• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 28 آبان 1399
کد مطلب : 116164
+
-

کیوسک



نیویورکر در طرح جلد تازه‌ترین شماره خود، یک کودک رنگین‌پوست آمریکایی را به تصویر کشیده که نماد امید برای این کشور در سال پیش‌رو‌ست. این مجله در توضیح طرح خود نوشته که آمریکا طی سال‌جاری با بحران‌های متعدد روبه‌رو بوده است: با ویروسی مرگبار دست و پنجه نرم کرده، آتش‌سوزی‌های بی‌امان بخش زیادی از جنگل‌هایش را نابود کرده، شاهد درگیری‌های شدید خیابانی در جنبش اعتراض به تبعیض علیه سیاهپوستان بوده و دست آخر ترسناک‌ترین انتخابات تاریخ خود را پشت سر گذاشته است. به نوشته نیویورکر، کودک روی جلد این مجله، نماد اندک امیدی است که با مشخص‌شدن نتیجه انتخابات، در آمریکا نمایان شده است.


مجله نیشن در گزارش مفصلی به معمای مرگ کودکان در شهر فلوجه عراق طی سال‌های بعد از حمله آمریکا به این کشور پرداخته است. در این گزارش آمده که بسیاری از کودکان به دنیا آمده بعد از سال2003 در فلوجه، یا دارای نارسایی‌های حاد داخلی هستند یا حین زایمان مرده‌اند. به نوشته نیشن، دلیل مرگ کودکان فلوجه هنوز مشخص نیست و بی‌توجهی دولت مرکزی عراق به مسئله سلامت مادران و کودکان در این شهر هنوز قربانی می‌گیرد. نشت انبارهای ذخیره مواد شیمیایی در اطراف فلوجه در جریان بمباران شدید این شهر در جنگ عراق می‌تواند یکی از دلایل این نارسایی‌ها و مرگ‌و‌میر بعد از آن باشد.


روزنامه واشنگتن‌پست در صفحه اول خود تصویری از راهپیمایی معترضان به تعطیلی‌های گسترده در شهر لیون فرانسه منتشر کرده است. معترضان خواستار پایان‌دادن به دور تازه قرنطینه سراسری در فرانسه و بازگشایی کسب‌و‌کارهایشان هستند. دولت فرانسه در پی تعطیلی 2هفته‌ای، اعلام کرد 2هفته دیگر نیز سراسر کشور را تعطیل می‌کند تا شاید بتواند موج دوم شیوع ویروس در این کشور را کنترل کند.
فرانسه با یک‌میلیون و 900 هزار نفر مبتلا، در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته است. این کشور که فقط طی یک روز حدود 36 هزار مورد جدید ابتلا ثبت کرده،با 42 هزار و 600 مرگ در اثر کرونا، بعد از انگلیس وایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین آمار تلفات را داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :