• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114838
+
-

کیوسک/ هفته نامه نیویورکر [آمریکا]/ آمریکا در صف


نیویورکر نیز مثل دیگر مجلات و روزنامه‌های آمریکایی موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را مورد توجه قرار داده و صف رای‌دهندگان را در طرح جلد خود آورده است. اشاره نیویورکر به انگیزه بالای مردم آمریکا برای حضور در انتخابات امسال و تعیین سرنوشت کشورشان است؛ افرادی که 2سر طیف هواداران و مخالفان دونالد ترامپ را شامل می‌شوند و سعی دارند خواسته خود را در این انتخابات به کرسی بنشانند.

روزنامه گاردین [انگلیس]
نبرد بر سر روح آمریکا


گاردین در گزارش خود از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، آن‌را هم امیدبخش و هم نگران‌کننده خوانده است. به نوشته این روزنامه، در گوشه‌گوشه آمریکا، مردم ساعت‌ها در صف ایستادند تا در مورد سرنوشت دونالد ترامپ و سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند؛ تصمیمی در مورد تعیین مسیر آینده آمریکا. گاردین این وجه انتخابات آمریکا را امیدبخش خوانده است. به نوشته این روزنامه، همزمان نشانه‌هایی از به بحران کشیدن فضای انتخاباتی آمریکا به چشم می‌خورد که سخنان دونالد ترامپ در مورد نتیجه، نقطه آغازین آن است.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
دعوا برسر آرای مردمی


نیویورک‌تایمز به بررسی وضعیت ایالت‌های باقی مانده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته و نوشته که 3ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا اکنون سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند. ترامپ در سال2016 با فتح همین ایالت‌ها بود که توانست به کاخ سفید راه پیدا کند. امسال بار دیگر همین ایالت‌ها تعیین‌کننده نتیجه نهایی شده‌اند اما این بار کار او سخت شده است؛ شاید به همین دلیل باشد که ترامپ تصمیم گرفته پیش از موعد اعلام پیروزی کند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
انتخابات آمریکا زیر سایه تهدید


روزنامه العربی الجدید بخش مهمی از گزارش خود درباره انتخابات آمریکا را به فضای امنیتی حاکم بر چند ایالت، همزمان با فرایند شمارش آرا اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، چنین جو امنیتی به‌دلیل برگزاری انتخابات در آمریکا بی‌سابقه است و برای بسیاری از شهروندان این کشور نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید