• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121240
+
-

خرید اینترنتی از میدان تره‌بار فرمانیه با استقبال خوب اهالی شمال شهر روبه‌رو شد

آنلاین میوه بخر!

آنلاین میوه بخر!

حسن حسن‌زاده

شیوع ویروس منحوس کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد در شهر بر اهمیت کسب و کارهای اینترنتی و فروش آنلاین محصولات صحه گذاشت؛
 

روشی از داد و ستد که علاوه بر کاهش سفرهای درون‌شهری، در این روزهای کرونایی قدمی بزرگ برای قطع زنجیره شیوع ویروس به شمار می‌رود. این میان، سازمان میادین میوه و تره‌بار هم با راه‌اندازی بخش فروش غیرحضوری در میادین اصلی با این موج تازه همراه شده است. فروش آنلاین میوه وتره‌بار علاوه بر کمک به قطع زنجیره شیوع ویروس در ازدحام میادین تره‌بار، برای محله‌هایی که میدان تره‌بار ندارند هم راه‌حل مناسبی است. این روزها بخش فروش غیرحضوری در میدان تره‌بار فرمانیه با استقبال خوب اهالی روبه‌رو شده و حتی گوشه‌ای از مشکلات اهالی محله‌های درب دوم، صدر، قلهک و... در منطقه ۳ را هم حل کرده است.  

نبود میدان تره‌بار در برخی محله‌های منطقه ۳ مشکلات بسیاری برای اهالی ایجاد کرده و زمینه‌ساز افزایش بار ترافیکی در محله‌هایی شده‌ است که بازار تره‌بار دارند. این میان چند ماهی است که با راه‌اندازی بستری برای خرید آنلاین میوه و تره‌بار از میدان تره‌بار محله فرمانیه در منطقه یک کمی از مشکلات ساکنان این محله‌ها هم برای تهیه تره‌بار با قیمت مناسب برطرف شده است.  
«آرش ثمری نیک» رابط و عضو هیئت ‌رئیسه شورایاری منطقه ۳ می‌گوید: «قیمت بالای ملک در محله‌هایی مانند درب دوم، صدر و قلهک مانع جدی برای ساخت میدان تره‌بار است. از طرفی شمار خانوارهای کم‌بضاعت در برخی محله‌ها مانند محله درب دوم کم نیست که همین مسئله لزوم ساخت میدان تره‌بار در این محله را بیشتر می‌کند. در این شرایط فراهم شدن امکان خرید آنلاین از میدان تره‌بار فرمانیه راهکار مناسبی برای حل بخشی از این مشکل و تشویق اهالی به خرید آنلاین است.» در این روزهای کرونایی که حتی بنگاه‌های کوچک اقتصادی و فروشگاه‌های محلی هم به فروش آنلاین‌رو آورده‌اند، فراهم شدن امکان خرید آنلاین از میدان تره‌بار برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس هم اثرگذار است. ثمری نیک ادامه می‌دهد: «منطقه ۳ در آخرین سرشماری نفوس و مسکن به‌عنوان یکی از سالمندترین مناطق شهر معرفی شده است.  
همچنین براساس همین سرشماری بیش از ۹۸‌درصد ساکنان منطقه باسواد هستند. اینها نشان می‌دهد در منطقه ۳ بستر مناسبی برای استقبال از خرید آنلاین میوه و همه‌گیر شدن این روش خرید مهیاست؛ به‌ویژه در این روزهای کرونایی که خرید حضوری از این مراکز پر تردد سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.»

  • خرید آنلاین میوه با نرخ مصوب
بهمن اردهالی/ مدیر میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی محله فرمانیه

از نخستین روزهای سال جدید و همزمان با موج نخست شیوع ویروس کرونا بود که بخش فروش غیرحضوری میوه و تره‌بار در میدان تره‌بار محله فرمانیه راه‌اندازی شد؛ ‌کاری که علاوه بر مزایای فراوان طرح در روزهای همه‌گیری کرونا گوشه‌ای از مشکلات محله‌های منطقه ۳ را که میدان تره‌بار ندارند نیز حل کرد. اگرچه در نخستین روز آغاز به کار این بخش، تنها ۵ سفارش آنلاین خرید میوه ثبت شد اما با گذشت چند ماه و افزایش استقبال اهالی شمال شهر، اکنون روزانه حدود یک تن میوه و تره‌بار به‌صورت آنلاین در این مرکز به فروش می‌رسد.  
«بهمن اردهالی» مدیر میدان میوه‌وتره‌بار شهید لواسانی محله فرمانیه درباره جزئیات اجرای این طرح می‌گوید: «از آغاز سال جدید بخش فروش آنلاین میوه در میادین اصلی میوه و تره‌بار تهران با همکاری شرکت همراه اول و سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران شروع به کار کرد. قیمت میوه‌ و تره‌بار در روش فروش آنلاین همان نرخ مصوب سازمان در خرید حضوری است و مشتری تنها هزینه حمل‌ونقل را براساس نرخ مصوب پرداخت می‌کند. علاوه بر میوه و تره‌بار، محصولات پروتئینی هم در فهرست فروش آنلاین قرار دارد و با بهترین کیفیت به منزل مشتریان ارسال می‌شود.»

  • باکیفیت‌ترین میوه را آنلاین بخر

با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز فعالیت بخش فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میدان تره‌بار فرمانیه، بیش از ۱۰ هزار سفارش آنلاین توسط مشتریان به ثبت رسیده است. «ناصر منظمی» یکی از اهالی محله صدر از تجربه خرید آنلاین میوه از این میدان تره‌بارمی‌گوید: «در محله ما میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد و اهالی مجبورند اقلام مورد نیاز خود را از میادین اطراف تهیه کنند. یکبار که برای خرید میوه به میدان تره‌بار فرمانیه رفتم از امکان خرید آنلاین میوه باخبر شدم. هفته گذشته با نصب اپلیکیشن مورد نظر، چند نوع میوه خریدم. کیفیت میوه‌ها بسیار مناسب بود.

«محمدحسین بحرینی» مسئول فروش غیرحضوری میدان تره‌بار شهید لواسانی ازساز وکاری می‌گوید که برای ارائه میوه با بالاترین کیفیت در نظر گرفته شده است: «میوه‌هایی که به‌صورت غیرحضوری به فروش می‌رسد، اول صبح توسط ناظران بخش از میان باکیفیت‌ترین میوه‌ها، گلچین و در بخش فروش غیرحضوری وزن‌کشی و بسته‌بندی می‌شود. با این روش، همه سفارش‌های غیرحضوری با بهترین کیفیت به دست مشتریان می‌رسد.» بحرینی درباره شرایط سفارش غیرحضوری و هزینه ارسال می‌گوید: «ثبت سفارش تنها به وسیله گوشی‌های هوشمند و نصب اپلیکیشن اوانو امکانپذیر است هزینه ارسال سفارش ۱۵۹ هزار ریال است اما بعد از دریافت کد تخفیف، این هزینه رایگان خواهد شد. همچنین به‌زودی شرایطی فراهم می‌شود که هزینه ارسال سفارش براساس مسافت تعیین شود.» 

  • فروش آنلاین در میادین کوچک‌
آرش ثمری نیک/ رابط و عضو هیئت رئیسه شورایاری منطقه 3

اکنون با استقبال خوب اهالی از بخش غیرحضوری خرید میوه و تره‌بار فرمانیه، راهکار تازه‌ای پیش پای مدیران شهری برای حل معضل نبود میدان تره‌بار در محله‌هایی مانند درب دوم، امانیه و قلهک قرار گرفته است. ثمری از پیگیری ‌هیئت رئیسه شورایاری منطقه ۳ برای راه‌اندازی این بخش در میادین دیگر می‌گوید: «نبود میدان تره‌بار در محله‌هایی مثل درب دوم، قلهک و... روی بار ترافیکی خیابان‌های اطراف میدان تره‌بار در محله‌های اختیاریه و زرگنده تأثیر گذاشته است. اگر در میادین اختیاریه و زرگنده هم بخش فروش غیرحضوری راه‌اندازی شود شمار بیشتری از اهالی این محله‌ها از این روش خرید استقبال می‌کنند. اما راه‌اندازی بخش فروش غیرحضوری در میادین تره‌بار حداقل به ۲۰‌مترمربع فضا نیاز دارد.» 
میدان تره‌بار فرمانیه به‌عنوان یکی از میادین تره‌بار اصلی تهران، بخش‌هایی از مناطق یک و ۳ را تحت پوشش قرار می‌دهد. با وجود این، سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار برای استقبال بیشتر شهروندان از این روش، توسعه فروش آنلاین در میادین کوچک‌تر را هم در دستور کار دارد. اردهالی می‌گوید: «در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری بر توسعه فروش غیرحضوری در میادین میوه‌ و تره‌بار تأکید شده است.  
اگرچه اکنون فروش آنلاین در میادین اصلی انجام می‌شود ولی در نظر داریم در هرکدام از میادین کوچک تره‌بار که فضای کافی برای راه‌اندازی این بخش داشته باشند امکان فروش آنلاین فراهم شود. به‌عنوان مثال در صورت مهیا شدن فضای مناسب برای استقرار بخش فروش آنلاین، امکان راه‌اندازی این بخش در بازار زرگنده هم وجود دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید