• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11866
+
-

ژنرال، شهریار و شفر ‌

ژنرال، شهریار و شفر ‌

پرسپولیس، اولین تیمی بود که با اقتدار صعودش را به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرد. قرمزها چند هفته قبل از قهرمانی لیگ، حضورشان در بین 3تیم اول جدول نهایی لیگ را مسجل کردند تا برای سومین فصل متوالی بخشی از سهمیه ایران در آسیا باشند. اگر تعداد تیم‌های ایرانی حاضر در این تورنمنت دوباره تغییر نکند، 3‌تیم دیگر نیز در کنار سرخپوشان در لیگ قهرمانان2019 حضور خواهند داشت. درست به همان نسبت که جنگ تیم‌ها برای بقا یا سقوط در انتهای جدول با هیجان و حرارت دنبال می‌شود، کورس آسیایی لیگ نیز در هفته‌های پایانی به اوج جذابیت رسیده است. اگر رده تیم‌ها در جدول تا پایان فصل تغییر نکند، ذوب‌آهن و استقلال از لیگ‌برتر سهمیه آسیا به‌دست می‌آورند و در صورت قهرمانی استقلال در جام‌حذفی، تیم علی دایی نیز آسیایی می‌شود. پیکان و فولاد خوزستان اما حاضر نیستند به سادگی از این نبرد کنار بکشند.
  ذوب‌آهن: بهترین تیم نیم‌فصل دوم، تنها یک مسابقه خانگی دیگر تا پایان فصل خواهد داشت. اگر کیفیت فنی تیم ژنرال در نیم‌فصل اول نیز به خوبی نیم‌فصل دوم بود، این تیم حالا به جای سهمیه برای قهرمانی مبارزه می‌کرد. ذوب در هفته بیست‌و‌هشتم در اهواز به‌مصاف فولاد می‌رود، آنها در هفته بیست‌و‌نهم میزبان پرسپولیس خواهند بود و لیگ را در زمین نفت تهران به پایان خواهند رساند. بین دو بازی با  فولاد و پرسپولیس، نبرد سرنوشت‌ساز آسیایی این تیم با لوکوموتیو تاشکند نیز برگزار می‌شود. ذوب در جدول لیگ‌برتر 48 امتیازی است. فقط یک امتیاز بیشتر از استقلال و سایپا و 4 امتیاز بیشتر از پیکان. به جز دو تساوی و یک شکست، همه نتایج ذوب در نیم‌فصل دوم لیگ به پیروزی ختم شده‌اند.
  استقلال:گسترش فولاد، پیکان و سپاهان، آخرین رقبای استقلال شفر در لیگ هفدهم هستند. استقلال در 3هفته باقی‌مانده تنها یک‌بار در ورزشگاه آزادی به‌میدان خواهد رفت. آبی‌ها در هفته بیست‌و‌نهم در آزادی روبه‌روی پیکان قرار می‌گیرند اما قبل و بعد از این بازی باید در تبریز با گسترش فولاد و در اصفهان با سپاهان منصور ابراهیم‌زاده مواجه شوند. استقلال 47امتیازی برای باقی‌ماندن در جمع 3تیم بالای جدول، باید در هر 3مسابقه هفته‌های پایانی نتایج خوبی به‌دست بیاورد. تیم شفر البته می‌تواند با پیروزی در مسابقه فینال جام‌حذفی با خونه‌به‌خونه بابل نیز، حضورش در آسیا را قطعی کند. استقلالی‌ها در نیم‌فصل اول از 3مسابقه با گسترش، پیکان و سپاهان 7امتیاز گرفتند. به‌نظر می‌رسد همین روند امتیازگیری برای باقی‌‌ماندن آنها در بین 3‌تیم اول جدول کافی باشد.
  سایپا: بعد از قهرمانی غیرمنتظره در لیگ‌برتر با علی دایی، سایپا همیشه
یک تیم کاملا متوسط بود اما در این فصل دوباره با شهریار از معمولی‌بودن فاصله گرفت. کسب 47امتیاز، یکی از بهترین فصل‌های تاریخ باشگاه در لیگ‌برتر را رقم زده است. به جز پرسپولیس صدرنشین، هیچ تیم دیگری در این فصل لیگ به اندازه سایپا پیروز نشده است. نارنجی‌ها درست مثل ذوب و استقلال، 13پیروزی در کارنامه دارند و تقریبا نیمی از بازی‌های‌شان را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند. تیم سقوط کرده مشکی‌پوشان، اولین حریف سایپا در 3هفته پایانی لیگ خواهد بود. بعد از این مسابقه خارج از خانه، سایپا میزبان گسترش است و در آخرین هفته لیگ نیز یک رقابت جذاب را با پیکان تجربه می‌کند. تیم شهریار که 3‌دیدار گذشته را با برد سپری کرده، با دو پیروزی در دو هفته آینده و یک تساوی در مسابقه آخر با پیکان، قطعا در بین 4تیم بالای جدول قرار می‌گیرد و در صورت قهرمانی استقلال در جام‌حذفی، آسیایی‌می‌شود.
  پیکان:جلالی و شاگردها بعد از 5‌برد متوالی در لیگ‌برتر، هفته گذشته شکست غیرمنتظره‌ای را در زمین صنعت‌نفت‌آبادان تجربه کردند. این شکست بین آنها و تیم‌های سوم و چهارم جدول، 3امتیاز فاصله به‌وجود آورد. پیکان در هفته‌های باقی‌مانده لیگ با دو رقیب مستقیم در مسیر سهمیه آسیا مسابقه خواهد داد. پیکان این هفته میزبان استقلال خوزستان است و بعد از جدال خارج از خانه هفته آینده با استقلال در ورزشگاه آزادی، برای اختتامیه فصل روبه‌روی سایپا آماده می‌شود. با توجه به تفاضل گل بهتر پیکان نسبت به سایپا، سفید و آبی‌ها می‌توانند با 3پیروزی پیاپی در هفته‌های پیش‌رو حداقل حضورشان در رده چهارم را مسجل کنند. اگر همه چیز مثل نیم‌فصل اول پیش برود، پیکان شانسی برای صعود به آسیا نخواهد داشت. این تیم در نیم‌فصل اول از 3بازی با استقلال خوزستان، استقلال و سایپا فقط یک‌امتیاز تصاحب کرد.
  فولاد :در بین تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی، فولاد از کمترین شانس برای آسیایی‌شدن برخوردار است اما شانس صعود این تیم به لیگ قهرمانان هنوز به صفر نرسیده و رقابت این تیم برای صعود به لیگ قهرمانان همچنان ادامه دارد. اگر فولاد در سه هفته پایانی لیگ ذوب‌آهن اصفهان، سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز را شکست بدهد 51امتیازی خواهد شد. در این شرایط فولاد در شرایطی به آسیا راه پیدا می‌کند که استقلال و سایپا کمتر از 4امتیاز و پیکان کم‌تر از 8امتیاز جمع کنند. 3تساوی و یا دوشکست و یک تساوی برای استقلال و سایپا در کنار دو پیروزی و یک تساوی برای ذوب، در صورت پیروزی فولاد در هر 3مسابقه باقی‌مانده تیم پورموسوی را راهی آسیا می‌کند. فولاد در برابر ذوب و تراکتور میزبان است و در هفته بیست‌و‌نهم به مهمانی سپیدرود می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید