• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 25 آذر 1396
کد مطلب : 1208
+
-

کنفرانس آخر سال ولادیمیر پوتین

حمله به آمریکا، تمجید از ترامپ

کنفرانس پوتین
حمله به آمریکا، تمجید از ترامپ

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی آخر سال خود، ضمن تمجید از دستاوردهای دونالد ترامپ، از سیاست‌های متناقض آمریکا درباره رفتار با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش واشنگتن‌پست، پوتین در این کنفرانس که با حضور پرشمار خبرنگاران برگزار شد، در بخشی از سخنانش به اصرار برخی سیاستمداران آمریکایی بر تأثیرگذاری روسیه بر انتخابات سال گذشته آمریکا اشاره کرد و گفت که آمریکا به‌شدت با «جنون جاسوسی» داخلی درگیر است و بی‌دلیل پای روسیه را به این ماجرا باز می‌کند. به گزارش نیویورک‌تایمز، انتقاد دیگر او از رفتار متناقض آمریکا در سیاست خارجی بود.

او در این‌باره گفت: «آنها ما را با ایران و کره‌شمالی در یک گروه قرار می‌دهند و بعد به رئیس‌جمهور فشار می‌آورند که مشکل کره‌شمالی و ایران را با ما حل کند. حالتان خوب است؟» این بخش از صحبت‌های او با تشویق خبرنگاران حاضر همراه شد. او البته در این سخنرانی، از «دستاوردهای نسبتا جدی» ترامپ در اقتصاد داخلی تمجید کرد. بعد از این کنفرانس طولانی، ترامپ با پوتین تلفنی صحبت کرد و شخصا از تمجیدهای او تشکر کرد. بنا بر اطلاعیه رسمی کاخ سفید‌، دو طرف در این تماس تلفنی توافق کرده‌اند برای حل «موقعیت خطرناک در کره‌شمالی» با هم همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید