• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116224
+
-

محک محکم محمود

بازی با فولاد، نخستین آزمون جدی فکری روی نیمکت استقلال است

محک محکم محمود


مسابقات هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، از امروز با انجام 3 بازی آغاز می‌شود، اما در مهم‌ترین مسابقه این هفته، فردا استقلال در اهواز میهمان فولاد خواهد بود. همه اینها در شرایطی است که شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را در کشور به تعطیلی کشانده، اما تلاش شده مسابقات لیگ برتر ادامه پیدا کند. روز سه‌شنبه هم در یک بازی عقب افتاده از هفته اول صنعت نفت در آبادان به مصاف پیکان رفت و 2بر یک پیروز شد.

محرم و منصوریان دنبال دشت اول
در نخستین بازی هفته دوم لیگ برتر، امروز از ساعت 16:10نساجی در قائم‌شهر به مصاف تراکتور خواهد رفت. نساجی در هفته اول با وحید فاضلی گمنام پیروزی قاطع 3 بر صفر را برابر آلومینیوم اراک تجربه کرد، اما منصوریان طبق معمول آغاز ناموفقی داشت و با نتیجه مساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان متوقف شد. او تا به حال 7 دوره لیگ برتر را روی نیمکت تیم‌های مختلف آغاز کرده، اما هرگز در هفته اول پیروز نبوده است. منصوریان باید بداند حوصله مالک تراکتور آنقدرها زیاد نیست؛ بنابراین پیروزی‌های او زودتر باید از راه برسد. همین شرایط برای محرم نویدکیا هم در سپاهان وجود دارد. تیم اصفهانی امروز از ساعت 16:20میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود؛ تیمی که بعد از کمی قهر و تشنج، دوباره رسول خطیبی را روی نیمکتش می‌بیند. محرم هفته اول شکست ناگوار 3بر یک را برابر گل‌گهر سیرجان تجربه کرد؛ باختی که به نوعی باعث شد امیر قلعه‌نویی انتقامش را از تیم سابقش بگیرد. بازی خانگی با آلومینیوم حداقل روی کاغذ جزو مسابقات آسان فصل سپاهان است و تیمی که داعیه قهرمانی داشته باشد، باید چنین بازی‌هایی را با پیروزی پشت سر بگذارد. در دیگر مسابقه امروز هم نفت مسجدسلیمان از ساعت 16:35 به مصاف سایپا خواهد رفت.

کارزار دشوار فکری
مسابقات هفته دوم فردا هم با برگزاری 3 بازی دیگر پیگیری خواهد شد. بر این اساس مس رفسنجان تازه‌وارد از ساعت 16:10میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. مس هفته اول فوتبال بدی جلوی استقلال بازی نکرد، اما در روزی که کم‌تجربگی بازیکنان این تیم کاملا مشهود بود، آنها 2 بر صفر شکست خوردند. اگر قرار باشد این کم‌تجربگی ادامه بیابد، محمد ربیعی کار دشواری برای حفظ تیمش خواهد داشت. در نقطه مقابل گل‌گهر هم تبدیل به تیم پرستاره‌ای شده و بعد از پیروزی در هفته اول، خیلی‌ها برای این تیم خواب کسب سهمیه یا حتی حضور در کورس قهرمانی را دیدند، اما خب هنوز برای صحبت در مورد این مسایل خیلی زود است. ماشین‌سازی و ذوب‌آهن هم از ساعت 16:35فردا دیگر بازی هفته دوم را برگزار می‌کنند، اما چشم خیلی‌ها به بازی 16:40فولاد و استقلال در اهواز دوخته شده است. فولاد پارسال تیم بسیار خوبی نشان داد که توانست سهمیه آسیایی هم بگیرد. اگرچه آنها در هفته نخست فصل جدید به سختی با یک پنالتی بحث‌برانگیز دقایق پایانی از شکست برابر ذوب‌آهن گریختند، اما جواد نکونام به تازگی ابراز اطمینان کرده تیمش فصل خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر محمود فکری که بالاخره طلسم 4 فصل پیروز نشدن استقلال در هفته‌های نخست را شکست، این بار یک محک جدی خواهد خورد. نکته مهم اینجاست که خریدهای جدید استقلال از امروز اجازه بازی پیدا خواهند کرد و در این بین خیلی‌ها منتظرند ببینند فکری به چه کسانی بازی می‌دهد. رشید مظاهری، متین کریم‌زاده، احمد موسوی، حسین مرادمند، مهدی مهدی‌پور، محمد نادری و بابک مرادی ۷ بازیکن جدید استقلال هستند که البته از بین آنها نادری مبتلا به کرونا شده و غایب است. سیاوش یزدانی هم به‌دلیل مصدومیت در این دیدار حاضر نخواهد بود. دست‌کم برای ما کنجکاوی بزرگ این است که فکری درون دروازه رشید مظاهری را بازی می‌دهد یا بعد از نخستین کلین‌شیت همچنان به حسینی اعتماد می‌کند؟ 2 بازی باقی‌مانده این هفته بین پیکان- شهرخودرو و پرسپولیس- نفت آبادان هم شنبه برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید