• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12181
+
-

طرح تفصیلی همدان به‌روز می‌شود

شهری
طرح تفصیلی همدان به‌روز می‌شود

طرح تفصیلی همدان به‌روز می‌شود

طرح تفصیلی شهر همدان این روزها در دست بازنگری است و قرار است شهرداری این طرح را متناسب با نیازها و خواسته‌های مردم تدوین کند. ساماندهی عرض معابر، ورودی‌ها و بلندمرتبه‌سازی از نکاتی است که در تدوین طرح تفصیلی در نظر گرفته شده است.

معاون شهر‌سازی و معماری شهردار همدان می‌گوید: طرح‌های جامع و تفصیلی برای افق‌های 10 تا 30 سال تدوین می‌شوند و با توجه به این‌که روند رشد دانش ‌و فناوری در قیاس با گذشته سریع‌تر شده است و نیاز مردم همدان هم در حوزه شهر‌سازی قابل مقایسه با قبل نیست، از دو سال قبل بازنگری طرح تفصیلی شهر همدان را شروع کردیم.

مجید یوسفی‌نوید می‌افزاید: با تغییر نگرش در تدوین طرح تفصیلی شهر، برنامه‌ریزی کرده‌ایم در ساخت ساختمان‌های تجاری جدید در شهر گردشگری همدان کمبود سامانه‌های بهداشتی را رفع و فضای استراحت برای مرا‌جعه‌کنندگان، نماز‌خانه، اتاق مادر و کودک و مانند آن را در محیط‌های عمومی و گردشگری تامین کنیم و مالکان‌هم ملزم به ساخت این فضا‌ها می‌شوند.

وی توضیح می‌دهد: در حال حاضر هم اگر مالکی علاقه‌مند به ساخت این فضا‌ها در مـحیط ‌تـجاری خود باشد علاوه بر سطح اشغال مجاز ساختمان، شهرداری امتیاز تشویقی برای او در نظر می‌گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید