• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 25 آذر 1396
کد مطلب : 1186
+
-

از درگیری بر سر موبایل تا حکم قصاص

از درگیری بر سر موبایل تا حکم قصاص

زنی که می‌گوید ناخواسته و بر سر کنترل کردن تلفن همراه شوهرش با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده، در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. به گزارش همشهری، این حادثه تلخ شامگاه پنجم تیرماه سال 94در خانه‌ای در منطقه نارمک اتفاق افتاد. آن شب زنی با پلیس تماس گرفت و گفت شوهرش را به قتل رسانده است. وقتی مأموران در محل جنایت حاضر شدند، زن 21ساله را دیدند که کنار جسد شوهرش نشسته و گریه می‌کرد. او به مأموران گفت: برای دفاع از خودم چاقویی از آشپزخانه برداشته بودم که چاقو به شوهرم برخورد کرد و باعث مرگش شد. 

این زن در ادامه در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد اما قضات دادگاه اقدام وی را قتل شبه عمد تشخیص دادند و وی را به 3سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. با وجود این، این رأی در دیوان‌عالی کشور نقض و پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد. 

در دومین دور از رسیدگی به این پرونده که مدتی قبل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برگزار شد، زن جوان گفت: مدتی بود که همسرم اینترنت گوشی‌اش را فعال کرده و همه زندگی‌اش گوشی‌اش شده بود. برای همین به او مشکوک شده بودم چرا که مرتب از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کرد. به همین دلیل شب حادثه می‌خواستم گوشی تلفن همراهش را کنترل کنم و سر این موضوع با یکدیگر درگیر شدیم. او موهایم را کشید و من را کتک زد. من هم یک چاقو از آشپزخانه برداشتم. او پشت به من بود اما در یک لحظه برگشت و نوک چاقو به او اصابت کرد و او جانش را از دست داد. من نیتی برای قتل شوهرم نداشتم و این ماجرا یک حادثه بود. وی از پدر و مادر شوهرش خواست او را به‌خاطر دختر 3ساله‌اش ببخشند اما آنها روی خواسته‌شان مبنی بر قصاص پافشاری کردند. با پایان این جلسه قضات دادگاه این بار زن جوان را به قصاص محکوم کردند. پرونده بار دیگر به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید