• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116465
+
-

باخت دوبله محمود

5 نکته از بازی استقلال و فولاد؛ شکست فکری درون و بیرون زمین

باخت دوبله محمود

بهروز رسایلی

بعد از یک پیروزی طلسم‌شکن هفته اولی در لیگ، استقلال خیلی زود به زمین سفت رسید و در اهواز برابر فولاد شکست خورد. با این ناکامی، حالا محمود فکری خیلی زودتر از حد انتظار با دشواری‌های حضور روی نیمکت تیم بزرگی مثل استقلال مواجه می‌شود.
1-  نمایش استقلال در این مسابقه «بسیار ضعیف» بود. در روزی که شیخ دیاباته همچنان به‌دلیل عدم‌آمادگی بیرون از ترکیب قرار داشت، خط حمله آبی‌ها چنگی به دل نزد. پنالتی این تیم هم حتی اگر درست بوده باشد، بیشتر ناشی از سهل‌انگاری مدافع حریف بود تا کار هدفمند تیم میزبان. فراموش نکنیم قدرت هجومی بالا، برگ برنده استقلال در ماه‌های گذشته بود و اگر این امتیاز مثل دیدار اهواز از بین برود، آبی‌ها تا حدود زیادی خلع سلاح خواهند شد. یک بازی بد، ممکن است برای هر تیمی رخ بدهد و این به‌معنای قضاوت در مورد عملکرد فکری نیست، اما اگر قرار است دوره حضور او روی نیمکت آبی‌پوشان طولانی باشد، چنین نمایش‌هایی باید به حداقل برسد.
 2-  مهم‌ترین تصمیم فکری برای بازی با فولاد، بیرون گذاشتن رشید مظاهری و فیکس کردن حسین حسینی درون دروازه بود. مظاهری از این هفته می‌توانست برای تیم به میدان برود، اما فکری ترجیح داد به دروازه‌بان فصل گذشته‌اش اعتماد کند. شاید کلین‌شیت حسینی در بازی هفته اول برابر مس رفسنجان هم در اتخاذ این تصمیم بی‌اثر نبوده باشد. حسینی در این بازی 2گل خورد؛ یکی پنالتی بود و روی دیگری هم به‌خاطر ارسال تیز توپ سخت است او را مقصر بدانیم. با این حال گلر فصل گذشته آبی‌ها یکی، دو خروج بد داشت. فکری حالا بهانه لازم را برای بیرون نشاندن حسینی روی نیمکت دارد و به‌نظر می‌رسد از بازی هفته سوم برابر ماشین‌سازی نوبت سنگربانی به رشید مظاهری خواهد رسید.
 3-  محمدحسین مرادمند خریدی است که «باید» در استقلال موفق باشد. آبی‌ها فصل گذشته در قلب خط دفاعی آسیب‌پذیر بودند و مرادمند برای ترمیم همین ضعف با مبلغی قابل توجه به استقلال پیوست؛ آنقدر که فقط پول رضایتنامه او می‌توانست بودجه لازم برای خرید یک بازیکن باشد. او در گام اول عملکرد موفقی نداشت. فرشاد احمدزاده موقع گلزنی به استقلال اصلا یارگیری نشده بود و در ادامه هم مرادمند روی کولیبالی پنالتی کرد. این شروع برای او خوب نبود و اگر قرار باشد مرادمند در همین سطح باقی بماند، ضرر زیادی متوجه استقلال خواهد بود. هرچند برای قضاوت واقعا زود است.
 4-  غیبت علی کریمی در این بازی واقعا حس شد. او نظم‌دهنده خط میانی استقلال بود و حالا در نخستین بازی دشوار روشن شد جدایی‌اش تا چه حد به تیم ضربه زده است. کریمی دید خوبی داشت و نبض بازیسازی را در میانه میدان به‌دست می‌گرفت؛ دقیقا همان چیزی که فقدانش در اهواز توی ذوق می‌زد.
 5-  و سرانجام اینکه بازنده بزرگ بازی جمعه محمود فکری بود. او نه‌تنها دوئل فنی و تاکتیکی را به جواد نکونام باخت، بلکه به‌خاطر الفاظ ناشایستی که در پایان مسابقه به‌کار برد، سزاوار ملامت است. فکری از سوی جامعه فوتبال ایران اغلب به‌عنوان یک فرد مودب و متفاوت شناخته می‌شد، اما ویدئویی که از او منتشر شد هرگز زیبنده نبود. همه آدم‌ها خطا می‌کنند، اما یک نفر در قامت سرمربیگری تیم بزرگ استقلال باید حواسش باشد که همیشه دوربین‌ها و میکروفن‌ها در تعقیبش هستند. او در این ماموریت بزنگاه‌های دشوارتری در پیش دارد و اگر قرار باشد به همین سادگی از کوره به در رود، کارش سخت می‌شود. بازی جمعه یک باخت دوبله برای آقای محمود فکری بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید