• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12096
+
-

تونل‌آرش‌- اسفندیار تا اوایل اردیبهشت افتتاح می‌شود

تونل‌آرش‌- اسفندیار تا اوایل اردیبهشت افتتاح می‌شود

پروژه آرش- اسفندیار در واقع تونل زیرگذری است که ارتباط شرق به غرب بزرگراه مدرس حدفاصل خیابان میرداماد تا پارک وی را برقرار می‌کند. این مسیر سبب می‌شود تا بخش قابل‌توجهی از ترافیک خیابان ولیعصر در محدوده پارک ملت، ابتدای بزرگراه نیایش و خیابان اسفندیار و همچنین بزرگراه مدرس کاهش یابد و دسترسی‌‌های شرق به غرب مدرس آسان‌تر شود.  

مهم‌ترین تسهیلات ساخت این تونل نیز مربوط به آن دسته از افرادی است که می‌خواهند به سمت غرب حرکت کنند زیرا در شرایط فعلی رانندگان مجبور هستند به بلوار میرداماد بروند و به سمت خیابان ولیعصر حرکت کنند و این خیابان را تا ابتدای بزرگراه آیت‌الله ‌هاشمی بالا بروند و با گردش به چپ مسیر خود را به سمت غرب ادامه دهند. همین امر، ترافیک سنگینی در بلوار میرداماد، خیابان ولیعصر و بخشی از بزرگراه آیت‌الله ‌هاشمی و حتی بزرگراه حقانی ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر مسیر غرب به شرق این تونل که زیر بزرگراه شهید مدرس قرار گرفته، باعث خواهد شد که دسترسی به شرق منطقه بهتر شود. تونل آرش- اسفندیار یکی از پروژه‌هایی بود که پنجشنبه گذشته مورد بازدید سمیع‌الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران قرار گرفت. در این بازدید، پیروز حناچی، معاون فنی- عمرانی شهرداری تهران درباره این پروژه توضیحاتی ارائه کرد. حسینی مکارم نیز به خبرنگاران گفت: امیدوارم تا نیمه اول  اردیبهشت‌ماه این تونل به بهره‌برداری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید