• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116485
+
-

سریال/ برای هر سلیقه یک سریال

از سریال‌های پیشنهادی ما برای تماشا در روزهای قرنطینه لذت ببرید

آرش نهاوندی-روزنامه نگار

 اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد به‌دلیل اوج‌گیری کرونا بسیاری را به اجبار خانه‌نشین کرده، اما در این بین فرصتی نیز ایجاد شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به سریال‌های تلویزیونی بتوانند به‌صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال به تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود بپردازند. یکی از این شبکه‌های مشهور پخش فیلم و سریال اینترنتی، نتفلیکس است که در دوره شیوع کرونا، آرشیو فیلم و سریال خود را گسترش داده و توانسته طی این دوران به‌دلیل رکود در زمینه ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی جدید، با نمایش فیلم‌ها و سریال‌هایی که عمدتا در 2 یا 3سال اخیر ساخته شده‌اند، بر مخاطبان خود بیفزاید. اخیرا نیز این شبکه پخش اینترنتی در نظر دارد تعدادی از سریال‌های تلویزیونی جدید و محبوب را که در 3،2 سال اخیر ساخته شده‌ در دوران قرنطینه پاییزی و زمستانی پخش کند. در این مطلب به تعدادی از این سریال‌ها که در ژانرهای متفاوت ساخته شده و بیشتر مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته، اشاره می‌کنیم.

شطرنج ملکه

یک مینی‌سریال ساخته شده در ژانر درام است. شطرنج ملکه در 23اکتبر 2020(2آبان 1399) توسط نتفلیکس انتشار یافته است. این مینی‌سریال با اقتباس از رمانی به همین نام اثر والتر تراویس، در 7قسمت ساخته شده است.  این سریال، داستان یک دختر یتیم پرورشگاهی را روایت می‌کند که علاقه بسیاری به بازی شطرنج دارد. او در زمینه بازی شطرنج تبدیل به یک ستاره می‌شود، اما در تلاشش برای تبدیل شدن به بهترین بازیگر شطرنج دنیا ناکام می‌ماند و در این حین درگیر مشکلات احساسی می‌شود که او را به اعتیاد می‌کشاند. او درنهایت بر مشکلاتش فائق می‌آید و قهرمان شطرنج جهان از روسیه را در مسکو شکست می‌دهد. دیدن این  سریال به‌دلیل استقبال منتقدان و تماشاگران توصیه می‌شود. منتقدان در روتن تومیتوز این سریال را 100درصد تأیید کرده‌اند.

باشگاه پرستاران بچه

سریالی ساخته شده در ژانر کمدی - درام است. خالق این سریال راچل سوکرت آن را با اقتباس از رمانی به نام باشگاه پرستاران اثر آن‌ام مارتین ساخته است. این سریال در 3ژوئیه 2020(13تیر 1399) توسط نتفلیکس انتشار یافت. داستان این سریال درباره دوستی و ماجراهای 5نوجوانی است که در حال راه‌اندازی کسب و کاری در زمینه پرستاری از کودکان در شهر استونی بروک در ایالت کانکتیکات هستند.  منتقدان روتن تومیتوز نیز به این سریال امتیازی عالی داده و 100درصد آن را تأیید کرده‌اند.

زشت ولی خوشمزه

سریال غیرداستانی نتفلیکس در ژانر آشپزی، مستند و سفر به کارگردانی ادی اشمیت، جیسون زلدز، لورا گابرت و مورگان نویل ساخته شده است. این سریال در 2فصل و 12قسمت ساخته شده و در هر قسمت آن به‌طور ویژه به یک غذا یا یک مفهوم یا یک سفر پرداخته می‌شود. مجری این سریال دیوید چانگ، رستوران‌دار نویسنده و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است. فصل دوم زشت ولی خوشمزه از 6مارس 2020(13اسفند 1398) انتشار یافت. آشپزی همواره از موضوعات جذاب برای مردم است؛ به‌ویژه که در قالب مستندی حاوی موضوعات متنوع نیز ارائه شود.

«گری/هاجی» (وظیفه/ شرمساری)

سریالی بریتانیایی ساخته شده در ژانر مهیج جنایی است که در ابتدا از 17اکتبر تا 5دسامبر2019 (26مهر تا 15آذر 1398) از طریق شبکه «بی‌بی‌سی2» پخش شد و سپس توسط نتفلیکس در 10ژانویه 2020(20دی 1398) پخش بین‌المللی شد. خالق و نویسنده این سریال، جو بارتون است و خولیان فارینو و بن چسل آن را کارگردانی کرده‌اند و تیمی از بازیگران ژاپنی در آن ایفای نقش می‌کنند. داستان سریال «گری/هاجی» درباره یک کارآگاه ژاپنی است که برای پیدا کردن برادرش که متهم به مشارکت در یک قتل مرتبط با باند تبهکار یاکوزا بوده، به لندن سفر می‌کند.

کشور مهاجرت

منتقدان و تماشاگران، این مینی‌سریال مستند ساخت نتفلیکس را ستوده‌اند. سریال کشور مهاجرت توسط کریستینا کلوسائو و شائول شوارز در یک فصل و 6 قسمت کارگردانی شده و در 3اوت 2020(13مرداد 1399) توسط نتفلیکس انتشار یافته است. یکی از منتقدان درباره این مستند نوشته است که مستند کشور مهاجرت به وضوح اعمال و تاکتیک‌های غیرانسانی مأموران سازمان فدرال «اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده» در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ را نشان می‌دهد.

پول کثیف

پول کثیف سریال مستند ساخت نتفلیکس است که در آن به فساد سازمان‌یافته و حرص و طمع اقتصادی در آمریکا و در سراسر جهان پرداخته می‌شود. این سریال به سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شد. آلکس گیبنی، برنده جایزه اسکار نیز از تهیه‌کنندگان سریال پول کثیف بوده که در 2فصل 12قسمتی ساخته شده است. نمایش این سریال در 26ژانویه 2018(6بهمن 1396) شروع شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

خون زئوس

سریال کارتونی بزرگسالان است که در ژانر فانتزی، ماجراجویانه و مهیج به کارگردانی شانت نیگوغوسیان در یک فصل و 8قسمت ساخته شده است. نتفلیکس این سریال را در 27اکتبر 2020(6آبان 1399) انتشار داده است. داستان سریال کارتونی خون زئوس درباره یکی از شهروندان عادی یونان باستان است که متوجه می‌شود در اصل فرزند زئوس، پادشاه خدایان است. او به‌عنوان فرزند زئوس ماموریت می‌یابد به جنگ لشکر دیوها و شیاطین برود و دنیا را از شر آنها خلاص کند. منتقدان، سازندگان خون زئوس را به‌دلیل پرداخت داستانی و کارتونی از اساطیر یونانی ستوده‌اند.

دش و لیلی

یک سریال رمانتیک - کمدی آمریکایی است که با اقتباس از رمان «کتاب شجاعت‌های دش و لیلی» اثر دیوید لویتان و راشل کوهن در یک فصل و 8قسمت ساخته شده است. خالق این سریال جو تراکز است و در 10نوامبر 2020(۲۰ آبان 1399) توسط نتفلیکس انتشار یافته است. این سریال مورد تأیید 100درصد از منتقدان سایت روتن تومیتوز بوده است. این سریال درباره 2جوان است که پس از ردوبدل کردن کتاب‌های یادداشتی مملو از ایده‌های خلاقانه با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه می‌شوند.

قاتل اعتراف‌کننده

یک مینی‌سریال مستند واقعی آمریکایی در ژانر جنایی به کارگردانی رابرت کنر و تکی اولدهام در یک فصل و 5قسمت است. این مستند به پرونده هنری لی لوکاس می‌پردازد که در سال 1983به 200مورد قتل اعتراف کرده بود. این سریال مستند می‌تواند به‌طور ویژه مورد توجه علاقه‌مندان به ژانر جنایی قرار گیرد؛ چراکه هنری لی لوکاس در این سریال، جنایات هولناک و خوفناکی را که مرتکب شده روایت می‌کند.  این سریال در 6دسامبر 2019(15آذر 1398) انتشار یافت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید