• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116915
+
-

بازگشت مهمان بی‌رحم

پرسپولیس برای گلات قهرمانی به امتیاز بازی‌های بیرون از خانه نیاز دارد

امروز دومین بازی خارج از خانه پرسپولیس در فصل جدید برگزار خواهد شد. بر این اساس سرخپوشان در مسجد سلیمان به مصاف تیم نفت این شهر خواهند رفت. فصل گذشته قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم در همین شهر و همین مسابقه قطعی شد. آنها تا پیش از آن بازی موفق به پیروزی بر نماینده مسجدسلیمان نشده بودند، اما این طلسم شکست و حالا پرسپولیس امیدوار است که نخستین پیروزی خارج از خانه فصل جدید را هم برابر این تیم تجربه کند. میهمانی قبلی قرمزها در همین تهران، برابر سایپا بود که به توقف بدون گل انجامید.
  آمار حیرت‌انگیز فصل گذشته
پیروزی در مسابقات بیرون از خانه برای پرسپولیس اهمیت کلیدی دارد. این یک مسیر «آسان‌ساز» برای کسب عنوان قهرمانی است. پرسپولیس فصل گذشته قاطعانه قهرمان لیگ برتر شد و مهم‌ترین دلیل این قطعیت و سهولت، کسب امتیازات حداکثری در مسابقات بیرون از خانه بود. آمار سرخ‌ها در این مورد حیرت‌انگیز است؛ 35امتیاز از 15میهمانی! پرسپولیس پارسال در 11مسابقه بیرون از خانه‌اش پیروز شد، 2 بار مساوی کرد و 2 بار شکست خورد. بخش زیادی از اختلاف امتیاز پرسپولیس با تیم‌های تعقیب‌کننده‌اش دقیقا در همین مسابقات رقم خورد. دومین تیم برتر بیرون از خانه در فصل گذشته، استقلال بود. آبی‌پوشان از 15میهمانی خود فقط 24امتیاز به‌دست آوردند. استقلال در جدول کلی با 14امتیاز فاصله نسبت به پرسپولیس نایب‌قهرمان شد و آمار نشان می‌دهد 11امتیاز از این اختلاف در بازی‌های بیرون از خانه رقم خورده است. جالب می‌شود اگر بدانید پرسپولیس بهترین میزبان فصل گذشته نبود و در جدول مسابقات خانگی با کسب 32امتیاز از 15بازی بعد از تراکتور و فولاد در رده سوم قرار گرفت! بنابراین روشن است که بازی‌های بیرون از خانه تا چه اندازه برای مدافع عنوان قهرمانی اهمیت دارد.
 فرار از بدترین شروع فصل
پرسپولیس امروز برای برتری برابر نفت مسجدسلیمان یک انگیزه دیگر هم دارد؛ فرار از بدترین شروع فصل در 5 سال اخیر. در حقیقت سرخپوشان بخش زیادی از 4 قهرمانی پیاپی‌شان را مدیون امتیازات پرشماری بودند که هفته‌های ابتدایی مسابقات می‌گرفتند. پرسپولیس در لیگ شانزدهم از 3 بازی اول 7 امتیاز کسب کرد، در لیگ هفدهم این عدد را به 9امتیاز کامل رساند، در لیگ هجدهم بار دیگر از 3 بازی نخست صاحب 7 امتیاز شد و بالاخره پارسال در لیگ نوزدهم از 3 بازی اول6 امتیاز کسب کرد. قرمزها برای اینکه امسال آمار بدتری نسبت به فصول قهرمانی ثبت نکنند، باید نفت مسجد سلیمان را ببرند. آنها فعلا از2 بازی اول 4 امتیاز به‌دست آورده‌اند. اگرچه همه اینها مباحث آماری است و قهرمان را تنها بعد از پایان بازی آخر می‌توان شناخت.

نبرد مدعیان خاموش در تبریز
امروز در لیگ برتر فوتبال ایران علاوه بر جدال نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس که گلِ بازی‌ها خواهد بود، 3بازی دیگر هم در اصفهان، تبریز و مشهد برگزار می‌شود تا به این ترتیب هفته سوم رقابت‌ها هم به پایان برسد. نخستین بازی امروز از ساعت15:45در مشهد آغاز می‌شود و طی این بازی شهرخودرو از نفت آبادان میزبانی می‌کند. احتمالا آبادانی‌ها امروز هم مثل هفته گذشته با دفاع چندلایه و به قصد گل نخوردن مقابل حریف خود قرار می‌گیرند و می‌توان پیش‌بینی کرد که شاگردان مهدی رحمتی برای باز کردن دروازه برزیلی‌ها روز سختی خواهند داشت. در اصفهان و از ساعت16:20ذوب‌آهن میزبان پیکان است و رحمان رضایی احتمالا بیش از آنکه به بازی بازیکنان دقت کند حواسش به داور مسابقه و سوت‌های او خواهد بود. از ساعت16:30هم در تبریز 2تیم تراکتور و سپاهان به مصاف هم می‌روند که از مدعیان همیشگی در لیگ برتر محسوب می‌شوند اما در این فصل هنوز نتوانسته‌اند چهره یک مدعی را به نمایش بگذارند. محرم نویدکیا هنوز نتوانسته سپاهان را از بختک هفته‌های پایانی فصل گذشته رها کند و منصوریان هم در تبریز دقیقا مشغول همان کاری است که در استقلال و ذوب‌آهن انجام می‌داد. یعنی سروصدای فراوان و امتیازات ناچیز.

این خبر را به اشتراک بگذارید