً مثل من، آن پسرک چوبی را خوب یادتان هست، پینوکیو در زبان ایتالیایی یعنی تخم کاج.
بخش‌هایی از کتاب‌های او هم در کتاب‌های درسی ایتالیا چاپ شده است. خوش به‌حال این نویسنده؛ چون از پینوکیو بارها و بارها اقتباس شده و انیمیشن، فیلم و سریال ساخته‌اند.

نویسنده‌ و شاعرى که به عشق اهمیت می‌دهد

در بین اهل قلم که نام بردم، فقط «غاده السمان» زنده است که امیدوارم سال‌های سال عمر کند.این ادیب اهل سوریه، هم نویسنده است،
هم روزنامه‌نگار و هم شاعر. در ۱۹۶۲ میلادی اولین مجموعه‌داستانش در بیست ‌سالگی به‌نام «چشمانت سرنوشت من است» چاپ شد. در این کتاب، زنان نقش مهمی دارند و مخاطبان از آن استقبال زیادی کردند.
از این نویسنده در ایران آثار زیادی چاپ شده، مانند «در بندکردن رنگین‌کمان»، «بیروت 75» و «با این‌همه عاشقت بودم».

نویسنده‌ای که می‌خواست بازیگر شود

رمان‌های قشنگی مثل «دیوید کاپرفیلد» و «الیور توئیست» را نوشته، ولی عجیب که اول نویسندگی را دوست نداشت! چارلز دیکنز جوان، اول دلش می‌خواسته بازیگر شود، اما از بدشانسی در روز آزمون بازیگری، سرمای شدیدی خورد و به جلسه‌ی امتحان نرسید!
بعد از این‌که مدرسه‌اش تمام شد، در یک دفتر وکالت کار ‌کرد. در نهایت این نویسنده‌ی انگلیسی تصمیم گرفت به سمت روزنامه‌نگاری برود.
چارلز دیکنز در مارس ۱۸۳۲ میلادی،‌ وقتی 20ساله بود، خبرنگار امور عمومی و پارلمانی شد. از این‌جا معلوم شد که روزنامه‌نگاری تأثیر زیادی در نویسندگی او داشت.

پزشکی که داستان‌های زیادی نوشت

20سالگی «آنتوان چخوف» را شروع نویسندگی او می‌دانند؛ چون اولین مطلبش در این سال چاپ شد. 20سالگی، سال مهمی برای این نویسنده‌ی روسی بود؛ چون در کنار چاپ اولین مطلبش، دانشجوی رشته‌ی پزشکی در دانشگاه مسکو هم بود.
چخوف در یکی از نامه‌هایش در مورد این مطلب نوشته است: «اولین تکه‌ی ناچیزم در ۱۰ تا ۱۵ سطر در نشریه‌ی «دراگون‌فلای» در ماه مارس یا آوریل ۱۸۸۰ منتشر شد. اگر آدم بخواهد مدارا کند و این نوشته‌ی ناچیز را یک آغاز در نظر بگیرد، بنابراین سالگرد 25سال نوشتنِ من زودتر از سال ۱۹۰۵ فرا نمی‌رسد.»
داستان‌های کوتاه او مثل «اتاق شماره‌ی شش»، «بانو با سگ ملوس» ، «زندگی من»و نمایشنامه‌های «باغ آلبالو»، »مرغ دریایی» ، «خرس» و... سال‌هاست که در بین دوست‌داران کتاب در دنیا خوانده می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :