• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116467
+
-

کوتاه از استان‌ها /فروکش بحران کرونا، 3‌ماه زمان می‌خواهد

تعداد بستری‌های روزانه در آذربایجان غربی طی یک‌ماه گذشته از ۲۰۰ نفر کمتر نشده و این امر نشان‌دهنده وضعیت نامناسب کرونایی در استان است؛ وضعیتی که البته امید است با اجرای محدودیت‌های جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا که از صبح دیروز در تمامی استان‌های کشور و به تبع آن آذربایجان‌غربی اجرا شده است، کمی در فروکش بحران
 کووید-19مؤثر باشد. هر چند که مسئول اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی موفقیت در قطع زنجیره کرونا را رعایت پروتکل‌ها از سوی ۹۰ درصد مردم در 3‌ماه متمادی می‌داند. علی‌احمد آقاپور به همشهری می‌گوید: آذربایجان‌غربی طی حدود ۹‌ماه شیوع بیماری کرونا در کشور،
3 خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به‌نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم. برای قطع این زنجیره باید 90درصد مردم هر منطقه پروتکل‌های بهداشتی را به‌مدت 3‌ماه رعایت کنند. برای کاهش شدت ابتلا و مرگ‌ومیر هم نیازمند رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌ها در یک‌ماه متمادی هستیم. هیچ فرمول طلایی هم به جز رعایت 3 مورد بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای این امر متصور نیستیم.

   انجام تست کرونا 25دقیقه‌ای در خوزستان
در خوزستان همزمان با آغاز محدودیت‌های جدید کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی شده و البته قرار است تست‌های سریع 25دقیقه‌ای برای اعلام نتیجه کرونا طی هفته‌های آتی انجام شود. حسین کاملی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه این برنامه محله‌محور با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و اجرای دستور‌العمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، به همشهری می‌گوید: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین تنظیم شده و شروع این طرح مقارن با هفته بسیج و همچنین آغاز سراسری محدودیت‌های کرونایی است.

   ممنوعیت تجمعات در مشهد
تمام بوستان‌های مشهد از روز پنجشنبه ٢٩ آبان تا اطلاع بعدی تعطیل شده و از تردد شهروندان جلوگیری خواهد شد. فرماندار مشهد با اعلام این مطلب، از اعمال محدودیت‌ها در برگزاری جلسات ادارات خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: برگزاری جلسات درصورت لزوم حداکثر با حضور 15نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. سیدمحمد‌رضا هاشمی می‌افزاید: مراسم مذهبی و نمازجمعه برگزار نمی‌شود. مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه فعالیتی نخواهند داشت. همچنین تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هم ممنوع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید