• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11726
+
-

لایحه پاداش‌های شهرداری رأی نیاورد

این لایحه از سوی شهرداری شیراز ارائه شده بود

شهری
لایحه پاداش‌های شهرداری رأی نیاورد




سمیرا فرقانی| شیراز - خبرنگار:


لایحه پیشنهادی شهرداری شیراز در خصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال به منظور قدردانی و تجلیل از کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، قضایی و سایر اشخاص حقیقی که شهرداری را در ارائه خدمات هرچه بهتر به مهمانان و گردشگران نوروزی همراهی کرده‌اند در اولین نشست شورای شهر شیراز رأی نیاورد و بررسی آن به جلسه‌ای دیگر موکول شد.
به گزارش همشهری، اولین جلسه شورای شهر شیراز در سال 97 با بررسی 5 لایحه که ۳ مورد آن از سوی شهرداری شیراز تسلیم شده بود، تشکیل شد.
پس از رأی‌گیری، لایحه مربوط به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مبنی بر بررسی مجدد مصوبه دوره چهارم شورای اسلامی در خصوص اصلاح دستورالعمل نحوه اقدام شهرداری در انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر شیراز با سایر جوامع شهری به شرط اعمال تغییرات در کمیسیون حقوقی شورا، با اکثریت آرا تصویب شد.

همچنین لایحه پیشنهادی شهرداری شیراز در خصوص کاهش عوارض و بهای خدمات در سال 1397 با تغییر حداکثر تخفیف 25 درصدی به 24 درصدی برای متقاضیان در شورای شهر تصویب شد.
لایحه پیشنهادی شهرداری شیراز درخصوص صدور مجوز انتشار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین بازپرداخت 50 درصد اصل و سود توسط دولت و 50 درصد اصل و سود توسط شهرداری به موجب ضرورت تکمیل خط یک قطار شهری و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای خط 2 آن در سال جاری نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید. در پایان، طرح دوفوریتی اصلاح تعداد هیات رئیسه و تعداد اعضای کمیسیون‌ها در شورای شهر شیراز که بر مبنای آن عضویت اعضای شورا در کمیسیون به حداکثر 2 کمیسیون محدود می‌شود و بر مبنای این طرح تعداد منشیان شورا از 2 نفر به 3 نفر افزایش می‌یابد و انتصاب سخنگوی شورا بر عهده رئیس شورا خواهد بود، نیز رأی آورد.
  

حمایت از سرمایه‌گذاران

 «سیروس پاک فطرت» عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اولین نشست علنی سال جاری شورای شهر با تاکید به شعار «حمایت از کالای ایرانی»، نقش و تأثیر مدیریت شهری به خصوص در کلانشهرها بر اقتصاد شهری و به تبع آن مسائل اشتغال و بیکاری، فرهنگی و اجتماعی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مؤثر دانست. 
پاک فطرت ادامه داد: شورای شهر با قانونگذاری و تسهیل موانع و شهردار با برنامه ریزی و دقت نظر در مدیریت شهرداری باید با کمک مدیران و کارشناسان شهری در این حوزه گام بردارند.

وی با اشاره به راهکارهایی از قبیل برطرف کردن مشکلات پیش روی سرمایه گذاری و تولید و همچنین حمایت از فعالان بخش تولید و استفاده از محصولات دانش بنیان در حوزه خدمات شهری با بهره گیری از نخبگان و متخصصان توانمند برای افزایش سطح کیفی و خدمت رسانی گفت: شهرداری‌ها به عنوان یکی از متولیان اصلی شهرها که زیرساخت‌های مناسب برای بسترسازی و توسعه انرژی‌های نو را دارا هستند با در اختیار داشتن بیشترین فضای عمومی و مشارکتی شهر از قبیل سیستم‌های حمل و نقل عمومی، نظارت بر ساخت و سازها و... می‌توانند در توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مهم‌ترین نقش را ایفا کنند.

این عضو شورای شهر افزود: بهره گیری از فضاهای در اختیار مدیریت شهری به عنوان مثال سراهای محلات و در اختیار قرار دادن فضا و خدمات رایگان برای حمایت از جوانان و نخبگان محلی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در تخصص‌های مختلف، تعریف و تدوین زنجیره تولید به مصرف و مشخص کردن سهم مدیریت شهری در آن زنجیره، برنامه ریزی برای حمایت از تولید داخلی و ایجاد کیفیت در تولیدات، استفاده از کالاهای ایرانی در بخش‌های مختلف مدیریت شهری و در آخر فرهنگسازی و برنامه ریزی برای رونق تولید داخلی و کالای ایرانی نظیر صنایع دستی از جمله اقدامات ضروری در مبحث حمایت از کالاها و تولیدکنندگان شیرازی خواهد بود.
در این جلسه همچنین از پاکبان امانتدار شیرازی «علی زارع» تجلیل شد. او کیف حاوی تقریباً 30 میلیون تومان پول نقد و 18 میلیون تومان طلا و ۲ گوشی به ارزش تقریبی 6 میلیون تومان را پس از پیدا کردن به صاحبش بازگردانده بود.


احیای خرم‌دره خشک

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باتوجه به گذر رودخانه خشک از محور میانی شیراز و ظرفیت‌های طبیعی آن، ارائه طرحی راهبردی برای احیا و بازآفرینی خرم‌دره و بهره مندی شهروندان از این منبع طبیعی خدادادی به عنوان یک کریدور بالفعل از نظر اکولوژیکی ضروری است. «سیروس پاک فطرت» افزود: اقدام مؤثر در خصوص رودخانه خشک می‌تواند به عنوان یک کار بزرگ و ارزشمند در کارنامه شورای پنجم و شهردار کنونی شیراز ثبت و ضبط شود. پاک فطرت گفت: باید به رودخانه خشک صورتی دلپذیر و زیبا داد و با بازآفرینی، این محور خشک را به فضایی سبز و پایدار تبدیل کرد که علاوه بر رضایت ساکنان، پتانسیل جذب گردشگر از سراسر کشور و فراتر از آن را داشته باشد. این موضوع در رشد و توسعه اجتماعی – اقتصادی شهر سهم بسزایی خواهد داشت.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: در ارتباط با احیای رودخانه خشک به چند مسئله باید توجه داشت، از جمله حذف آلودگی‌های محیطی به خصوص فاضلاب شهرک صدرا در حوزه بالادست و فاضلاب‌های بیمارستانی و صنعتی، جایگزینی طراحی منظر نرم به جای منظر سخت، توجه به دسترسی همراه با فرهنگسازی شهروندان به لبه آب یا عمق رودخانه برای جذب مشارکت، ایجاد فضاهای مناسب پیاده روی و دوچرخه‌سواری برای بهره مندی حداکثری شهروندان از این منبع بی بدیل اکولوژیک.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به شعار انسان محوری شورای پنجم و شهردار جوان و سختکوش شیراز، اجتناب از ایجاد سازه‌های جدید بر سر جریان رودخانه و استفاده از مصالح نفوذپذیر در مسیرها و خیابان‌های اطراف رودخانه، ایجاد دریاچه ذخیره‌ای و تثبیتی با استفاده از پوشش‌های گیاهی و جایگزینی دیواره‌ها با گابیون‌های سنگی و تراس‌بندی، القای عملکردهایی غیر از عبور به پل‌ها از قبیل ایجاد فضاهای نمایشگاهی، منظرگاه‌های طبیعت و شهر و انسان، ایجاد نقاط امن در فضای زیر پل‌ها با استفاده از نورپردازی نیز می‌تواند از جمله موارد مهم برای ایجاد فضایی مناسب برای استفاده شهروندان از رودخانه خشک باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید