• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11468
+
-

اسامی فیلم‌های خارجی «جشنواره جشنواره‌ها» اعلام شد

سینما
اسامی فیلم‌های خارجی «جشنواره جشنواره‌ها» اعلام شد

11فیلم خارجی به همراه 3فیلم ایرانی در بخش «جشنواره جشنواره‌ها»ی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت. به گزارش همشهری، امسال در بخش «جشنواره جشنواره‌ها»ی جشنواره جهانی فیلم فجر 11فیلم سینمایی خارجی از کشورهایی چون آرژانتین، برزیل، لهستان، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، آلمان، هلند، بلژیک، کره‌جنوبی و فرانسه به نمایش درمی‌آید.
فیلم «نوعی خانواده» (A Sort of Family) ساخته دیئگولرمان محصول 2017 آرژانتین، برزیل، لهستان و فرانسه از فیلم‌هایی است که در این بخش روی پرده خواهد رفت. دیئگولرمان
کارگردان این فیلم نخستین فیلم بلندش را در سال2002 با عنوان «ناگهان» ساخت که در جشنواره لوکارنو برنده جایزه یوزپلنگ نقره‌ای شد و به موفقیت‌های دیگری نیز دست یافت.

فیلم «غول» (Giant) ساخته جان گارانیو و آیتورآرِگی محصول2017 اسپانیا از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌هاست. فیلم «مربی زندگی» (Life Guidance) به کارگردانی روت مادر هم محصول 2017 اتریش است که با موضوع اختلاف طبقاتی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد. یکی دیگر از فیلم‌های این بخش، «معجزه» (Miracle) ساخته اِگلیوِرلِلیته محصول 2017 لیتوانی، بلغارستان و لهستان است.

فیلم «فراموشی می‌سراید» (Oblivion Verses) محصول2017فرانسه، شیلی، آلمان و هلند و ساخته علیرضا خاتمی فیلمساز ایرانی که در ایالات متحده و فرانسه زندگی می‌کند هم از دیگر فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهد بود. علیرضا خاتمی متولد1359، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای است که در داراب استان فارس متولد و بزرگ شده و کارش در سینمای ایران را با دستیاری کارگردانانی چون اصغر هاشمی، همایون اسعدیان و اصغر فرهادی آغاز کرده است. خاتمی در سال2004 به مالزی رفت و پس از تحصیل در رشته «خلاقیت‌های رسانه‌ای» با گرایش جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، به‌عنوان ناظر جلوه‌های ویژه مشغول به‌کار شد. در سال2010 به آمریکا رفت و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا با گرایش تولید فیلم خواند.

چند سال در بیروت و یک دانشگاه آمریکایی، سینما تدریس کرد و اکنون در دانشگاه دوپال در شیکاگوی آمریکا درس می‌دهد. او تا امروز چند فیلم کوتاه ساخته است و «فراموشی می‌سراید» نخستین فیلم بلند اوست که در جشنواره ونیز 3جایزه بهترین فیلمنامه، جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) و جایزه اینترفیلم را برنده شد. این فیلم با عنوان فارسی «آیه‌‌های فراموشی» شناخته شده است اما خاتمی خودش عنوان «فراموشی می‌‌سراید» را به «آیه‌‌های فراموشی» ترجیح می‌دهد زیرا آن را شاعرانه‌تر و مناسب‌تر می‌داند.

فیلم «روزی روزگاری در نوامبر» (Once Upon a Time in November) ساخته آندرژییاکیموفسکی، محصول2017 لهستان و بیانگر داستان مادر و پسری در زمینه رویدادهای حقیقی است. فیلم «غرش» (Pororoca) ساخته کونستانتین‌پوپِسکو محصول2017 رومانی و فرانسه هم در بخش جشنواره جشنواره‌ها حضور دارد.

فیلم «رستاخیز» (Resurrection) نخستین فیلم بلند کریستوف‌هورنائرت محصول2017 بلژیک از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌هاست.

«هرگز ترکم نکن» (Never Leave Me) ساخته آیدابِگیچ محصول 2017 ترکیه و بوسنی و هرزگوین و «آن سوی واژه‌ها» ساخته اورشولاآنتونیاک محصول2017 لهستان، هلند و فرانسه هم از دیگر فیلم‌های جشنواره سی‌وششم فیلم فجر خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید