• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116473
+
-

خبرهای کوتاه/ درخواست معاونت گردشگری برای دسترسی به اطلاعات بیماران کرونایی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به‌دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر جلوگیری از سفر افراد مبتلا به کرونا از وزارت بهداشت خواست، دسترسی به داده‌های بیماران مبتلا به کرونا را برای همه تاسیسات گردشگری برقرار کند. چون به اعتقاد او، درحال حاضر امکان تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا در مراکز گردشگری به‌ویژه هتل‌ها وجود ندارد. ولی تیموری به ایسنا گفت: در نامه‌ای به وزارت بهداشت پیشنهاد کردم دسترسی لازم به داده‌های مربوط به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بدهد تا همه تاسیسات گردشگری از این طریق از وضعیت مسافران مبتلا به کرونا مطلع شوند و به قطع زنجیره این ویروس کمک کنند. به گفته او، در بخشنامه اخیر وزارت بهداشت فقط دفاتر خدمات مسافرتی امکان دسترسی به داده‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا را دارند و سایر تاسیسات از این دسترسی محروم هستند. درحالی‌که اگر تاسیسات گردشگری به‌صورت متمرکز از طریق سامانه تخصصی ارتباط برقرار کنند، برای نظارت مناسب‌تر است و بهانه‌تراشی‌ها نیز کمتر خواهد شد.

  ایران قربانی تغییرات اقلیمی است
محمد درویش، فعال محیط‌زیست اعلام کرد: ایران یکی از قربانیان اصلی تغییرات اقلیمی است. درویش با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی «کلیماتون ۲۰۲۰» در تهران گفت: این رویداد یک رخداد بین‌المللی در زمینه تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی است که در اغلب کشورها در حال اجراست و امسال شهرداری تهران برای سومین سال، اقدام به برگزاری آن  و در این خصوص از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت معناداری استفاده کرده است. به گزارش اداره کل محیط‌زیست شهرداری تهران، این فعال محیط‌زیست گفت: بالا بودن سرانه مصرف سوخت‌های فسیلی و مدیریت پسماندهای شهری دو موضوع مهم مطرح در پروژه کلیماتون هستند که با تداوم نگاه ایده‌محور موجود و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به‌منظور بهره‌گیری مطلوب از طرح‌های پیشنهادی در مدیریت شهری، ضمن هویت بخشیدن به رویدادهای بین‌المللی، از طریق آن می‌توان به حل مسائلی که گرمایش جهانی را تشدید می‌کنند و جلوگیری از پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی کمک کرد.

  توقیف ۲ لنج ترال در آب‌های بوشهر
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر از توقیف ۲فروند لنج ترال در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد. سرهنگ قدرت‌الله حاتم‌وند به ایسنا گفت: 2فروند لنج که در آب‌های شهرستان دیلم به صید مشغول بودند به‌وسیله نیروهای گشت این یگان توقیف شدند. وی افزود: یک شناور به‌دلیل صید ممنوعه ترال ماهی و شناور دیگر به‌دلیل  رعایت نکردن محدوده صید توقیف و یک رشته تور ترال ماهی و مقداری ماهی از آنان کشف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید