• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116216
+
-

مشکل گلزنی را بزرگ نکنید فقط در یک بازی گل نزدیم

مطهری، دستیار گل‌محمدی می‌گوید حاضر نیست برای سرمربی شدن دست به هر کاری بزند، او اعتقاد دارد پرسپولیس با کار تیمی می‌تواند قهرمان آسیا شود

مشکل گلزنی را بزرگ نکنید فقط در یک بازی گل نزدیم

 امیرحسین اعظمی- روزنامه‌نگار

 محرومیت طولانی‌مدت عیسی آل‌کثیر، رفتن شجاع خلیل‌زاده، غیبت بازیکنان کلیدی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و آغاز فصل جدید با یک‌تساوی بدون گل مقابل سایپا، اتفاقاتی است که از لحاظ روحی شرایط قرمزهای پایتخت را تحت‌تأثیر قرار داده است. با وجود این، حمید مطهری که دست راست یحیی به‌حساب می‌آید، امید زیادی به موفقیت تیمش در فصل پیش‌رو دارد. او در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی تأکید می‌کند موفقیت‌های پرسپولیس با تکیه بر کار گروهی به‌دست آمده و اگر این روند ادامه داشته باشد، آنها امسال هم می‌توانند فصل خوبی را پشت‌سر بگذارند.

  لیگ بیستم با تساوی بدون گل برای پرسپولیس آغاز شد. شرایط فعلی تیم را چطور توصیف می‌کنید؟
ما از لحاظ فنی خوب جلو می‌رویم و تمرینات را طبق برنامه پشت‌سر می‌گذاریم. البته درگیر یک‌سری مشکلات بودیم که از لحاظ روحی و روانی روی تیم ما تأثیر گذاشت، ولی ما سعی کردیم به خیلی از مسائل توجه نکنیم. ما مقابل سایپا هم فوتبال قابل‌قبولی انجام دادیم. بازی در زمین نامساعد ورزشگاه دستگردی برای تیمی مثل پرسپولیس سخت است، ولی ما 68درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و موقعیت‌های زیادی هم به‌دست آوردیم که اگر تمرکز بیشتری داشتیم قطعا به برد می‌رسیدیم. در مجموع روزهای دشواری را سپری کردیم، ولی به آینده امیدواریم.
  به‌نظر می‌رسد از دست دادن چند مهره تأثیرگذار برای فینال لیگ قهرمانان و همچنین محرومیت طولانی‌مدت آل‌کثیر، پرسپولیس را از لحاظ روحی در وضعیت نامناسبی قرار داده است. با این موضوع موافق هستید؟
ما نمی‌توانیم این مسائل را کتمان کنیم، ولی بعد از رفتن به فینال انتظار داشتیم که بیشتر به تیم رسیدگی شود، ولی دیدید که پرسپولیس با چه مشکلاتی مواجه شد. به‌جای اینکه به تیم اهمیت بیشتری بدهند، چنین شرایطی را پیاده کردند و تیم ما از لحاظ روحی شرایط سختی را پشت‌سر گذاشت. ما بازیکنان تأثیرگذاری را از دست دادیم که همه آنها برای پرسپولیس زحمت کشیدند، ولی می‌توانستند با منطق، زبان خوش و قدرشناسی اجازه جدایی به آنها نداده و حفظشان کنند. با این حال ما پرسپولیسی هستیم و همیشه به کارگروهی احترام می‌گذاریم. ما همیشه با این چالش‌ها روبه‌رو هستیم، ولی مهم این است که با مشکلات خوب بجنگیم و قوی باشیم. باید به‌خوبی تمرکز کنیم تا با آمادگی کاملی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم.
 با توجه به غیبت نفراتی مثل پهلوان، امیری و آل‌کثیر، آیا پرسپولیس شانسی برای موفقیت در فینال دارد؟
ما مهره‌های خوبی را از دست دادیم، ولی تمام بازیکنانی که الان در پرسپولیس بازی می‌کنند فوتبالیست‌های ارزشمندی هستند و خودشان را ثابت کرده‌اند. خیلی‌ها وقتی به قطر رفتیم، فکر می‌کردند از گروه‌مان بالا نمی‌رویم، ولی دیدید که چه اتفاق بزرگی رقم خورد. ما می‌دانیم که هواداران چشم به تیم ما دارند و تلاش می‌کنیم تا در آسیا به قهرمانی برسیم. با کار تیمی می‌توان در آسیا قهرمان شد.
 قبول دارید رسول‌پناه عملکرد بسیار ضعیفی در جدایی بازیکنانی مثل ترابی، خلیل‌زاده و علیپور داشت؟
در این زمینه قضاوت را به مردم می‌سپارم. من دیگر دوست ندارم به ایشان فکر کنم و در موردش حرفی بزنم. اتفاقاتی که رخ داد واقعا در حد پرسپولیس نبود. با این حال ما پرسپولیس هستیم و باید با ذهن خواهان‌ برد دنبال موفقیت‌های جدیدتری باشیم. بچه‌های ما و کادر فنی و دیگر اعضای تیم صبورانه تلاش می‌کنند. من همیشه می‌گویم رمز موفقیت ما تمرین، تمرین و تمرین است. ما باید تمرین و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. کادر مدیریتی جدید پرسپولیس هم بعد از حضور در این باشگاه زحمت می‌کشند و امیدوارم به‌زودی فضای تیم هم تغییر کند و بچه‌ها به حق و حقوق‌شان برسند.
 در مورد جذب مهدی مهدی‌خانی صحبت کنید.
مهدی در شهرخودرو بازیکن ما بود.  سابقه عضویت در تیم جوانان و المپیک را هم دارد. مهدی توانایی بازی در هافبک و خط حمله دارد و می‌تواند یکی از سرمایه‌های پرسپولیس شود. امیدوارم او خیلی زود خودش را با تیم هماهنگ کند.
 برخی معتقدند پرسپولیس امسال در لیگ برتر کار سختی برای قهرمانی خواهد داشت. نظر شما چیست؟
طبیعتا قهرمان شدن در هر فصل سخت است، ولی ما مطمئنا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستیم. من باز هم بر ‌کار تیمی تأکید می‌کنم. کار تیمی رمز موفقیت پرسپولیس است.
 ولی هواداران پرسپولیس نگران خط حمله هستند، خصوصا بعد از بازی با سایپا که موقعیت‌های زیادی را هدر دادید. آیا پرسپولیس مشکل گلزنی ندارد؟
من نمی‌دانم چرا اینقدر این موضوع را بزرگ می‌کنند. ما فقط در یک بازی گل نزدیم؛ آن هم درحالی‌که موقعیت‌های زیادی داشتیم. بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا در 2یا 3بازی پیاپی گل نمی‌زنند و این چیزها در فوتبال طبیعی است. وظیفه ما این است که خوب تمرین کنیم و تمرکز بیشتری داشته  باشیم.
 خیلی‌ها از شما به‌عنوان مغز متفکر یحیی گل‌محمدی نام می‌برند. خودتان چه توصیفی از این موضوع دارید؟
وقتی مردم یا رسانه‌ها این موضوع را می‌گویند، قطعا به من لطف دارند، ولی من لایق این تعریف نیستم. ما یک کادر هستیم که آقا یحیی در رأس قرار دارد. ما یک کارگروهی انجام می‌دهیم.
 شما دوست ندارید در تیم دیگری به‌عنوان سرمربی فعالیت کنید؟
من آدمی نیستم که برای سرمربی شدن دست به هر کاری بزنم. در دوران بازیگری هم سیستماتیک بالا آمدم و این موضوع در دوران مربیگری هم برای من طی شده است. من قبل از شروع لیگ از نساجی پیشنهاد داشتم، ولی در کارم به یک اصولی وفادار هستم. بعد از صعود به فینال آسیا دوست نداشتم رفیق نیمه‌راه باشم و با عشق و علاقه در پرسپولیس ماندم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید