• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 26 آذر 1399
کد مطلب : 118985
+
-

ادراک فساد بیشتر از فساد است

«چرا ادراک و احساس جامعه از فساد بیش از میزان واقعی فساد است؟» این گزاره موضوع جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده بود؛ در این جلسه که معاون اول رئیس قوه قضاییه، نایب‌رئیس مجلس، وزیر دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، معاون وزیر اطلاعات، نماینده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو ستاد حضور داشتند، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارشی از نتایج طرح سنجش ادراک و تجربه شهروندان و دیدگاه‌سنجی خبرگان درباره سلامت و فساد اداری در کشور ارائه کرد.
اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخصوص نتایج طرح سنجش ادراک جامعه درباره سلامت و فساد اداری در کشور گفت: برجسته‌شدن برخی موارد فساد در رسانه‌ها نباید باعث شود که سلامت نظام اداری کشور زیر سؤال برود. البته وجود فساد در نظام اداری هرچند کوچک به هیچ‌وجه قابل پذیرش و تحمل نیست و باید با مفسدین اقتصادی با جدیت و قاطعانه برخورد شود. به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه باید قدردان زحمات و تلاش‌های مدیران خدوم کشور به‌خصوص در شرایط سخت کنونی باشیم، افزود: اگرچه ممکن است گاهی شاهد تخلف از سوی یک مدیر باشیم، اما اکثریت مدیران کشور با دلسوزی در تلاش هستند تا خدمتگزاری به مردم را روزبه‌روز ارتقا دهند. معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: باید با شفاف‌سازی‌ و کار فرهنگی، ادراک جامعه نسبت به نظام اداری کشور اصلاح شود. مردم باید در جریان خدمات دستگاه‌ها و اقدامات مثبت انجام‌شده برای شفاف‌سازی‌ و الکترونیکی‌شدن فرایندهای اداری قرار گیرند.
در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه نیز با تأکید بر اینکه ادراک و احساس فساد در جامعه بیش از میزان واقعی فساد است، گفت: لازم است بررسی و مطالعه دقیقی در این خصوص انجام شود تا مشخص شود ادراک جامعه از فساد اداری چقدر بیشتر از واقعیت بوده و چه راهکارهایی باید برای اصلاح این وضعیت به‌کار گیریم.
قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به گزارش سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخصوص طرح سنجش ادراک و تجربه شهروندان درباره سلامت و فساد اداری کشور گفت: این مطالعات و نظرسنجی‌ها باید به‌صورت مستمر انجام شود و باید مشخص شود که چه عواملی باعث شده که ادراک جامعه نسبت به فساد اداری در کشور بیش از میزان واقعی آن باشد.

مکث
انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود

اسحاق جهانگیری پس از دریافت گزارش وزیر کشور از اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون و آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تأکید کرد: تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود. معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تشکر از اقدامات رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و همکارانش در این خصوص تصریح کرد: به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود. گفتنی است، این گزارش در بازگشت به دستور قبلی معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت آغاز روند اجرای قانون و آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از سوی وزیر کشور ارسال شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید