• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116446
+
-

چرا هنرمندان در توییتر فعال نیستند؟

هشتگ، توییت هنری


نگار حسینخانی ـ روزنامه‌نگار


حالا پس از چند سال، زندگی در دل این پرنده کوچک آبی‌رنگ، جان گرفته است. توییتر شاید بال‌های کوچکی داشته باشد اما برای پرواز تا آشیانه‌ای امن یاری‌رسان است. اما ما در این آشیانه چگونه زندگی می‌کنیم؟ فروردین سال گذشته بود که امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتی به ارائه آمار درباره فعالیت ایرانیان در توییتر پرداخت. او گفت که در توییتر فارسی اکانت‌های واقعی پرطرفدارترند. توییتر که سیاسی‌ترین شبکه اجتماعی است، خودش را با روزمره‌‌نویسی میان ایرانی‌ها پرمخاطب نگه داشته و این فضا را نمی‌توان هنری به‌شمار آورد. اما از تعداد محدود هنرمندان در این فضا، شاید ترانه علیدوستی و سیامک انصاری پرمخاطب‌ترین هنرمندان توییتری ایرانی باشند که علاوه بر تعداد دنبال‌کننده، تعداد لایک‌هایشان هم نشان از دیده‌شدن این چهره‌ها دارد. اما چهره‌های شناخته‌شده در توییتر چگونه فعالیت می‌کنند؟

سیامک انصاری

انصاری را با بازی‌های طنزش، خصوصا با کارگردانی مهران مدیری می‌شناسند. توییت‌هایش هم در همین فضاست. او با 304هزار نفر دنبال‌کننده معمولا در حرکت‌های جمعی توییتر، ساکت است. البته گاهی به قول توییتری‌ها، هوایی می‌زند؛ یعنی توییت‌هایی بدون اشاره مستقیم به موضوع منتشر می‌کند.

ترانه علیدوستی

علیدوستی با 253هزار دنبال‌کننده، از بازیگران سرشناسی است که مواضع فمینیستی دارد. او در توییترش نسبت به مسائل مختلف اجتماعی اظهارنظر می‌کند و گاهی هم در توفان‌های توییتری شرکت دارد.

بهرام رادان

رادان از دیگر بازیگرانی است که با 199هزار دنبال‌کننده، در فضای توییتر فعال است. رادان بیشتر حول‌محور مشکلات عوامل سینما و هر آنچه ممکن است مخاطب از پشت‌پرده نداند، توییت می‌کند؛ توییت‌هایی که گاهی شاخک‌های کاربران را برای کشف آدم‌هایی که از آنها می‌نویسد، به‌کار می‌اندازد.

 بهاره رهنما

این بازیگر که حواشی زندگی‌اش به واسطه همین فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود، با 109هزار دنبال‌کننده به مسائل روزانه‌ای می‌پردازد که از کار تا زندگی شخصی با آن درگیر است؛ از قصدش برای ساخت فیلم تا زندگی به سبک زنان خانه‌دار در دوران قرنطینه.

مهراب قاسم‌خانی

شاید عجیب به‌نظر برسد که قاسم‌خانی در اینستاگرام فعال و پرطرفدار است اما حضور چندان چشمگیری در توییتر ندارد. هرچند 2سال است به این فضا راه پیدا کرده اما باز هم آنقدر که نبض اینستا را در دست دارد، نتوانسته با توییتر ارتباط بگیرد. او هم‌اکنون 83هزار و 400دنبال‌کننده دارد.

شاهرخ استخری

استخری، از بازیگران سینما و تلویزیون، هم در اینستا با مجموعه‌ای از روزمرگی‌های خانوادگی موفق است و هم در توییتر با درک درستی از خلاصه‌نویسی و جذابیت. شاید با همین فرمان اگر ادامه دهد تا سال دیگر بتواند از شاخ‌های توییتری شود. او هم‌اکنون 77هزار و 200دنبال‌کننده دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :