• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 دی 1399
کد مطلب : 119406
+
-

کافه مجلس / بیانیه مجلس در مقابل قطعنامه پارلمان اروپا


۲۲۵‌نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام برخی‌ کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند. به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: پارلمان اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه و مضحک، قطعنامه اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر را صادر کرده است، ما نمایندگان ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی این اقدام پارلمان اروپا را محکوم می‌کنیم.

  طرح مجلس برای پرستاران
تعدادی از نمایندگان طرح دو‌فوریتی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی را تهیه کرده و به هیأت رئیسه ارائه کردند. فاطمه محمد‌بیگی، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین رابطه در مطلبی در صفحه توییتر خود با تبریک روز پرستار نوشت: «امروز همراه جمعی از نمایندگان دو‌فوریت تقاضای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی به قراردادی و پرستاران قراردادی به پیمانی را امضا‌ کردیم. به مدافعان سلامت و پرستاران قول می‌دهیم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان به‌طور ویژه پیگیر مطالبات آنها هستیم.»

  طرح امنیت بانوان در مجلس
نصرالله پژمانفر، نماینده منتسب به جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی که در مجلس با عنوان طرح تامین امنیت بانوان مطرح شده، به ایسنا گفت: در این طرح قرار است سازمانی متشکل از دستگاه‌های ذیربط ازجمله معاونت پیشگیری قوه قضاییه، معاونت دادستان، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و شورای فرهنگ عمومی و حدود 20شخص حقوقی مرتبط راه‌اندازی شود و وظیفه آنها این است که بررسی‌های دقیقی داشته باشند و تکالیف و وظایفی هم برای دستگاه‌ها در حوزه حمایتی، آموزشی و قضایی پیش‌بینی شده است. نماینده مردم مشهد ادامه داد: در این طرح تکالیفی برای وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده، ما سعی کردیم این طرح رویکرد فرهنگی داشته باشد و حمایت‌هایی را برای بانوان درنظر بگیرد.

  درخواست ورزشی رئیس کمیسیون آموزش از وزیر بهداشت
رئیس کمیسیون آموزش معتقد است باشگاه‌های ورزشی کشور نباید تعطیل شود. علیرضا منادی سپیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر بهداشت تعطیلی فعالیت باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور را مغایر با سیاست ارتقای سلامت روانی جامعه دانست و خواستار بازگشایی باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص فاصله اجتماعی شد. به گزارش ایسنا، او نوشته است: درحالی‌که باشگاه‌های ورزشی می‌توانند به‌عنوان همراه و شریک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در درمان و مبارزه با این ویروس کمک و یاور آن وزارتخانه باشند اما متأسفانه شاهد بیکاری تعداد قابل توجهی از کارکنان این باشگاه‌ها در سراسر کشور و همچنین افزایش افسردگی در میان علاقه‌مندان به ورزش هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید