• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12056
+
-

زیباترین بالکن شهر

ایده‌هایی برای چیدمان فضای تراس در آپارتمان‌های کوچک

زیباترین بالکن شهر

تراس خانه برای خیلی‌ها شاید آخرین گزینه‌ای باشد که در طراحی و نوع چیدمان می‌توان روی آن تامل کرد. حتما فکر می‌کنید با وجود آپارتمان‌های نقلی و تراس‌های کوچکشان چطور می‌شود چیدمانی زیبا و جذاب خلق کرد. اما با خلاقیت و البته کمی ذوق می‌توانید تراس خانه‌تان را با چیدمانی مناسب زیباتر کنید و از آن لذت ببرید.

چیدمان تراس کوچک

تراس‌هایی که پهنا و طول کمی دارند با خلاقیت تبدیل به مکانی دنج برای استراحت می‌شوند. نخستین کاری که برای تراس‌های کوچک می‌توانید انجام دهید، پوشاندن کف آن با استفاده از کفپوش یا سنگ است. برای مثال می‌توانید سطح تراس را با سنگ‌های رنگارنگ با اندازه‌های مختلف بپوشانید.

اگر تراس خانه شما دیوار دارد می‌توانید کارهای جالب و هیجان‌انگیزی با همین دیوار ساده انجام دهید؛ برای مثال می‌توانید دیوار مقابل را با یک کاغذ دیواری زیبا یا کفپوش بپوشانید و با گلدان‌های آویز تزئین کنید. حتی می‌توانید با صرف کمی هزینه و سلیقه با نیمکتی چوبی و یک میز کوچک و نقلی فضایی بسیار زیبا خلق کنید یا با پوشاندن فضای خارجی تراس با شیشه از این اقامتگاه کوچک و دنج بیشتر لذت ببرید. فراموش نکنید که با استفاده از رنگ‌های شاد می‌توانید از یک فضای ساده و کوچک، استراحتگاهی دنج و زیبا بیافرینید.

آلاچیق روی تراس

یکی از ایده‌های بسیار بکر قابل اجرا روی تراس‌های نسبتا بزرگ مسقف کردن تراس با چوب است. در واقع می‌توانید با ساخت یک آلاچیق چوبی و قراردادن چند صندلی راحتی و یک میز، اقامتگاه  تابستانی زیبایی در خانه‌تان بسازید. این امکان وجود دارد که با یک چارچوب چوبی و آویختن پرده‌های سفید، نمای بسیار زیبایی به تراس خانه بدهید. این نوع دکوراسیون برای فصل‌های گرم سال و به‌ویژه در خانه‌های ساحلی بیشتر مورد توجه قرار‌می‌گیرد. می‌توانید زیر چارچوب‌ها را با لامپ‌‌های کم‌مصرف تزئین کنید و شب‌ها از نور زیبای آن لذت ببرید.

گلدان، عضو جدانشدنی تراس

حتی اگر تراس منزل مسکونی‌تان آنقدر کوچک است که فضای کافی برای یک صندلی یا میز کوچک ندارد، نگران نباشید. در بدبینانه‌ترین حالت می‌توان با قرار دادن گلدان‌های گل از یک تراس ساده یک باغ گل زیبا و کوچک خلق کرد. با توجه به اندازه و معماری تراس منزلتان، می‌توانید از چیدمان‌‌های خلاقانه‌ای برای قراردادن گلدان‌ها استفاده کنید. برای مثال اگر تراس شما با دیوار احاطه شده می‌توانید یک سمت دیوار را با کفپوش بپوشانید و طبقه‌‌هایی به شکل طاقچه روی آن ایجاد کنید. سپس روی این طبقه‌ها گلدان‌‌های متنوعی با رنگ‌های زنده و شاد بچینید. حتی می‌توانید قاب عکس‌های خانوادگی‌تان را نیز روی این طبقه‌ها قرار هید.
اگر تراس شما نرده دارد بهترین گزینه، قرار دادن گلدان‌های رنگی و گل‌های متنوع روی این نرده‌‌هاست. با آویختن چند گلدان رنگی، نمای ساده نرده‌ها کاملا تغییر خواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید