• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117261
+
-

آب گران است

امتناع اهالی امیرکلا از پرداخت آب‎‌‎بها

دور از مرکز
آب گران است


مرضیه ثمره‌حسینی

افزایش بهای آب در امیرکلا با نارضایتی عمومی اهالی این شهر و خودداری آنها از پرداخت آب‎‌‎بها همراه شد. در اردیبهشت1359، هوشنگ علامه‎‌‎زاده، شهردار وقت امیرکلا، در نامه‎‌‎ای، اعتراض مردم به افزایش بهای آب را به فرمانداری بابل اطلاع داد و معافیت اعلام‎‌‎شده برای مصرف‎‌‎کنندگان را بی‎‌‎ثمر دانست؛ «معافیت مصرف 10مترمکعب که آن‌هم فقط شامل عده‎‌‎ای از مغازه‎‌‎داران و قصاب‎‌‎ها و نانوایی و کافه‎‌‎چی می‌گردد، کمکی به طبقه مصرف‎‌‎کننده بی‎‌‎بضاعت نمی‎‌‎کند.» شهردار، افزایش نرخ آب را باعث گرانی هزینه گرمابه‎‌‎های عمومی دانست و بیان کرد که مستضعفین از این وضعیت بیشترین خسارت را خواهند دید.
علی‎‌‎اکبر شهیری، فرماندار وقت بابل نیز در نامه‎‌‎ای امتناع چندماهه اهالی امیرکلا از پرداخت آب‎‌‎بها و نارضایتی گرمابه‎‌‎داران را به استانداری اطلاع داد. به‎‌‎دنبال این نامه، استانداری دستور تجدیدنظر در نحوه محاسبه بهای آب مصرفی گرمابه‎‌‎ها را صادر کرد تا از افزایش نرخ گرمابه که موجب تحمیل بر طبقه کم‎‌‎درآمد می‎‌‎شد، جلوگیری شود.
اما، اعتراض اهالی امیرکلا راه به جایی نبرد و در شهریور1359، استانداری مازندران در نامه‎‌‎ای به فرمانداری و شهرداری بابل دستور داد که برای جلوگیری از مشکلات پرداخت حقوق و مزایای پرسنل سازمان آب، تمامی بدهی‎‌‎های آب‎‌‎بهای زراعی و شهری را وصول کنند.
منبع: اسناد آرشیو ملی ایران، پرونده 63752/293.

این خبر را به اشتراک بگذارید