• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116897
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/شبیه قالیشویی مشتاق

  قالیچه

سریال «دودکش» یا «پادری» را که یادتان هست؟ همان‌جایی که قالیشویی معروف مشتاق وجود داشت که هومن برق‌نورد می‌خواست آن را احیا کند ولی همیشه بد می‌آورد! این سریال زمان خودش به‌شدت مورد‌توجه مردم قرار‌گرفت. خب، حالا اگر به شما بگویند که بیایید و در یک قالیشویی، همین نقش را بازی کنید، چه می‌گویید؟ البته منظورمان نقش هومن برق‌نورد نیست، بلکه شما مدیر این قالیشویی بشوید. بازی «قالیچه» بدین منوال است که مدیر قالیشویی مورد‌نظر، مدتی به سفر رفته است و در نتیجه مدیریت آنجا را به شما که گیمر باشید، سپرده. شما چه کار باید بکنید؟ باید یک‌جورهایی باعرضه بودن‌تان را نشان بدهید. بازی40 مرحله دارد و شما باید سرعت‌عمل زیادی داشته‌باشید تا بتوانید بیشترین امتیاز را در هر مرحله و در کل مراحل به‌دست بیاورید. از سوی دیگر داخل خود بازی هم شما 8جام قهرمانی دارید که باید بتوانید آنها را به‌دست بیاورید. البته که به‌دست آوردن آنها به همین راحتی نیست و باید کلی مهارت ریز و درشت داشته‌باشید. بازی گرافیک خوبی دارد و حسابی می‌تواند شما را سرگرم کند؛ آن هم به‌عنوان یک بازی در ژانر عجیب و قریب مدیریت قالیشویی.

کاشفان بزرگ
شهرهای گمشده

این بردگیم با نام شهرهای گمشده (lost cities) یک بازی چهارنفره و اکتشافی است. در این بازی بردگیمی، شما شهرهای گمشده مثل هیمالیا، جنگل بارانی برزیل، کویر، آتشفشان‌های باستانی و قلمرو نپتون و شبیه آن را باید کشف و به انبار خودتان منتقل کنید تا امتیازهایی که درنهایت به‌دست می‌آورید، بیشتر از بقیه باشد. در این بازی شما 110کارت اکتشاف دارید که هرکدام به ارزش صفر تا 10 و از هر کدام 2عدد در 5رنگ در اختیار دارید. بسته بردگیمی شما با 25تایل رویداد، 4ست مهره، 64توکن امتیاز، 27توکن ساختگی و دفترچه قوانین کامل می‌شود تا بتوانید بازی کاملی را تجربه کنید. در این بازی شما با شمارش و مدیریت کارت‌های در اختیار و استراتژی و البته شانس، می‌توانید امتیازهای خوبی بیاورید. مسیرهای مختلفی وجود دارد که هرکدام در انتها به یک شهر گمشده می‌رسد. بازیکن یک کارت از شماره صفر تا 10 از رنگ مربوط به آن شهر را بازی می‌کند تا بتواند کاشفان خودش را حرکت بدهد. قلق بازی هم چنین است که باید ابتدا با کارت‌هایی با امتیازهای کمتر شروع کنید، چراکه قانون این است که در مراحل بعدی، کارتی که بازی می‌کنید باید بزرگ‌تر از قبلی باشد.

صدای خوش آن مرد
  دیدار


تازگی‌ها آلبومی در دنیای موسیقی منتشر شده که البته، آلبوم دکلمه است. گوینده آن هم منوچهر اسماعیلی است؛ مردی که با صدا و دوبله‌های او در سینمای ایران و جهان، خاطره‌های زیادی داریم. صدای او را با نقش‌هایی چون حمزه در محمد رسول‌الله، خان‌دایی در قیصر، داش‌آکل و مالک‌اشتر و... به یاد می‌آوریم. اسماعیلی صدایی خاص و منحصر‌به‌فرد دارد؛ صدایی که به‌شدت مناسب دکلمه‌‌خوانی است. اساساً یکی از فعالیت‌های جنبی دوبلورها، همین دست گویندگی‌ها هم بوده و هست. حالا آلبوم دیدار از این چهره و با موسیقی زنده‌یاد علیرضا حقوقی راهی بازار شده است. کار را هم شرکت نشر «آوای سوته‌دلان» در بازار توزیع کرده. این آلبوم شامل 12قطعه است که با موسیقی حقوقی همراهی می‌شود. اشعار انتخاب شده نیز مربوط به شاعرانی چون مولانا، حافظ، اقبال لاهوری و... است. از منوچهر اسماعیلی پیش از این نیز دکلمه‌هایی از این دست وجود داشته و در فضای مجازی پخش شده‌است. اما این برای نخستین بار است که این دوبلور به‌صورت آلبومی، اثری را به‌طور کامل راهی بازار می‌کند. علیرضا حقوقی نیز از موزیسین‌های جوان کشورمان بود که 4آهنگ بی‌کلام این آلبوم کاری
وی است.

مرورت می‌کنم
  قطعه ققنوس

چند روز از چهلمین روز درگذشت استاد شجریان گذشته است و به همین مناسبت، مراسم‌هایی برگزار شده و آثاری نیز توسط علاقه‌مندان و شاگردان وی تولید شد. یکی از این قطعه‌های تولید شده، قطعه‌ای با نام ققنوس بود که سالار عقیلی با همکاری پویا سرایی ساخته است. جدا از اینکه حالا چند روزی از چهلم استاد هم گذشته، اما این اثر به واسطه کیفیتی که دارد، با عنوان یک قطعه موزیک خوب قابل‌معرفی و ارائه است. سرایی در واقع آهنگساز این قطعه بوده و ترانه‌اش هم کاری از علیرضا کلیایی بوده است. همچنین علی جعفری‌پویان و امین عطایی هم از نوازندگان اثر بوده‌اند. در شعری که برای این قطعه سروده شده است، می‌خوانیم: «مرورت می‌کنم هر روز و شب در بی‌کسی‌هایم/ چو اشک آویختم از گونه‌ات حال نهانم را/به باد سرد بی‌مهر و وفا مسپار اندوهم/که در آتش کشانده دست غم هر استخوانم را/ به سوی دره‌های یاد تو با هر قدم بردم/ غزل‌های پریش و پرخزان خوش بیانم را/ گلوی آینه پر گشته از تصویر فریادم/ کسی در آینه سر می‌کشد بغض و فغانم را/ببین ققنوس دردم را به زیر خاک لبخندم/ به تاریخ ازل گم کرده‌ام شادی جانم را...».

تو نبودی
  زیر سقف دودی


پوران درخشنده فیلمی ساخته به نام «زیر سقف دودی»، متعلق به 4-3 سال پیش که مثل همه فیلم‌هایش موضوعی اجتماعی دارد. تیتراژ این فیلم را هم سینا سرلک خوانده است. آن هم با ترانه روزبه بمانی و آهنگسازی علیرضا افکاری. حالا در سایت‌ها و کانال‌های موسیقی قطعه‌ای از اجرای زنده این آهنگ توسط این خواننده خوش‌صدای موسیقی ایران نشر‌یافته که گوش‌سپردن به آن، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای این روزها باشد. صدای سینا سرلک اساساً بسیار گوش‌نواز است، خاصه اگر ترانه و موسیقی خوبی هم آن را همراهی کند؛ فردی که زمانی در رسانه‌ها می‌گفتند که استاد شجریان او را در کنار همایون، امیدهای آینده آواز سنتی ایران دانسته بود. حس اجرای زنده سرلک در این قطعه‌ای که منتشر کرده، به خوبی منتقل می‌شود و حاضران در این کنسرت با او همراهی می‌کنند؛ هرچند که احتمالاً این حضور مرتبط با ایام کرونا نیست و صرفاً انتشار آن به این ایام موکول شده. در ترانه شنیدنی این اثر از ترانه‌سرای مطرح ایرانی، یعنی روزبه‌ بمانی، چنین می‌خوانیم: «تو نبودی وقتی رو سقف شبم/ دست هیچ‌کسی چراغی نگرفت/ وقتی هیچ‌کسی به غیر از بی‌کسی/ بعد تو از من سراغی نگرفت...».

چشم ما روشن
چشم ما روشن عشق


تازگی‌ها قطعه آهنگی از حامد همایون منتشر شده است به نام «چشم ما روشن عشق». کسی که رکورددار برگزاری کنسرت‌ها در موسیقی ایران بود، به واسطه شرایط پیش آمده در کرونا، دیگر قادر نیست که مثل گذشته به کنسرت‌هایش بپردازد. اما حالا تک‌آهنگ‌هایی از او منتشر می‌شود تا طرفداران این خواننده نوظهور پاپ ایرانی، بتوانند صدایش را دنبال کنند. قطعه جدید او چشم ما روشن عشق نام دارد. خودش آن را آهنگسازی کرده و ترانه‌اش هم کاری از حامد مسعود است. این تک‌آهنگ به‌صورت آنلاین و دانلودی در سایت‌ها و اپ‌های موسیقی
قابل‌دریافت است. حامد همایون در این قطعه از ترانه‌ای با زبان معیار استفاده کرده که کمی فرم کلی موسیقی‌اش را تغییر داده است و حالتی فاخرتر به آن بخشیده. این قطعه با این ترانه عرضه شده است: «چشم ما روشن عشق بی‌خبر آمده‌ای/ بعد عمری دوری از سفر آمده‌ای/ چشم ما روشن عشق چه عجب اینجایی/ دلمان پوسیده است از این همه تنهایی/من زمستانم را برف و پارو کردم/ خانه را پیش پات آب و جارو کردم/ چای دم کردم تا تو لبی‌ تر بکنی/ پیش من بنشینی خستگی در بکنی/ خانه‌ام ویران است خانه‌ات آباد عشق/ من تو را می‌خواهم هرچه بادا باد عشق...».

عاشقان نقاشی
  آرته

با یک انیمیشن درام چطورید؟ پس می‌توانید به انیمه «آرته» که محصول2020 سینمای جهان هم است، فکر کنید. موضوع انیمه هم که البته یک موضوع نسبتا رایج و معمول و شاید بتوان گفت نخ‌نماست؛ بحث آشنایی یک عضو از یک خانواده ثروتمند با یک عضو از یک خانواده فقیر و رابطه میان این دو و درنهایت مدیریت این تقابل فرهنگی و طبقاتی. در اینجا ما با شخصیتی به نام آرته روبه‌رو هستیم که در خانواده‌ای اشرافی بزرگ شده و زندگی می‌کند و طبیعی است که روحیات خاصی داشته و کمی راحت‌طلب است. او علاقه وافری به نقاشی دارد، ولی متأسفانه نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت زیادی برسد. دلیلش هم این است که هنوز روحیات اشرافی و راحت‌طلبی در او وجود دارد، به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که خانواده‌اش را ترک و یک زندگی هنرمندانه را آغاز کند. در این مسیر است که با لئو آشنا می‌شود. اینجا هم تم آشنای فیلم‌های درام را مشاهده می‌کنیم؛ لئو نقاشی زبردست از خانواده‌ای فقیر است. لئو سعی می‌کند به آرته هنر نقاشی و ریزه‌کاری‌های آن را آموزش دهد. او در واقع سعی می‌کند نقش یک استاد الهام‌بخش را برای آرته بازی کند.

در محضر سینمای خانگی
  تی‌وی‌باکس‌ها

این روزها استقبال از تی‌وی‌باکس‌ها زیاد شده است؛ همین دستگاه‌هایی که اپ‌های پخش ویدئو و فیلم ارائه می‌کنند تا با وصل‌کردن آنها به تلویزیون، عملا نمایشگر خانگی‌تان را تبدیل به یک سینمای خانگی کنید. امروزه خیلی‌ها از این سایت‌ها و اپ‌ها استفاده می‌کنند تا فیلم‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. یک‌جورهایی شبیه تلویزیون‌های کابلی هستند که در ایران البته وجود ندارد. بدین‌ترتیب شما با خرید یک تی‌وی‌باکس، می‌توانید دسترسی به هزاران برنامه و فیلم و انیمه هر اپی داشته باشید. این قضیه از آن بابت حائز اهمیت است که دیگر نیازی نیست مدام در حال جابه‌جایی فیلم‌ها با فلش یا راه‌های دیگر باشید و همچنین لازم نیست با موبایل‌هایتان به تماشای آنها بنشینید. نماوا و فیلیمو هم‌اکنون چنین امکانی را ایجاد کرده‌اند که البته برای خرید دستگاه و اشتراک باید هزینه‌کردی داشته باشید، هرچند که در وهله اول معمولا اشتراک رایگان هم داده می‌شود. بدین‌ترتیب شما دسترسی به فهرست کامل برنامه‌های این دو خواهید داشت که عملا اوقات فراغت شما را پر خواهد کرد. خوبی این کار آنجاست که شما امکان انتخاب دارید و مثل تلویزیون از سر اجبار پای سریال یا فیلم یا برنامه‌ای نمی‌نشینید.

داستان‌های یک سایبورگ
  زندگی بدون اسلحه‌ها 2

و اما یک انیمه اکشن دیگر که در همین سال اخیر تولید و پخش شده است؛ انیمه‌ای به نام زندگی بدون اسلحه‌ها. البته این، قسمت دوم این انیمه است. بخش اول آن در سال2019 تولید و عرضه شده بود. این انیمه در بخش دوم خودش، ماجراهای جوزو اینویی را توصیف می‌کند؛ یک سایبورگ. سایبورگ‌ها موجوداتی هستند که تلفیقی از انسان و ماشین محسوب می‌شوند. به‌عبارت دیگر، انسان‌هایی که در بخش‌هایی از بدن خود حالت ربات‌واره دارند یا از تکنولوژی‌ها سود می‌برند. ماجرا هم چنین است که این سایبورگ، نقش یک کارآگاه را بازی می‌کند. اما بخش تکنولوژیک او چیست؟ سلاح‌هایی که در بخش سر خود دارد و از او یک سایبورگ حیرت‌انگیز ساخته. او در ادامه مسیر خود، با پسری به نام تتسورو آشنا می‌شود. این پسر یک نابغه کوچک است و می‌تواند به‌راحتی در بدن سایبورگ‌ها ورود و ریزه‌کاری‌هایشان را استخراج کند. این انیمه درواقع در ژانر آثار علمی -تخیلی طبقه‌بندی شده و از آن دست انیمه‌های خوش‌دست ژاپنی است که هم می‌تواند شما را سرگرم کند و هم حسابی اطلاعات به شما منتقل سازد. برای علاقه‌مندان به انیمه‌های ژاپنی هم که گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

علی اصغر وصالی هستم
  مستند دستمال‌سرخ‌ها

یکی از خاص‌ترین داستان‌ها و گروه‌های مربوط به دفاع‌مقدس را گروه دستمال‌سرخ‌ها باید دانست. اگر فیلم «چ» حاتمی‌کیا را به یاد داشته باشید، در آنجا شخصیت علی‌اصغر وصالی با نقش‌آفرینی بابک حمیدیان را هم به‌خاطر خواهید آورد. دستمال‌سرخ‌ها به‌واسطه دستمال قرمزی که می‌بستند به این اسم معروف شده بودند که حالا روایت‌های مختلفی دارد و می‌گویند به مفهوم ایستادگی تا آخرین قطره خون بود. حالا سازمان اوج مستندی را رونمایی کرده است به نام «دستمال‌سرخ‌ها». این مستند قصد دارد به معرفی کامل این شهید و نیز تشکیل این گروه چریکی بپردازد. کارگردانی آن را حنظله تاج‌الدینی برعهده دارد. شهادت او نیز در روز عاشورا اتفاق افتاد که همین امر، داستان این چریک را خواندنی‌تر می‌کند. او درواقع از بنیانگذاران بخش اطلاعات سپاه بود و مدتی نیز فرمانده بخش اطلاعات خارجی شد. اما وقتی که ماجرای جدایی‌طلب‌ها و حمله بعثی‌ها اتفاق افتاد، همه دفتر و دستک خودش را رها کرد و به غرب کشور رفت تا در میدان حضور داشته باشد و در این زمان کوتاه، حماسه‌های زیادی را هم خلق کرد. در این مستند برش‌هایی هم به جنایت‌هایی که گروهک تروریستی منافقین در ابتدای انقلاب انجام داده بودند، زده می‌شود.

تحفه‌ شرق
  جانستان کابلستان

سنت سفرنامه‌نویسی یکی از ژانرهای جالب و سرگرم‌کننده و البته آگاهی‌بخش ادبی است. در این قالب، شما هم اتفاقی ادبی را تجربه می‌کنید، هم در کنار آن اطلاعاتی از جامعه مقصد به‌دست‌می‌آورید و هم پیچیدگی‌های ادبیات کلاسیک و معمول را پیش‌رو نخواهید‌داشت. به همین دلیل است که بیشتر چهره‌های فرهنگی و ادبی معمولا دستی هم به سفرنامه‌نویسی می‌برند. یکی از این نویسندگان، رضا امیرخانی است که تا به حال چند سفرنامه را هم با قلم ساده و دوست‌داشتنی خودش نگارش کرده‌است؛ از جمله «جانستان کابلستان». بازخوانی این سفرنامه می‌تواند جنبه‌های کشف‌نشده‌ای از فرهنگ و اجتماع همسایه شرقی‌مان را پیش‌روی ما بگشاید. جالب اینکه او با خانواده خود به این سفر رفته و در این سفرنامه، از همان زبان نیمه‌طنز و البته جدی سفرنامه سیستان هم استفاده می‌کند. او در این سفر، با شخصیت‌های ادبی و فرهنگی این کشور حشر‌و‌نشر داشته و همچنین به نقاط مختلف سرک‌کشیده تا این کشور را بیشتر و بهتر بشناسد. هیجان سفرنامه او از همان زمانی که مرزهای ایران و افغانستان را پشت سر می‌گذارد، شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

سفر به دوردست‌ها
  سیمرغ و ضحاک ماردوش

اما برای اینکه کودکان و نوجوانان نیز کتاب‌های مناسبی در اختیار داشته باشند که بتوانند مطالعه کنند، 2 کتاب از این حوزه هم معرفی می‌کنیم که همین روزها هم رونمایی مجازی شده‌است؛ توسط انتشارات مدرسه. نام این دو کتاب، «سیمرغ» و «ضحاک ماردوش» است. این کتاب‌ها به مناسبت بیست‌و‌هشتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و همچنین سی‌امین سال تأسیس انتشارات مدرسه رونمایی شده است. هر دو اثر هم برگرفته از ادبیات کهن و فاخر ایرانی است که به زبان امروز بازآفرینی و بازنگاری شده است. سیمرغ، دومین جلد از مجموعه شاهکارهای ادبی ایران است که توسط مرجان فولادوند، نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان، نگارش شده است. این نویسنده برای آفرینش این کتاب از منطق‌الطیر عطار نیشابوری استفاده کرده‌است. جالب اینکه سیمرغ، پیش از این نیز جایزه سوم نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری شارجه را هم از آن تصویرگر آن، محمد برنگی کرده است. سومین کتاب از مجموعه شاهکارهای ادبی ایران نیز ضحاک ماردوش نام دارد که بر اساس داستان‌های شاهنامه و به قلم آتوسا صالحی بازنگارش شده است. این کتاب هم همزمان با سیمرغ رونمایی شده. انتشارات مدرسه گزینه‌های خوبی برای مطالعه کودکان و نوجوان در چنته دارد.

در برابر زندگی
  هر شب بیداری

تازگی‌ها رمانی منتشر شده است به اسم «هر شب بیداری». کتاب را نگار موقرمقدم نگاشته‌است و در توصیف موضوع آن چنین آمده است: «هرشب بیداری روایتی دراماتیک از زندگی امروز است. داستان درباره‌ دختری به ‌نام سپیده است که در آستانه ورود به دانشگاه با مسائل مختلفی گلاویز است؛ از فروش خانه قدیمی‌شان و اختلاف پدر با عمویش بر سر ارثیه تا رابطه‌ عاطفی که در زندگی شخصی‌اش در جریان است. رخدادهای پی‌درپی در زندگی‌ و انتخاب شغل پرستاری، او را به ‌سمت انتخاب‌های متفاوت سوق می‌دهد.» همچنین اشاره شده که این رمان به موضوع اهدای عضو پرداخته است. کتاب 256صفحه است و حتی می‌توانید آن را از اپ‌هایی چون طاقچه دانلود کنید. کتاب در واقع تقابل و تلاش شخصیت اصلی آن در برابر دیگران است؛ تا بتواند به نوعی زندگی‌اش را از نو بسازد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:«آخر آدم گاهی از شنیدن ریتم یکسان در زندگی‌اش خسته می‌شود. دلش یک آهنگ می‌خواهد. آهنگی که با آن بتواند برای مدتی با شنیدن نوایش، زندگی‌اش را از حالت یکنواختی دربیاورد. بعد با خودش رویاپردازی کند و خلاصه یک جوری این زندگی سراسر تکرار را تنها کمی متحول کند...».

معلمان سطح بالا
  مدرس مرجع

معمولاً خیلی‌ها کارشان تدریس است یا اینکه در کنار کارشان، دوست‌دارند تـکنیـک‌های تخـصصـی حوزه‌شان را هم تدریس کنند و به‌عنوان یک مدرس جا‌بیفتند. در کل صنعت آموزش در دنیای امروز ما، جزو حوزه‌های پرنفوذ و البته درآمدساز است. اما با این‌حال چرا بخش قابل‌توجهی از مدرسان ما، موفقیت مالی خوبی را تجربه نمی‌کنند؟ این کتاب شکل گرفته است تا به این سؤال پاسخ بدهد و از سوی دیگر، روش‌هایی را به شما بیاموزد که از طریق آنها در حوزه خودتان، تبدیل به یک مدرس مرجع و قابل‌اعتنا شوید. کتاب را ژان بقوسیان، مدرس و پژوهشگر حوزه بازاریابی و مدیریت نگاشته‌است و در سال‌های اخیر بسیار مورد‌توجه قرار گرفته‌است. در واقع هر کسی می‌تواند از این کتاب سود ببرد؛ چه مدرس دروس دبیرستان یا دانشگاهی باشد، چه مدرس یک زبان خارجه، چه مدرس آشپزی یا هر چیز دیگری. در واقع شما با این روش‌ها، می‌توانید برند خوبی از کارتان بسازید و بدین‌ترتیب، مراجعان بیشتری داشته باشید و به شهرت بیشتری برسید. بقوسیان اشاره می‌کند که یک مدرس مرجع، باید چه برنامه روزانه‌ای داشته باشد و کتاب بنویسد و چطور روی برندینگ خودش کار کند.

تنها در بزرگراه
  ترافیک ریدر


یکی از بازی‌های خیلی خوش‌دست و دوست‌داشتنی موتور و ماشین، می‌تواند همین «ترافیک ریدر» باشد. اساساً این ژانر از بازی‌ها علاقه‌مندان زیادی دارد و به همین دلیل هم بازی‌های زیادی با این موضوعات ایجاد می‌شود. در این بازی اندرویدی، شما با مجموعه‌ زیادی از موتورسیکلت‌ها روبه‌رو بوده و به‌صورت اول شخص بازی می‌کنید. بدین‌ترتیب که خودتان پشت فرمان نشسته و در حال رانندگی هستید. همه‌‌چیز هم در بزرگراهی اتفاق می‌افتد که حالا می‌تواند حالت‌های مختلف به‌خودش بگیرد. در هر کدام از این حالت‌ها نیز واکنش‌های شما متفاوت خواهد بود. گاهی لازم است که سرعت‌تان را کم کنید و گاهی نیز باید با سرعت بیشتری بروید و حتی گاهی باید لایی کشیده و مانور هم بدهید. در مجموع، نوع موتورسیکلتی که انتخاب می‌کنید در کنار سرعت و وضعیت شلوغی بزرگراه، تکلیف شما را روشن می‌کند که باید چه‌کار کنید. این بازی از حیث گرافیک و مدل‌‌سازی جاده‌ها و نیز محیط پیرامون بازی، جزو شاخص‌ترین‌ها بوده و می‌توانید حسابی از آن لذت ببرید. غالب کاربران از گرافیک و محیط پیرامون آن رضایت کامل داشته و این بازی را پیشنهاد می‌کنند. فقط گاهی شنیده می‌شود که انتخاب بیشتر موتورسیکلت‌ها و حالت‌ها، نیاز به پرداخت پول هم دارد که شامل اپ‌های خارجی دانلود بازی است.

تیم‌داری کنید
 رئال فوتبال


رقابت‌های ورزشی به واسطه هیجانی که در ذات خودشان دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدل‌سازی در بازی‌های رایانه‌ای هستند. به همین دلیل است که بازی‌سازان معمولاً سعی می‌کنند که از این رقابت‌های ورزشی در بازی‌های خودشان استفاده زیادی ببرند. فوتبال هم که در این میانه، گل سرسبد گیم‌های رایانه‌ای، موبایلی و... است. بازی «رئال فوتبال» هم در همین فضا شکل گرفته‌است. در این بازی شما به‌عنوان بازیکن اصلی، تیم و بازیکنان و شرایطی را در اختیار دارید که باید نتیجه‌شان، منجر به ارتقای تیم و برنده شدن در رقابت‌ها و در نتیجه تبدیل شدن به یکی از بهترین تیم‌های جهان شود. به همین منظور شما می‌توانید نوع و چیدمان بازیکنان‌تان را عوض کنید. از سوی دیگر می‌توانید نوع مدیریت، تمرین‌ها و... را هم تعیین کنید و در نهایت در رقابت‌ها پیروز شوید. شما همچنین باید پرچم، استادیوم خصوصی، برنامه تمرینی و... تیم را درنظر داشته باشید تا در ادامه مسیر، موفقیت‌هایی که به‌دست می‌آورید، از شما یک تیم محبوب و بزرگ بسازد. البته همه‌‌چیز به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست؛ گاهی خوب تمرین نکرده یا وضع روانی تیم خوب نیست و نتیجه نمی‌گیرید.

سلام به صنایع‌دستی
  خاتم‌کاری

به ناچار، باید در منزل بمانید و ایام قرنطینه اجتماعی را طی کنید. به همین مناسبت، بد نیست که هنری هم یاد بگیرید و داخل خانه، به آن وفادار بمانید و تمرینش کنید. یکی از حوزه‌هایی که به این مناسبت می‌توانید حسابی به آن توجه کنید، صنایع‌دستی است. چه اشکالی دارد یکی از هنرهای مربوط به صنایع‌دستی را خوب یاد بگیرید و در خانه هم تمرین کرده و حتی از آن پول هم دربیاورید؟ پیشنهاد ما به این منظور، می‌تواند خاتم‌کاری باشد. بله، البته کمی سخت است، ولی می‌توانید با کمی استمرار و تعهد، حتما آن را یاد بگیرید. کمی هم نیاز به جا و فضا دارد که می‌توانید در خانه و پارکینگ و... فکری برایش بکنید. ضمن اینکه آموزش‌های مربوط به آن را می‌توانید به‌صورت ویدئویی، در اینترنت پیدا کنید. خاتم‌کاری کلاً به ایجاد چندضلعی‌های منظم و رنگی بر سطح کارهای چوبی گفته می‌شود؛ که به‌صورت هندسی یا موزاییک‌وار یا هندسی شکل‌می‌گیرد. خاتم‌کاری سابقه‌ای قابل‌احترام در صنایع‌دستی ایرانی داشته و البته نیاز به صبر و حوصله زیادی هم دارد اما با کمی صبوری، می‌توانید به آن مسلط شده و در خانه یا پارکینگ یا هر فضای خالی‌ای انجامش بدهید.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید