• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 25 آذر 1396
کد مطلب : 1137
+
-

ساخت 3 بیمارستان با سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در ایران

وزیر بهداشت: علاقه‌مندیم بخش خصوصی در جبران کمبود تخت بیمارستانی به کمک دولت بیاید

سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها
ساخت 3 بیمارستان با سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در ایران

 وزیـر بـهـداشـت از سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی در حوزه سلامت ایران خبر داد و اعلام کرد که قرارداد ساخت 3بیمارستان در ایران با سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی منعقد شده است که این فرصت عالی برای کشورمان است تا از آنچه بانک‌های کره‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند، اشتغال‌زایی کند.

به گزارش وبدا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی که به دعوت وزیر بهداشت کره‌جنوبی به این کشور سفر کرد با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور ایران و کره‌جنوبی وجود دارد و گفت‌وگوهای زیادی بین کارشناسان انجام شده است، افزود: فرصت‌های مناسبی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی در ایران در بخش‌های پزشکی، صنعت دارو در حوزه آموزش و پژوهش برای 2کشور وجود دارد. وزیر بهداشت درخصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیز آنها نیز گفت: بارها در دولت یازدهم و دوازدهم گفته‌ایم که قرار نیست همه خدمات را دولت ارائه بکند؛ بنابراین بسیار علاقه‌مندیم که بخشی از این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه شود و توسط دولت خرید خدمت صورت گیرد.

برای آن هم راهکارهای جدیدی تعریف کردیم. در تبصره۱۹ لایحه بودجه۹۷ به‌صورت شفاف مشخص شده که بخش خصوصی بین‌المللی یا داخلی می‌تواند برای ارائه خدمات حوزه سلامت که بیشتر معطوف به درمان است سرمایه‌گذاری کند. این کار تعرفه‌های متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر آن بخشی که مربوط به دولت و بیمه‌هاست و باید از محرومان مراقبت و خدمات سطح یک ارائه شود، بهتر از گذشته ادامه پیدا می‌کند. وی با اشاره به علاقه‌مندی کره‌جنوبی به سرمایه‌گذاری در ایران بیان کرد: امیدوارم ایران بتواند از این فرصت نه‌تنها در ارتباط با کره‌جنوبی، بلکه با چین، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی حداکثر استفاده را ببرد.

این حق مردم است که بتوانند از خدمات بهتر بهره‌مند شوند. نیاز به رقابت وجود دارد و ما نیز به‌عنوان دولت باید فرصت شکل‌گیری این رقابت را فراهم کنیم؛ چون در این رقابت کیفیت خدمات محک می‌خورد و برای مردم انتخاب‌های متعددی ایجاد می‌شود. برای رفع کمبودها و ایجاد اشتغال و سرمایه‌های بیرونی حوزه سلامت هم این رقابت‌ها باید فعال باشد. هاشمی با اشاره به اینکه کره‌جنوبی در این بخش پیشرفت‌های مناسبی داشته است و بسیار علاقه‌مند همکاری با ماست افزود: برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره‌جنوبی استفاده کند و مطمئن هستم که بخش خصوصی دو کشور از فرصت سرمایه‌گذاری که توسط بانک‌های کره‌جنوبی فراهم شده است حداکثر استفاده را خواهد برد.

 

حق مردم است از خدمات بهتر بهره‌مند شوند 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این قرارداد برای کره‌جنوبی نیز بسیار فرصت خوبی است، افزود: امیدوارم که در این سفر بتوانیم گام‌های بعدی را در تفاهمنامه‌ای که امضا می‌شود تعریف کرده و در آینده نزدیک شاهد روابط بیشتر بین 2بخش سلامت ایران و کره‌جنوبی باشیم. 

هاشمی تأکید کرد: بخشی از خدمات به مردم ازجمله سطح یک که مربوط به دولت و بیمه‌هاست باید بهتر از گذشته ارائه شود و کره‌جنوبی یکی از کشورهای علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در این زمینه است که امیدوارم طرف ایرانی از این فرصت ایجاد شده علاوه بر کشور کره‌جنوبی بلکه با چین، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بهره کافی را ببرد و این حق مردم است که از خدمات بهتر بهره‌مند شوند و باید احترام بیشتری به مردم بشود.

وی با بیان اینکه در این راه نیاز به رقابت است و ما هم به‌عنوان دولت باید فرصت را فراهم کنیم تا این رقابت شکل بگیرد، افزود: در رقابت‌هاست که ارتقای کیفیت مشخص می‌شود و در این راستا کیفیت کار ارائه‌کننده خدمت با رقبایی که دارند محک می‌خورد تا مردم بتوانند در این خصوص با انتخاب‌های متعدد، بهترین کیفیت را دریافت کنند. وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه در جهت رفع کمبودها، ایجاد اشتغال، استفاده از سرمایه‌های بیرونی، حوزه سلامت نیز باید فعال باشد، گفت: بخش عمده این سفر با همین هدف‌گذاری صورت می‌گیرد که خوشبختانه طرف کره‌ای هم بسیار اشتیاق دارد که از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارد.

 

انجام 600 تا ۷۰۰ پیوند کبد و 6 هزار پیوند قرنیه در سال

هاشمی همچنین در بازدید از مجتمع بیمارستانی ۲۵۰۰تخته severence دانشگاه یونسه‌ای سئول، از آن به‌عنوان بهترین بیمارستان کره‌جنوبی یاد کرد و گفت: بین ایران و کره‌جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری 2خیابان در تهران و سئول به‌نام پایتخت‌های 2کشور بیانگر رابطه عمیق این کشورهاست. در ایران نیز ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۹۰۰ بیمارستان عمومی وجود دارد. ۹۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تأمین می‌کنیم و اگر شرایط تحریم نبود موقعیت بهتری در جهان و منطقه داشتیم. در برخی از بیمارستان‌های ایران سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیوند کبد و تعداد بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می‌شود و در رشته چشم پزشکی هم سالانه 6هزار پیوند قرنیه داریم. به گفته وی تحصیل ۲۰۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور در کنار ۷۰۰مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی باعث شده است که رتبه اول کشورهای منطقه و رتبه۱۶ جهان از نظر تحقیقات را داشته باشیم. هاشمی با تأکید بر اینکه زمینه‌های همکاری زیادی بین مراکز پزشکی 2کشور وجود دارد، افزود: در جریان پیشرفت‌های چشمگیر کره‌جنوبی در زمینه تجهیزات پزشکی هستیم و از تجربیات این کشور در این زمینه استفاده می‌کنیم. ما در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

 

   تقدیر وزیر بهداشت از یانگوم

وزیر بهداشت که به دعوت وزیر بهداشت کره‌جنوبی برای امضای چند سند همکاری در حوزه سلامت به این کشور سفر کرده است، پس از بازدید از بیمارستان دانشگاه یونسه‌ای، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از خانم لی یونگ‌ئه، بازیگر نقش  «یانگوم » در سریال «جواهری در قصر» به‌دلیل کمک انسان‌دوستانه 56هزار دلاری به زلزله‌زدگان غرب کشور تقدیرکرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید