• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113866
+
-

کیوسک


  روزنامه العربی‌الجدید صفحه نخست خود را به بررسی روابط میان امارات و اسرائیل بعد از توافق در کاخ سفید اختصاص داده است. به‌نوشته این روزنامه، سرعت توسعه روابط میان طرفین ظرف 2‌ماه گذشته به اندازه‌ای گسترده بوده که باید آن را نسبتی فراتر از ائتلاف نامگذاری کرد؛ چراکه حجم بالای توافقنامه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی امضا‌شده که به‌نظر می‌رسد همچنان رو به افزایش است، سرنوشت این دو بازیگر منطقه‌ای را به یکدیگر گره می‌زند.


  روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته که اسناد مالیاتی دونالد ترامپ حاکی از آن است که یکی از 3کشور خارجی که او در آنها حساب بانکی دارد، چین است. این حساب بانکی متعلق به مدیریت هتل‌های بین‌المللی ترامپ ال.ال.سی است که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به میزان ۱۸۸هزارو۵۶۱دلار مالیات در چین پرداخته است. حساب‌های بانکی خارجی رئیس‌جمهوری آمریکا تحت اسامی شرکتی باز شده‌‌اند و در نتیجه نامشان در فرم‌های علنی افشای دارایی‌های وی دیده نمی‌شود.


  روزنامه هاآرتص در گزارشی به کشمکش میان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی بر سر تونل‌هایی که باریکه غزه را به مناطق فلسطین اشغالی متصل می‌کنند، پرداخته است. گروه‌های مقاومت از این تونل‌‌ها برای نفوذ به عمق مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند؛ تاکتیکی که تاکنون بارها ارتش اسرائیل را غافلگیر کرده است. شناسایی و تخریب این تونل‌ها بخشی از ماموریت ارتش اسرائیل است. همزمان، با توجه به اینکه غزه تحت محاصره اقتصادی رژیم اسرائیل قرار دارد، تنها شریان ارتباطی میان این منطقه و جهان خارج، تونل‌هایی است که آن را به خاک مصر وصل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :