• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113743
+
-

خبرهای کوتاه / مذاکره با ترکیه برای بازگشایی مسیر گردشگری

هیأت گردشگری ایران عازم ترکیه شد تا در دیدار با مقامات این کشور درباره برقراری دوباره سفرهای توریستی بین ایران و ترکیه و تقویت آن با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا رایزنی کند. به گزارش ایسنا، این هیأت به ریاست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راهی ترکیه شده است تا در دیدار با وزیر گردشگری این کشور و مقامات استان‌های وان و ازمیر به راه‌حل‌هایی برای برقراری دوباره روابط گردشگری ایران و ترکیه دست یابند. حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که در این هیأت حاضر است، با اعلام این خبر گفت: ترکیه در این ماه‌ها با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا مرزها را باز و گردشگری را برقرار کرده است، البته نه اینکه شرایط عادی شده باشد، بلکه سفر در این کشور رونق دارد و چرخه اقتصادی گردشگری به حرکت درآمده است. او گفت: ترک‌ها از مسدود بودن مرز ایران به روی گردشگران گله‌مند هستند. آنها به تعاملات دوسویه گردشگری با ایران تمایل دارند و در دیدارهایی که تاکنون با اتاق بازرگانی، معاون استانداری و شهردار «وان» داشتیم از ما خواسته شد این مطالبه را به دولت ایران انتقال دهیم تا درباره بازگشایی مرزها به روی گردشگران و مسافران تصمیم بگیرد.

  شرکت‌های هواپیمایی صندلی‌ها را گران می‌فروشند
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی کلاس‌های گران پروازی را برای فروش باز و دسترسی به صندلی‌های ارزان را مسدود کرده‌اند و مسافران مجبور به خریداری گران‌تر بلیت هواپیما شده‌اند. امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پروازها کلاس‌های قیمتی متفاوتی با نرخ‌های مختلف دارند، درحال حاضر کلاس‌های قیمتی گران برای فروش باز شده و کلاس‌های قیمتی ارزان را بسته‌اند و مردم مجبورند صندلی گران را بخرند. این کار را معمولا در فصل شلوغی سفر و تقاضای زیاد انجام می‌دهند، نه حالا که تقاضا برای سفر کم است و فصل سفر نیست. او افزود: شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های تحمیلی دارند. اما خسارت آنها را دولت باید جبران کند نه اینکه دست در جیب مردم کنند و این روش درستی نیست که هربار مشکلی پیش آید، جیب مردم را هدف بگیریم.

   تفاهم وزارت میراث‌فرهنگی با سازمان زندان‌ها
وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، با هدف حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، این تفاهمنامه به امضای معاون صنایع‌دستی کشور و معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور رسید. پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۸۴ نفر از مددجویان برای فراگیری آموزش‌های رشته‌های مختلف صنایع‌دستی ثبت‌نام کرده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید