• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 26 آذر 1399
کد مطلب : 118994
+
-

نامه به شهردار

مدیر مرکز هنرهای نمایشی: حمایت شهرداری از تئاتر می‌تواند مؤثر باشد

هلیا نصیری_خبرنگار

الهام فخاری در نامه‌ای به شهردار تهران و رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری با ارائه ۲پیشنهاد خواستار تداوم فعالیت‌های هنری و شهری در روزهای تعطیلی سالن‌های تئاتر شد و مدیر مرکز هنرهای نمایشی نیز حمایت شهرداری از گروه‌های نمایشی را در وضعیت تعطیلی سالن‌های نمایشی، امیدوار‌کننده و مؤثر خواند.

به گزارش همشهری، الهام فخاری رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار و میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با ارائه ۲پیشنهاد خواستار توجه به حوزه تئاتر در ایام تعطیلی فعالیت‌های این حوزه به‌دلیل کرونا شد. وی همچنین 2پیشنهاد در قالب اجرای «نمایشنامه‌خوانی آنلاین به‌صورت دوره‌ای و با گروه‌های مختلف هنری» و «طراحی و اجرای تئاترهایی برای نمایش آنلاین» را مطرح کرد. این عضو شورای شهر تهران ارائه این پیشنهادها را به‌منظور حمایت شهرداری از فعالیت‌های هنری و شهری در روزهای تعطیلی سالن‌های تئاتر به‌واسطه گسترش ویروس کرونا ارائه کرده است. فخاری همچنین به تعطیلی یکساله سالن‌های تئاتر اشاره کرده که هنرمندان و فعالان عرصه نمایش را با مشکلات مختلف مواجه کرده است.

حمایت شهرداری از تئاتر راه‌گشا خواهد بود

 با توجه به نامه رئیس کمیته هنر، قادر آشنا ‌مدیر مرکز هنرهای نمایشی نیز درباره این 2پیشنهاد و حمایت شهرداری از گروه‌های نمایشی به همشهری عنوان کرد: «در ماه‌های گذشته ما نمایشنامه‌خوانی آنلاین و همچنین اجرای نمایش‌های صحنه‌ای کودک و نوجوان به شکل آنلاین در تالار هنر را داشتیم. اخیرا نیز طرح حمایت از ضبط نمایش‌هایی که در این ماه‌ها موفق به اجرا نشدند را اجرایی می‌کنیم.» وی ادامه داد: «به‌طور حتم کمک شهرداری می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد. حمایت شهرداری از گروه‌های نمایشی مؤثر بوده و اگر بتوانیم این راهکار‌های ارائه‌شده توسط رئیس کمیته هنر شورای شهر را به شکل عملیاتی و اجرایی داشته باشیم، گروه‌های نمایشی در این وضعیت تعطیلی سالن‌های نمایشی می‌توانند به حیات هنری خود ادامه دهند؛ کما اینکه اداره‌ کل هنرهای نمایشی در این مدت با توجه به بودجه حداقلی که دارد در تلاش بوده این حمایت‌ها را داشته باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید