• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119543
+
-

کیوسک


روزنامه العربی الجدید [قطر]
ترامپ سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را خشمگین کرد

به نوشته روزنامه العربی الجدید، موضع مخالف ترامپ با سازمان‌های اطلاعاتی درباره نقش روسیه در حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی حساس آمریکا، خشم این سازمان‌ها را به دنبال داشته است. ترامپ مدعی است عامل این حملات نه روسیه، بلکه هکرهای چینی بوده‌اند. رئیس کمیته اطلاعات در کنگره آمریکا، این سخنان ترامپ را «خیانتی جدید» از سوی او علیه منافع ملی کشور توصیف کرده است.



روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
کرونا، خارج از کنترلدولت انگلیس

مقام‌های انگلیس همزمان با اعمال تعطیلی‌های گسترده، اعلام کرده‌اند وضعیت شیوع کرونا در این کشور خارج از کنترل است. نوع جدیدی از ویروس کرونا دانشمندان و سیاستمداران انگلیس را به‌شدت نگران کرده است. ویروس جهش‌یافته کرونا هم‌اکنون به سرعت در جنوب شرق این کشور در حال گسترش است. این ویروس بسیار مسری‌تر از نوع شناخته شده قبلی است. دولت مقررات منع رفت‌وآمد در لندن و مناطق وسیعی از جنوب شرق را برای روزهای آتی، ازجمله در ایام کریسمس برقرار کرده است. بیش از ۱۶میلیون نفر در انگلیس مبتلا هستند.



روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]
بسته حمایت مالی 900میلیارد دلاری در آمریکا

مذاکرات 2حزب جمهوریخواه و دمکرات در کنگره بالاخره نتیجه داد و 2طرف بر سر یک بسته مالی به‌ارزش ۹۰۰میلیارد دلار برای تزریق به اقتصاد کشور و کمک به افرادی که از شیوع ویروس کرونا آسیب مالی دیده‌اند، به توافق رسیدند. به‌نوشته یو‌اس‌ای‌تودی، این بسته کمکی که دومین مشوق مالی بزرگ در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، پیرو لایحه‌ کمک مالی ۲.۳تریلیون دلاری دولت شکل گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :