• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115102
+
-

با مردم/ جلوی تولید ماسک‌های غیراستاندارد پارچه‌ای را بگیرند

جدیداً عده‌ای فرصت طلب به اسم کار خانگی و اشتغال با استفاده ازاوضاع به‌وجود آمده در حال سوءاستفاده هستند و با وجود کارخانه‌های تولید ماسک‌های بهداشتی و پزشکی یکبار مصرف و سالم و در بسته بندی‌های بهداشتی و استاندارد، اقدام به تولید و ساخت ماسک‌های پارچه‌ای می‌کنند که احتمالا اغلب آنها از تکه پارچه‌های دور ریز و غیراستاندارد و به‌صورت دست دوز در کارگاه‌های معمولی و غیربهداشتی و غیراستریل تولید می‌شوند که قیمت آنها بسیار بیشتر از ماسک‌های بهداشتی است. متأسفانه جوان‌ترها از این ماسک‌ها استقبال می‌کنند که سلامتشان را به خطر می‌اندازد و مسئولان باید جلوی تولید این ماسک‌ها را بگیرند.
عدلی از تهران 

  تعطیلی کامل شهرهای بزرگ ضروری است
تعطیلی شهرهای بزرگ کاملاً ضروری است. امروز با احتمال ابتلا به کرونا به مرکز درمانی نزدیک منزل مراجعه کردیم و در صفی کیلومتری ایستادیم تا تست بدهیم که همین موضوع نشان می‌دهد اوضاع تا چه حد بحرانی است. از مسئولان استدعا داریم به‌رغم همه موانعی که وجود دارد نسبت به تعطیلی کامل شهرهای بزرگ اقدام کنند تا این وضعیت به ثباتی نسبی برسد. اینکه ساعات رفت‌وآمد شبانه را محدود کنند اسمش تعطیلی نیست.
قوامی از شهریار

  کارگران شهرداری زباله‌ها را در جوی‌ها نریزند
متأسفانه برخی از زحمتکشان نظافت شهری پس از رفت و روب زباله‌ها را به جای انتقال دادن به چرخ زباله همراهشان در جوی‌های آب می‌ریزند که چند روز دیگر با آغاز بارندگی‌ها می‌تواند باعث سیلاب و حتی فاجعه شود.
محمدی از تهران

  جلوی ویلاسازی‌های شهرک افرا در گلستان را بگیرند
اذهان عمومی بیشتر اخبار تخریب‌های «جهان نمای» کردکوی و گاهی «زیارت» گرگان را دریافت‌کرده‌اند و در جریانند که در زمینه ویلاسازی در شرق گلستان و در مجاورت نخستین ذخیره‌گاه زیست‌کره کشور غفلت شده است. متأسفانه تاکنون ده‌ها باب ویلا در منتهی‌الیه غربی پارک ملی گلستان در محدوده ۲۶ هزار متری، تحت عنوان «شهرک افرا» ساخته شده که همجواری بناهای ساخته‌شده با پارک ملی و مجاورت با جنگل‌های پهن‌برگ نگران‌کننده است و از مسئولان توقع می‌رود جلوی ادامه این روند را بگیرند.
نوری از گرگان 

  تبدیل روی پل گیشا به فضای سبز چه شد؟
قول شهرداری تبدیل روی پل گیشا به فضای سبز بود که به‌نظر می‌رسد خبری از اجرای آن نیست ضمن آنکه اکنون نیز وضعیت پروژه آراستگی لازم را ندارد و ظاهرا پروژه متوقف است. درخواستمان قراردادن پله برقی به جای پله آهنی غیرقابل استفاده برای سالمندان و جانبازان است.
عامری از ساکنان گیشا

  دیوار قدیمی قلعه صفادشت در حال ریزش است
مسئولان شهری باید فکری برای دیوار قدیمی قلعه صفادشت بکنند که به ارتفاع 5 متر در کوچه ابوذر غفاری خیابان آزادگان هر آن احتمال ریزش بر سر کودکان و اهالی ساکن را دارد.
محمودی از تهران 

  خیابان مشیری رفتگر ندارد
خیابان مشیری منشعب از مفتح شمالی ماه‌هاست رفتگر ندارد و به‌رغم وجود ماسه و نخاله‌های ناشی از کند و کار شهرداری هیچ‌گونه رسیدگی نشده است.
پالیزبان از تهران 

  به وضعیت تغذیه مردم بی‌توجهی می‌شود
این روزها برای مقابله با کرونا مدام توصیه به استفاده از ماسک می‌کنند درحالی‌که وقتی قوای جسمانی ضعیف باشد ماسک هم کارساز نیست. مسئولان هم وضعیت اقتصادی مردم را می‌دانند و سخنی از ضرورت خوردن گوشت و میوه و تامین ویتامین‌های ضروری نمی‌کنند. بهترین راه این است اقلا ویتامین‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند تا ایمنی بیشتری در برابر کرونا ایجاد شود. زیرا اغلب مبتلایان از اقشاری هستند که نمی‌توانند به تغذیه خود به‌صورت اصولی برسند.
محمودی از برازجان بوشهر

  سرعتگیرهای بدون رنگ عامل حوادث مرگبار
سرعتگیر‌های بدون رنگ برای رانندگان به‌خصوص رانندگان مسن‌تر که ضعف بینایی دارند به‌ویژه در شب‌ها مشکل ساز شده است. لطفاً فکری برای این موضوع بکنند.
رمضان تازیکه-پزشک عمومی

پاسخ مسئولان
ایجاد روشنایی در آزادراه‌ها الزامی نیست

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «روشنایی اتوبان تهران ساوه تکمیل شود» در ستون با مردم پاسخ داده است: ضمن سپاس از انعکاس دیدگاه‌های مردمی و ظرفیت ایجاد شده برای پاسخگویی به استحضار می‌رساند طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود، ایجاد روشنایی در آزادراه‌ها الزامی نیست و صرفا در نقاط مه‌گیر و کولاک گیر و پرتصادف به‌صورت نقطه‌ای یا موضعی توصیه شده است که بر این اساس نسبت به اجرای سیستم روشنایی آزادراه تهران - ساوه در حوزه استحفاظی استان تهران اقدام شده است و در چند مقطع واقع در حوزه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در دست اقدام است. مزید استحضار دوربین‌های نصب شده در آزاد راه مذکور دارای کاربری‌های متفاوت شامل کنترل سرعت، نظارت تصویری و همچنین پرداخت عوارض است و تمامی دوربین های فوق در راستای ارتقای ایمنی تردد آزادراه و ارائه سطح سرویس مطلوب به استفاده‌کنندگان آزادراه پیش‌بینی و نصب شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید