• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116464
+
-

چاله فنی،گودال اخلاقی

استقلال نخستین شکست فصل را پذیرفت و محمود فکری متهم ردیف اول این شکست لقب گرفت

امیرحسین اعظمی

  استقلال در همان دومین بازی‌ فصل نخستین باخت را پذیرفت تا روزهای شیرین محمود فکری خیلی زود تمام شوند و این مربی به متهم اول آبی‌ها در این شکست بدل شود. سیستم ناکارآمد استقلال در طول بازی و تعویض‌های مؤثری که در اواخر بازی باید انجام می‌شد و هرگز انجام نشد، سرمربی استقلال را خیلی زود زیر تیغ انتقادات قرار داد. به اینها اضافه کنید ویدئوی عجیبی را که در پایان بازی منتشر شد و سرمربی استقلال را از لحاظ اخلاقی هم زیر سؤال برد. همه اینها باعث شد فکری از ساعاتی بعد از بازی به‌شدت مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران قرار بگیرد.

  ماجرای 10نفره شدن و درگیری با دیاباته
استقلال در حالی برابر فولاد شکست خورد که به شکل عجیبی حدود 10دقیقه 10نفره بازی کرد و گل دوم را هم در همین دقایق خورد. در اواخر بازی، محمد دانشگر در برخورد با تابلوهای تبلیغاتی دچار مصدومیت شد. اما کادر فنی هیچ واکنشی به این اتفاق نداشت و درحالی‌که دانشگر قادر به ادامه بازی نبود تعویض‌های استقلال 10دقیقه بعد انجام شد و متین کریم‌زاده و بابک مرادی وارد زمین شدند که یکی از آنها جایگزین دانشگر شد. دیروز برخی سایت‌های خبری به این موضوع اشاره کردند که کادر پزشکی استقلال فراموش کرده موضوع مصدومیت دانشگر را به کادر فنی و سرپرست تیم اطلاع دهند. اما نکته عجیب این است که چرا هیچ‌کدام از مربیان یا سرپرست استقلال پیگیر این موضوع نبودند که این تیم با 10نفر بازی را ادامه داده است. البته روز گذشته خبرگزاری فارس هم روایت دیگری از این اتفاق منتشر کرد. گویا بعد از مصدومیت دانشگر قرار بوده تعویض دیگری انجام شود. سرمربی استقلال دیاباته را به کنار زمین فراخوانده تا او را به زمین بفرستد. مهاجم استقلال چنان که در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود کنار خط آمد و تابلوی تعویض هم بالا رفت اما در همان لحظه فرشید اسماعیلی به کادر فنی اعلام کرد زانویش درد دارد و نمی‌‎تواند به بازی ادامه بدهد. به همین دلیل کادر فنی استقلال برای حضور دیاباته در زمین دست نگه داشت تا شرایط را برای جایگزینی اسماعیلی بررسی کند، بعد از این اتفاق فکری بلافاصله خواستار حضور دیاباته در زمین شد اما مهاجم استقلال برای تعویض کفش‌های خود راهی رختکن شده بود! وقتی دیاباته از رختکن برگشت، فکری با عصبانیت بر سر او فریاد زد و البته دیاباته هم بابت به زمین نرفتن دلخوری‌هایی داشت و ظاهرا این موضوع هم با درگیری لفظی طرفین همراه شده است. با اعلام رسانه رسمی باشگاه استقلال دیاباته حق حضور در تمرینات را ندارد و با تصمیم فکری در اختیار باشگاه قرار گرفته است. او روز گذشته هم در تمرین استقلال حاضر نشد.
 
فقط اینها را یادتان داده‌اند؟
مهم‌ترین اتفاق حاشیه‌ای این بازی انتشار فیلمی کوتاه از سرمربی استقلال بود که جنجال زیادی درست کرد. در پایان بازی محمد قاسمی‌نژاد هافبک بابلی فولاد که در دوره اول حضور محمود فکری در نساجی شاگرد این مربی بوده به سمت فکری رفت تا خسته نباشید بگوید اما سرمربی استقلال در 2 جمله کوتاه حرف‌هایی به زبان آورد که مطمئنا می‌تواند برایش دردسرساز شود. سرمربی استقلال که در این فیلم فحاشی می‌کند، فصل گذشته و در بازی نساجی و فولاد از مهدی هاشمی‌نسب انتقاد کرد که چرا فحاشی کرده است. حالا بعد از گذشت چند ماه، فکری تصور نمی‌کرد که فیلم مکالمه جنجالی‌اش با هافبک فولاد به سرعت در کانال‌ها و صفحات مجازی پخش شود. فکری بابت این تصاویر به کمیته انضباطی فراخوانده شده و سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم در این زمینه نوشته است: «سرمربی استقلال برای ادای توضیحاتی درباره بدرفتاری صورت گرفته در زمان خروج از زمین مسابقه در بازی مقابل فولاد خوزستان به کمیته انضباطی دعوت شد.»
 
حمله آذری، بیانیه استقلال
در این میان سعید آذری هم به ویدئوی منتشر شده در انتهای این بازی واکنش نشان داد و جالب اینجاست که مدیرعامل فولاد بی‌پرده و بدون سانسور از کلمه توهین ناموسی استفاده و به آن اشاره کرد. در قسمتی از حرف‌های آذری که در صفحه شخصی‌اش منتشر شده آمده است: «فلسفه و جایگاه مربی، معلم و استاد درهم‌کوبیده شد؛ با الفاظی که انسان حتی از شنیدنش شرم دارد چه برسد به گفتنش. خانواده و نوامیس هر شخص خط قرمز اوست... کاش فکری‌ها قبل از این توهین‌های ناموسی کمی فکر می‌کردند، البته جمعه روز سنگینی بود برای آن مرد توهین‌کننده، کسی که نتوانست خودش را کنترل کند و ابتدا با بازیکن تیم خودی کارش به بگو و مگو کشید. مشخص بود توهین به خانواده تیم رقیب برایش مهم نیست و به آسانی و مانند نقل و نبات در پایان بازی فحش و ناسزا نثار حریف می‌کند.» البته باشگاه استقلال هم در مقابل اطلاعیه‌ای صادر کرده و در دفاع از سرمربی‌اش مدعی شده که بی‌اخلاقی و استفاده از الفاظ رکیک ابتدا از نیمکت تیم فولاد آغاز شده است. در بخشی از اطلاعیه استقلال آمده است: «از همان آغاز مصاف استقلال و فولاد، نیمکت‌نشینان تیم فولاد به‌صورت کاملا هماهنگ به سمت داور و نیمکت تیم استقلال هجوم می‌آوردند و با فریاد زدن، فحاشی و ایجاد تنش، به‌دنبال اهداف دیگری بودند. حتی کار به جایی رسید که در دقیقه۲۰، سرمربی فولاد خطاب به نیمکت تیمش گفت که اگر بلد نیستید سر و صدا کنید، بروید روی سکوها بنشینید!» در ادامه باشگاه استقلال از رفتار حمیدرضا رجبی، حسین کعبی، عکاس تیم فولاد انتقاد کرده و نوشته است: «کافی است نگاهی به بازی‌های فولاد کنیم تا متوجه شویم در هر بازی یک نفر از نیمکت این تیم اخراج می‌شود. ظاهرا این موضوع به یک تاکتیک برای تیم فولاد تبدیل شده است.» به هر حال حرف و حدیث درباره اتفاقات این بازی همچنان ادامه دارد و باید دید کمیته انضباطی چه حکمی برای سرمربی استقلال صادر خواهد کرد. محمود فکری خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کرد وارد حاشیه شده و تحت فشار قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید