• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 6 آبان 1399
کد مطلب : 114095
+
-

مسیر بهتر

مسیر بهتر


میثم قاسمی ـ شهروند دوچرخه‌سوار



2 هفته پیش در همین ستون درباره مسیر دوچرخه خیابان طالقانی نوشتم؛ مسیری که بسیار سخت و ناخوشایند است. یکی دیگر از مسیرهایی که معمولاً از آن عبور می‌کنم، خیابان کریمخان است؛ حد فاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر.
در خیابان کریمخان2 مسیر برای عبور دوچرخه در حاشیه‌های شمالی و جنوبی این خیابان طراحی شده است. درباره مسیر حاشیه شمالی، جداگانه خواهم نوشت؛ اما در حاشیه جنوبی اگر از مشکلات معمول مانند حضور موتورسیکلت‌ها و خالی کردن بار در مسیر و توقف ماشین‌ها به‌صورت عمود، در تقاطع‌ها بگذریم، چند نکته اساسی باقی می‌ماند.
نخست اینکه عرض مسیر دوچرخه آنقدر کم است که اگر یک دوچرخه دیگر از روبه‌رو بیاید، امکان رد شدن از کنار هم وجود ندارد. درصورت حضور موتورسیکلت هم که انگار حق با آنهاست! و باید مسیر را عوض کرد.
موضوع دوم این است که بخشی از مسیر دوچرخه خیابان از حاشیه پیاده‌رو، تنها با رنگ جدا شده است. عابران زیادی بدون توجه به این موضوع از مسیر دوچرخه تردد می‌کنند. با توجه به کم‌عرض بودن خیابان در برخی از نقاط، شاید چاره دیگری هم نباشد؛ اما لازم است دوچرخه‌سواران سرعت خود را کم کرده و مراقب عبور مردم باشند.
مسئله سوم که احتمالاً از همه مهم‌تر است، درها و پوشش‌های کانال فاضلاب شهری است. بارها در این مسیر (به‌خصوص نزدیک میدان هفت‌تیر) دیده‌ام که درهای آهنی فاضلاب شهری باز هستند؛ بدون آنکه محافظ یا علامت هشداری داشته باشند. این درها، همگی در مسیر دوچرخه قراردارند و باید توجه داشت سقوط در این چاله‌ها، می‌تواند حتی به مرگ دوچرخه‌سوار منجر شود.
با همه آنچه گفته شد، این مسیر بسیار بهتر از مسیر دوچرخه خیابان طالقانی است و هرچه از میدان هفت‌تیر به سمت میدان ولیعصر حرکت کنید، وضعیت بهتر هم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید