• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11717
+
-

چالش نهال در اتوبان

خبر
چالش نهال در اتوبان




فاطمه حیدری| قم- خبرنگار:


تخریب چاله‌های حفرشده برای کاشت نهال توسط لودر اداره راهداری در عرصه بین اتوبان قم - تهران و جاده قدیم قم – تهران بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. این عرصه 85 هکتاری اگرچه از نظر شهرسازی خارج از محدوده است اما داخل حریم شهر محسوب می‌شود. مشکل از آن‌جاست که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برای کاشت نهال در این عرصه از اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام گرفته است اما راهداری زیر نظر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. 

انتقادهای رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تخریب این چاله‌ها و لوله‌های آب‌رسانی در حالی است که «اکبر سلیمیان»، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار کرد: شهرداری بدون دریافت مجوز و در حریم جاده به حفر چاله اقدام کرده بود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ادامه این روند جلوگیری کرد. 

وی افزود: ما آماده همکاری با شهرداری برای توسعه فضای سبز هستیم اما باید طبق ضوابط و مقررات عمل شود. 
سلیمیان با بیان این که در حال حاضر اجرای این پروژه منتفی است، اضافه کرد: با توجه به الحاق راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، مجوزهای قبلی بدون اعتبار است. مجوز قبلی از اداره کل راه و شهرسازی استان بوده اما برای اجرای این پروژه در حال حاضر باید مجوز از اداره کل راهداری دریافت شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید