• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12135
+
-

بلندمرتبه‌ها ایمن می‌شود

محمود دانش‌آموز| خبرنگار:

منطقه 22


حادثه انفجار و آتش‌سوزی ماه نخست سال در یکی از ساختمان‌های اطراف میدان ساحل، لزوم بازنگری در شناسنامه ایمنی برج‌های منطقه 22 را دوباره گوشزد کرد.

«ولی علیخانی» دبیر شورایاری محله دریاچه با اشاره به اتفاق مشابهی که سال گذشته در برج پامچال محله چیتگر افتاد، گفت: «تا مدتی مسئولان این شهرک در تکاپو بودند تا مشکلات ایمنی برج‌ها را حل کنند ولی خیلی زود همه چیز فراموش شد. در برج‌هایی بدون امکانات اولیه ایمنی، اگر آتش به موقع مهار نشود حوادث جبران‌ناپذیری به بار می‌آید. براین اساس باید امکانات ایمنی ساختمان‌ها، به صورت دوره‌ای بازبینی شود.»

«ایرج رهبر» رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری محله گفت: «متأسفانه بیشتر برج‌های این منطقه بدون در نظر گرفتن قوانین شهرسازی و بدون امکانات کافی و ایمنی ساخته شده‌اند. در دوره قبلی مدیریت شهری و همچنین دوره پیش از آن برج‌ها کاملاً سلیقه‌ای ساخته شد و کاستی‌های آن با بروز حوادثی هرچند کوچک نمایان می‌شود. به همین دلیل باید در دوره جدید با تشدید نظارت‌ها از بروز وقایع تلخ جلوگیری شود.»

شهردار منطقه 22 هم با تأکید براینکه موظف به برطرف کردن نواقص ساختمان‌های ناایمن هستیم، گفت: «مقرر شده با همکاری سازمان آتش‌نشانی، شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها در نظر گرفته شود و مأموران این سازمان با بازدیدهای دوره‌ای از برج‌ها و آپارتمان‌های منطقه، نواقص را اعلام کنند. ما هم کاستی‌ها را در شناسنامه ساختمان‌ها قید خواهیم کرد تا توسط مالکان برطرف شود.»

«علی نوذرپور» افزود: «برابر قانون شهرداری موظف است در صورت توجه نکردن مالکان به رفع نواقص ایمنی ساختمان‌ها، مستقیماً عمل کرده و پس از برطرف کردن مشکلات، هزینه را از آنها دریافت کند. با این کار از بروز وقایع خسارت بار پیشگیری شده و آسیب‌های احتمالی در حوادث به حداقل می‌رسد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید