• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 17 آذر 1399
کد مطلب : 118058
+
-

فضای مجازی/روز دانشجو، روزهای کرونایی و فضای مجازی

فضای مجازی/روز دانشجو، روزهای کرونایی و فضای مجازی


دیروز ۱۶ آذر، روز دانشجو بود. این روز، به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار‌ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.
امسال اما روز دانشجو متفاوت از سال‌های گذشته بود. شیوع بیماری کووید-۱۹ و به‌دنبال آن تعطیلی دانشگاه‌ها حال و هوای دیگری به این روز بخشید و دانشجویان قدیمی و جدید در فضای مجازی واکنش‌های متفاوت و جالبی به این موضوع داشتند. وزیر ارتباطات به مناسبت این روز در توییترش نوشت: «دانشجویان عزیز روزتان مبارک. یک توصیه کوچک: جوانی کنید.»
مهدیه که سال اولی است که به دانشگاه آمده، نوشت: «از همین تریبون روز دانشجو را به همه ترم اولی‌ها(از جمله خودم)، که به جای دانشگاه در گروه‌های تلگرام عضو شدیم، تبریک می‌گویم.»
مهراد هم روز دانشجو را با این نقل قول از شهید بهشتی «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود» گرامی داشت.
یاس نوشت: «روز قلم‌های تیز، روز فکرهای خلاق، روز اندیشه‌های نو، روز تو، روز دانشجو مبارک...»
کاربر دیگری با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان در جامعه و نبود شغل مناسب با رشته تحصیلی‌شان که مجبور به انتخاب شغل‌های دیگری هستند، نوشت: «جا دارد ۱۶ آذر، روز دانشجو را به تمام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تبریک بگویم.»
در حالی‌که دانشگاه‌ها به دلیل کرونا تعطیل است، بسیاری از دانشجویان قدیم و فعلی در شبکه‌های اجتماعی به یادآوری خاطرات خود از روزهای دانشگاه پرداختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید