• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11905
+
-

توقف بیجا

تیتر یک
توقف بیجا

مصدومیت‌ها و بازی حساس با الهلال ترکیب آبی‌ها را باز هم عوض کرد و نتیجه‌اش شد مساوی با گسترش. استقلال دو امتیاز از دست داد و حالا ذوب‌آهن فرصت دارد تا فاصله‌اش را بیشتر کند و سایپا می‌تواند آبی‌ها را در جدول جا بگذارد. سال گذشته هم گسترش در هفته‌های پایانی در تبریز یقه آبی‌ها را چسبید و رقابت رتبه دوم را داغ کرد. 
  رکورد متوقف شد
استقلال با این تساوی نتوانست رکورد 5برد پیاپی را ارتقا دهد. پیکان در این فصل با 7پیروزی پیاپی رکورد دار است و استقلال نتوانست به ششمین برد پشت‌سر هم برسد. رکورد 6برد پیاپی در استقلال را مرحوم پورحیدری ثبت کرده است. استقلالی‌ها با گل قربانی زود پیش افتادند اما در ادامه بازی ضعیف و ناهماهنگ‌شان گسترش را جسور کرد تا حمله کند و گل تساوی را بزند. گسترشی‌ها بعد از گل هم فرصت داشتند تا به پیروزی برسند اما حسینی و بی‌دقتی مهاجمان نتیجه را مساوی نگه داشت. 
  پایان کلین‌شیت‌ها 
سیدحسین حسینی در این فصل رکورد گل نخوردن تاریخ فوتبال ایران را جا‌به‌جا کرد. اما حالا چند هفته پیاپی است که آبی‌ها نتوانسته‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند. در سال97 استقلال در تمام بازی های لیگ گل خورده و حالا در رقابت نایب قهرمانی هم ممکن است از رقبا جا بماند. 
  ترکیب به هم ریخته
 غیبت غفوری و حیدری، مصدومیت باقری و احتیاط بازی الهلال ترکیب استقلال را باز هم عوض کرد. روزبه چشمی به دفاع برگشت، پژمان به راست رفت، زکی‌پور در چپ فیکس شد، بویان فیکس شد و نورافکن و تیام و اسماعیلی روی نیمکت ماندند. نتیجه این ترکیب به هم ریخته بازی ضعیف تیم شفر بود. آبی‌ها یکی از سردرگم‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین بازی‌ها خود در دوره سرمربی‌گری شفر را ارئه کردند. استقلال دیروز شبیه روزهای منصوریان بود. بدون استراتژی و هدف تهاجمی مشخص. سرمربی آلمانی در نیمه‌دوم نورافکن، اسماعیلی و تیام را وارد زمین کرد اما نتوانست خیلی در کیفیت بازی تیمش تغییری ایجاد کند. استقلال بدون وریا و خسرو در حمله زهردار نبود. 
  گلزنی قرمزهای سابق
استقلال این فصل هم از قرمزهای سابق و اسبق گل خورد. محمد قاضی در نیم‌فصل اول گل زیبایی به رحمتی زد. محسن بنگر در بازی نفت بعد از مدت‌ها پایش به گلزنی باز شد. حمید علی‌عسگر  هم یک شوت زیبا حسینی را تسلیم کرد. در بازی دیروز هم نوبت به خالقی‌فر رسید تا آبی‌ها را نقره داغ کند. جالب است که هیچ‌کدام این بازیکنان در داربی موفق به گلزنی نشدند. 
  ورزشگاه خالی
در تبریز از بازی چندان استقبال نشد. بخشی از سکوهای روبه‌روی جایگاه ورزشگاه بنیان دیزل در اختیار طرفداران گسترش و تراکتور بود. در سمت راست جایگاه هم حدود 200هوادار آبی حضور داشتند. بی‌تاثیر بودن نتیجه این بازی برای گسترش باعث شده تا طرفداران تبریزی هم انگیزه چندانی برای تماشای بازی نداشته باشند. 
  یک نیمه لغزنده
قبل از بازی و در زمان گرم کردن تیم‌ها باران بهاری حسابی زمین را لغزنده کرد تا بازیکنان در‌به‌در به‌دنبال کفش‌های مخصوص بازی در زمین خیس باشند. نیمه اول کم‌کم باران آرام گرفت و هوا در نیمه‌دوم آفتابی و مطلوب شد تا کفش‌ها باز هم عوض شود. 
  خواهش از فتاحی
بازیکنان استقلال هنگام رفتن به رختکن با سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ روبه‌رو شدند. سید‌مهدی رحمتی، داریوش شجاعیان، روزبه چشمی و فرشید باقری ضمن خوش و بش با فتاحی به او بابت انتخاب ورزشگاه خرمشهر به‌عنوان محل برگزاری بازی فینال جام‌حذفی اعتراض کردند. البته فتاحی از احتمال بالای برگزاری بازی فینال جام‌حذفی در خرمشهر گفت و به رحمتی اعلام کرد که این موضوع تقریبا قطعی 
شده است.
   مغضوب موفق 
علی قربانی این فصل بازیکن محبوبی نیست. او در چند بازی فرصت‌های حساسی را خراب کرد اما به هر حال آقای گل این فصل استقلال است. قربانی با گل دیروز در لیگ 6گله شد و بالاتر از انصاری و اسماعیلی ایستاد. مهاجم بلند بالای استقلال مستحق آن همه فشار و اعتراض نبود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :