• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116487
+
-

خبرها/ روز نخست شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به‌صورت آنلاین برگزار شد


در سینمای ایران، جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که حتی شیوع گسترده کرونا هم نمی‌تواند در برگزاری آنها خللی ایجاد کند. اگر از دست اندرکاران خود این جشنواره‌ها بپرسید استقبال بیش از حد مردم از این جشنواره‌ها را در ادوار گذشته، علت اصرار به برگزاری آنها در شرایط کنونی عنوان می‌کنند. یکی از جشنواره‌های موضوعی سینمای جشنواره فیلم مقاومت است که شانزدهمین دوره آن از دیروز آغاز شده و تا 7آذر ادامه خواهد داشت. جشنواره مقاومت به شیوه آنلاین برگزار می‌شود و آثار منتخب این جشنواره از طریق 2 پلتفرم «عماریار» و «نمافیلم» در باز زمانی 12ساعته به نمایش درمی‌آید. آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صبح روز گذشته با اتخاذ تدابیر بهداشتی و با حضور محدود و حداقلی میهمانان و ادای احترام به مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی، در جوار مزار آن شهید بزرگوار برگزار شد.

تولید را متوقف کنید

خانه سینما طی اطلاعیه‌ای از همه سینماگران درخواست کرد تا تولیدات خود را متوقف کنند. به گزارش همشهری، روز گذشته خانه سینما اطلاعیه‌ای صادر کرد که در متن آن آمده است: «در روزگار نفسگیر و بحرانی کرونا، همه ما می‌بایست به سهم خویش در جلوگیری از شیوع این بیماری بکوشیم. سینماگران همیشه با درک مسئولیت اجتماعی خویش در موقعیت‌های گوناگون در میدان همراهی و همدلی حضوری مؤثر و مفید داشته‌اند. امروزه اما از سویی دیگر، نگرانی جدی همه دلسوزان و فعالان به تولیدات صنعت تصویر کشور جلب شده است. ما می‌دانیم عرصه تولید، عرصه کوشش و خلاقیت است و ثابت کرده‌ایم در هیچ‌یک از بحران‌ها زنجیره تولید و عرضه به مخاطبان را قطع نکرده‌ایم، هم‌اکنون اما از همه همکاران به‌ویژه تهیه‌کنندگان صبور صنعت تصویر ایران می‌خواهیم از امروز اول آذرماه و در همراهی با اطلاعیه جدید ستاد ملی کرونا تولیدات خود را متوقف کنند تا ضمن عمل به مسئولیت اجتماعی خویش، سلامتی همکاران عزیزمان به مخاطره نیفتد. بدیهی است با توجه به ماده «فورس ماژور» در قراردادهای فی‌مابین رعایت حقوق طرفین الزامی است.»  این اطلاعیه در حالی صادر شده که ادامه تولید بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی نگرانی‌های فراوانی درباره سلامت هنرمندان پشت و جلوی دوربین به‌وجود آورده است.

بوتیمار برای نوروز 1400

سریال «بوتیمار» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف‌زاده برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ کلید خورد. به گزارش همشهری، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و نویسندگی سعید جلالی، شهاب عباسی و آرمان صبوری در جنگل سی سنگان آغاز شد.  بنابر اطلاع رسانی روابط عمومی این مجموعه، تصویربرداری و انتخاب بازیگران این سریال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.این سریال تلویزیونی برای پخش در  نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود. علیرضا نجف‌زاده که مجموعه طنز «زوج یا فرد» را قبلا ساخته، با زوج حمید لولایی و مرجانه گلچین  قرار است چالش‌های یک خانواده ایرانی را به تصویر درآورد. با پایان سکانس‌های شمالی گروه به تهران باز می‌گردند تا ادامه مجموعه را در تهران تصویربرداری کنند. سریال «بوتیمار» که برای نوروز ۱۴۰۰ شبکه سه سیما مراحل تصویربرداری خود را می‌گذراند، مجموعه‌ای شاد و سرگرم‌کننده است که با نگاهی به رویدادهای اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود. علاوه بر حمید لولایی و مرجانه گلچین، هدایت هاشمی نیز در این سریال ایفای نقش می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید